Årets lærling er både en dygtig slagter og en god ambassadør

Industrislagter Simon Kyhl Hansen fra Danish Crown har modtaget DI Horsens’ Lærlingepris 2019, som blev overrakt ved DI Horsens’ erhvervstræf 15. maj 2019.

Simon, der i dag er 21 år, fik tidligt interessen for slagterfaget, da han allerede som 13-årig startede som arbejdsdreng hos en slagterbutik i sin hjemby Toftlund i Sønderjylland. Efter 10. klasse var han kort forbi gymnasiet, men søgte så ind som industrislagter ved Slagteriskolen ZBC i Roskilde.

Simon afsluttede sin uddannelse i foråret 2018, hvor han fik en sølvmedalje for sin svendeprøve. Simon er stadig ansat hos Danish Crown i Horsens og han pendler hver dag fra hjemmet i Toftlund, der ligger mere end en times kørsel fra Horsens.

- Simon er en fantastisk dygtig kollega, som allerede ret tidligt i sin læretid var efterspurgt i flere afdelinger, fordi han er både hurtig og lærenem. Vi ser et stort potentiale i Simon, og derfor er han også udvalgt til at være en del vores særlige talentprogram, som dygtige medarbejdere på tværs af funktioner og niveauer kan blive en del af, siger Quality Manager Hans Karpinski fra Danish Crown.

- Simon er ikke kun god til at løse sine egne opgaver – han er også rigtig dygtig til at lære fra sig. Vi har derfor også bedt ham om at være med til at oplære nye lærlinge. Og så er Simon meget vellidt blandt kollegaerne, fordi han altid er glad og smilende og har en positiv tilgang til opgaverne, fortsætter Hans Karpinski.

Simon er både fagligt dygtig og en god ambassadør for erhvervsuddannelserne. Simon har bl.a. besøgt en lang række folkeskoleklasser, deltaget i et projekt med produktionsskoler og stillet op på den årlige uddannelsesmesse i Forum Horsens.

- Simon er både en dygtig slagter og en fantastisk ambassadør for erhvervsuddannelserne. Han har meget aktivt bidraget til at udbrede kendskabet til uddannelsen som faglært industritekniker. Vi har brug for flere ambassadører som Simon, der er klar til at fortælle om erhvervsuddannelserne og de spændende jobmuligheder, de giver, siger Johannes Aa. Saugbjerg, formand for DI Horsens.

Simon har tre år i træk deltaget i det årlige Danmarksmesterskab i erhvervsuddannelser, Skills. Her i 2019 fik han en flot tredjeplads.

For yderligere info kontakt:
Fagleder i DI Annette Christensen: 2829 8384.

Fagleder Annette Christensen
Mail  anch@di.dk
Tlf. 3377 4838

Avancerede lupbriller udløser Initiativpris til Samsø-virksomhed31.10.2018 14:15:00 CETPressemeddelelse