Almothana er årets lærling i Sønderjylland: Han vil være den bedste

Prisen som årets lærling 2021 i DI Sønderjylland går til Almothana Moslem, som er blevet uddannet hos Danfoss Drives A/S i Nordborg som elektronikfagtekniker.

Almothana er kommet til Danmark som flygtning fra Syrien, og specielt set i lyset af den seneste udvikling i Mellemøsten, er hans historie en, der vækker glæde.

- Almothana er ifølge hans chef en lærling ud over det sædvanlige. Han besluttede sig hurtigt for at lære dansk, og tage en uddannelse. Han valgte at tage uddannelsen som elektronikfagtekniker, og besluttede sig fra starten for at ville være den bedste. Almothana har ofte studeret efter skoletid, og har altid sagt ja til opgaver, siger formanden for DI Sønderjylland, Vice President i Hydro Extrusions, Tommy Seeberg.

Bestyrelsen i Sønderjylland har i år modtaget nogle rigtig fine indstillinger, men bestyrelsen var ikke i tvivl om, hvem der skulle have prisen.

- Årets lærling 2021 i Sønderjylland har fortsat ambitioner, og har allerede tilkendegivet, at han vil læse videre til ingeniør.

- I vores optik er der brug for mange talenter i dagens erhvervsliv og i industrien. Og jeg synes, at Almothana er et eksempel på, at talent også er, at man er en god kollega, en kammerat, at man er parat til at lære fra sig og dele viden og ikke mindst tage fat, når man oplever, at man har evnerne til at yde en helt ekstraordinær indsats, siger Tommy Seeberg.

Lærlingeprisen 2021 er blevet overrakt til Almothana Moslem på Danfoss A/S i Nordborg i overværelse af CEO Kim Fausing, borgmester Erik Lauritzen og altså formanden for DI Sønderjylland.

Foto fra prisoverrækkelsen er vedhæftet.

Yderligere oplysninger fås hos chefkonsulent Peter Houmann Wagner, tlf. 2566 6309, e-mail phw@di.dk, eller presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Formanden for DI Sønderjylland Tommy Seeberg overrækker prisen som Årets Lærling 2021 i Sønderjylland til Almothana Moslem.

Chefkonsulent Peter Houmann Wagner
Mail: phw@di.dk