Anders Boyer fra Pandora A/S kåres som Årets CFO 2021

Den anerkendte pris, Årets CFO, uddeles for niende gang, og årets vinder er Pandoras ambitiøse og innovative CFO, Anders Boyer. Prisen blev overrakt ved eventet CFO’ens Agenda 2021 hos PwC i Hellerup.

Årets CFO 2021: Anders Boyer fra Pandora A/S

Anders Boyer tiltrådte som CFO i Pandora A/S i 2018, og i det første år som CFO stod Anders Boyer i spidsen for Pandoras genoprejsningsplan, Programme NOW, og påtog sig samtidig opgaven som joint interim CEO.

“Anders Boyer hædres for sin stærke forretningsforståelse, sine markedskommunikative evner kombineret med eminente kompetencer i relation til økonomi, hvor han har stor erfaring inden for de fleste discipliner,” lyder det i begrundelsen fra den uafhængige jury.

Den to-årige strategiplan ‘Programme NOW’ blev offentliggjort i november 2018 og havde fokus på at vende salgsudviklingen og give ny energi til brandet. Målet med Programme NOW var bl.a. at finansiere betydelige investeringer i brandet ved at sænke omkostningerne med 1,6 mia. kr. gennem store omkostningsbesparelser samt ved en omstrukturering og forenkling af organisationen på tværs af hele værdikæden. Anders Boyer var primus motor på programmets igangsættelse og har med sikker hånd realiseret omkostningsbesparelserne.

“På det personlige plan er Anders Boyer kendt for at være meget vedholdende og for at være stærk under pres, hvilket er nødvendigt i store turn-around situationer. Han giver aldrig op og smøger gerne selv ærmerne op, når der er behov for at drive en forandring eller sætte sig ind i væsentlige detaljer, ligesom han ikke er bange for at gå nye og kreative veje for at nå sine mål,” hedder det videre i begrundelsen fra den uafhængige jury.

‘Programme NOW’ har desuden haft fokus på at få den positive omsætningsvækst tilbage ved at løfte brandet gennem øget markedsføring, et langt større fokus på Pandoras digitale strategi, et større fokus på hovedprodukterne samt opdatering af butikkernes fysiske udseende.

“Også indenfor dette område har Anders Boyer sat sit tydelige præg, og der er i dag en langt større sikkerhed omkring Pandora, virksomhedens strategi og kommunikation til markedet, hvilket også har kunnet aflæses i det senest års meget flotte stigning i aktiekursen for Pandora,” hedder det i begrundelsen fra den uafhængige jury.

Anders er 50 år og uddannet cand.merc. i Finance & Economics fra CBS i 1997. Han har tidligere været CFO i forskellige virksomheder, bl.a. GN Store Nord A/S og Hempel A/S, inden han tiltrådte rollen i Pandora.

Dette års pris uddeles af PwC i samarbejde med Zeuthen Storm. Oplev Årets CFO 2021 i interview med Cecilie Beck, når PwC inviterer til CFO’ens agenda den 26/5 kl. 15:00-17.45. Her kan du bl.a. høre Kræn Østergaard Nielsen, CEO, Coop Danmark, fortælle om sin rejse fra CFO til CEO og om det at overtage en ambitiøs klimaplan, der allerede er godt i gang, samt Lise Skaarup, CFO i Chr. Hansen A/S, der vil fortælle om virksomhedens arbejde med ESG.

Øvrige priser
Ud over prisen som Årets CFO kåres Anette Halmind, Director for Strategic Finance hos Novo Nordisk A/S, og Jonas Hald Johansen, VP Business Finance i Coop A/S som Årets Rising Stars.

Den uafhængige jury

• Lene Skole, CEO Lundbeck Fonden

• Marianne Wiinholt, EVP/CFO, Ørsted A/S (forrige års vinder af prisen)

• Jesper Brandgaard, næstformand for bestyrelsen i Chr. Hansen Holding A/S og William Demant Invest A/S

• Bo Foged, Group CEO ATP

• Heine Dalsgaard, Group CFO Carlsberg A/S, og Årets CFO 2020

Årets CFO 2021: Anders Boyer fra Pandora A/S

I PwC arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden inden for revision, skat og rådgivning. Vores kunder kommer fra alle dele af erhvervslivet og den offentlige sektor, og vi er ca. 2.500 medarbejdere og partnere, som brænder for at gøre en positiv forskel for kunder og kolleger. Globalt er vi over 280.000 PwC'ere i 155 lande, og i Danmark er vi markedsledende. Mød os over hele landet. Vi er der, hvor du er.

PwC investerer i en omfattende modernisering af hovedkontor8.6.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I takt med genåbningen vender danskerne tilbage til deres arbejdspladser. De virtuelle møder kan ikke stå alene, og derfor investerer PwC nu i en omfattende modernisering af hovedkontoret på Strandvejen 44 i Hellerup. Det sker med et ønske om at skabe de bedste rammer for fremtidens arbejdsplads, der kan være med til at understøtte relationer til kolleger og kunder, kulturen og ikke mindst den enkelte medarbejders trivsel.