Aquaporin A/S

Aquaporin i stort strategisk samarbejde med markedsledende Philips Water Solutions: Skal sikre rent drikkevand i kinesiske husstande

140.000. Det er antallet af kinesiske husstande, Aquaporins unikke membranløsning estimeres at være i ved udgangen af 2022. I 2023 forventes tallet at være endnu højere.

Alex Rishoj, CEO for AquaShield (tv.) og Matt Boczkowski, CEO for Aquaporin (th.). Foto: Jesper Grundahl, Aquaporin

Den danske biotekvirksomhed Aquaporin, der udvikler vandfiltreringsløsninger, har indgået et partnerskab med Philips Water Solutions, der er markedsledende på det kinesiske marked for vandfiltrering. Kina er verdens største marked for vandfiltreringsløsninger og udgør mere end halvdelen af det totale globale marked. Nu kommer mange af de solgte løsninger fremover til at indeholde den danskudviklede teknologi.

Aquaporin har nemlig i dag offentliggjort en aftale med AquaShield og Philips Water Solutions, der betyder, at Aquaporin Inside®-teknologien estimeres at være i brug i mere end 140.000 kinesiske husstande i 2022.

AquaShield er den globale brandpartner for Philips Water Solutions i vandløsningssegmentet og faciliterer samarbejdet. Når de kinesiske forbrugere fremover køber en vandfilteringsmaskine fra Philips-brandet, vil denne være udstyret med den unikke, danskudviklede Aquaporin Inside®-teknologi.

Partnerskabet vækker stor begejstring på Aquaporins hovedkontor i Lyngby.

”Vi er begejstrede for at tage på denne rejse med Philips Water Solutions, en vigtig industriel spiller i vandfiltrering, der sikrer filtreret vand til hundredetusindvis af hjem i hele Kina. Ved at kombinere vores unikke Aquaporin Inside®-teknologi med co-brandede vandfitreringssystemer fra Philips, giver vi de kinesiske forbrugere et banebrydende og innovativt produkt,” siger Matt Boczkowski, Administrerende Direktør hos Aquaporin.

Partnerskabet mellem Aquaporin og Philips Water Solutions er vidtrækkende i sin natur, da dette bringer samudvikling, co-branding, markedsadgang, og en tocifret vækstprocent i indtægter. Den globale aftale mellem de to virksomher har indledningsvist fokus på Kina, hvor Aquaporin vil være den eksklusive partner på membranteknologi i en lang række af vandfiltreringsmaskiner, der er at finde i Philips’ omfattende produktportefølje i Kina.

Verdens største marked

Det kinesiske marked udgør i dag mere end halvdelen af det globale marked for vandfiltreringsløsninger, og med mere end 1,4 milliarder mennesker forventes markedet at blive endnu større.

Philips Water Solutions er markedsledende i Kina, men den danske teknologi, der fremover vil være i de kinesiske hjem, vakte hurtigt begejstring hos AquaShield, der står for det kinesiske salg af Philips-produkter i vandfiltreringssegmentet.

Administrerende Direktør hos AquaShield, Alex Rishoj, forklarer:

“Aquaporin leverer på både innovation og kvalitet, og er markedsdifferentierende med deres teknologi.  Det er svært at få momentum på det kiniske marked, men med Aquaporin ser vi et stort potentiale i deres unikke teknologi, og hvordan denne er rodfæstet i naturens egen måde at filtrere vand på.”

Philips Water Solutions og Aquaporin estimerer, at mere end 140.000 hjem havde en Philips Water Solutions-vandfiltreringsmaskine med Aquaporin Inside®-teknologi i ved udgangen af 2022. Dette antal forventes at stige kraftigt i 2023.

Om Aquaporin

Aquaporin er en innovativ vandteknologivirksomhed dedikeret til en mere bæredygtig verden, hvor vand bruges ansvarligt. Vi har hovedkvarter i Danmark og aktiviteter i Singapore, Tyrkiet og USA, hvor vi kombinerer avanceret bioteknologi og åben innovation med naturlige aquaporiner, naturens egen vandrensning, som vi integrerer i vores membranteknologi. Vores selvejede teknologi, Aquaporin Inside®, er baseret på Nobelpris-vindende forskning og bruges til at rense og genanvende vand i industrier, i vores hjem og endda af NASA i rummet. Vi arbejder med kunder og partnere over hele kloden for bæredygtigt at behandle industrielt spildevand, koncentrere mad- og drikkevareprodukter samt forbedre drikkevandskvaliteten og -tilgængeligheden.

Billeder

Download
Download

Information om Aquaporin A/S

Aquaporin A/S
Nymøllevej 78
2800 Kgs. Lyngby

+45 8230 3082http://www.aquaporin.com

Følg pressemeddelelser fra Aquaporin A/S

Flere pressemeddelelser fra Aquaporin A/S

The REWAISE project: Collaboration and innovation in Spain29.11.2022 10:25:32 CET | Pressemeddelelse

At Aquaporin, we focus on providing the best service and experience when we collaborate with a partner. Therefore, Aquaporin also spends time visiting ongoing projects. This approach to business sent Aquaporin employees Jan Benecke, Head of Commercial Engineering Reverse Osmosis, and Hanh Le, Membrane Applications Engineer, from Lyngby, Denmark, to two waterworks in Berja and Denia, Spain. During their one-week visit to Spain, the two Aquaporin employees looked closely at two unique projects.

Water Cultures6.9.2022 12:00:00 CEST | Press release

Water has been one of the most important human preoccupations since the dawn of history and how we care for this contested resource is recognized as one of the factors that will define the future of humanity and the planet. As well as innovative solutions to the water crisis, we need to renew the fractured bonds that connect us to water and develop a more imaginative and equitable water culture. To mark the IWA World Water Congress and Exhibition in Copenhagen, Danish water technology company Aquaporin has commissioned a cultural program curated by Copenhagen Contemporary and Jane Withers Studio that aims to engage the water industry and the public in the global debate on water. Aquaporin’s close affiliation with culture and art stems from an interdisciplinary approach and a commitment to solving global water challenges by rethinking water filtration with biotechnology. A focal point of the program is the commission by Danish artist Karl Troels Sandegård, The High Seas of Your Intrinsi

Aquaporin will host webcast on August 25 to present first half 2022 results18.8.2022 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen, Denmark, August 18, 2022 – Aquaporin A/S (AQP.CO) (“Aquaporin” or the “Company”), an innovative water technology company dedicated to natural water treatment, today announced that the Company will be hosting a webcast during which the Chief Executive Officer, Matt Boczkowski, and Chief Financial Officer, Klaus Juhl Wulff, will present the results for the first half of 2022 on August 25 at 3.00 PM CET. The presentation will be followed by a Q&A session. The webcast will be conducted in English. Sign-up for the webcast via this link: https://events.q4inc.com/attendee/123834365 Dial in to ask a question: Denmark: +45 32714988 | Germany: +49 (0) 69 566 037000 | United Kingdom: + 44 (0) 203 059 58 69 | United States: +1 (0) 760 294 16 74 After the webcast, the presentation will be available via the webcast link above. For further information, please contact: Matt Boczkowski, Chief Executive Officer Klaus Juhl Wulff, Chief Financial Officer +45 53 55 55 19, investorrelations@aqua