Aiasound melder klar med de første artister til 2022

Det er en stolt organisation på Aiasound der allerede nu kan præsentere de første artister der skal ligge lyd til, når dørene bliver slået op for Aiasound Festival 2022.

”Det er med stor ære, at vi kan få lov til at byde velkommen til nogle af de artister der pryder musikbranchen og lagt navn til nogle af de største hits, både på den danske og den internationale musikscene i mainstreammusikindustrien” - Jonas Nybro, Pressechef hos Aiasound Festival

Med de første artister på plakaten, er målet også at gæsterne for en god idé om at se hvilken musik og artister som AiaSound festival vil præsentere fremadrettet. Og Samtidig vise at AiaSound Festival er Københavns største mainstream musik festival.

I den kommende tid, vil der komme mere fra AiaSound festival, både præsentation af den resterende plakat, men også nye tiltag og en mere skarp bæredygtig profil vil der blive løftet sløret for.

TYGA:

Et af de største hiphopnavne lige for tiden, TYGA svinger forbi Tiøren på amager, og er klar til at vælte publikum bagover, med hits som ”Taste” og ”Ayy Macarenna”. Med TYGA der i sin karriere har stået bag flere verdenshits som ”Ayo” med Chris Brown, forventes der intet mindre end et brag end af en fest når den amerikanske rapper går på scenen.

Becky Hill:

Becky Hill der havde sit gennembrud efter at have nået semifinalen i Engands udgave af ”The Voice, har sidenhen været featuring på verdens omspændende hits som ”Lose control” med MEDUZA og sammen med David Guetta har hun udgivet sangen ”Remember”. Det er ingen tvivl om at det bliver en fornøjelse at kunne opleve sangerinden for første gang på dansk jord på Aiasound festival 2022.

Clara:

Fra en britisk powerwoman, til en af vores helt egne.
Den første danske artist Aiasound kan præsentere, er 20årige Clara, der i den grad er gået igennem en udvikling siden hun i marts 2020, som mange andre artister måtte se corona virkeligheden i øjnene. Siden da har brugt tiden til at udvikle sig selv og sin musik fra sen-teenager, til den voksne artist, man kan se frem til at møde på scenen i august 2022, til årets Aiasound festival. Clara har været i gode hænder, hos sin producer Jonathan Elkjær, der ellers er aktuel med Phlake, og det album du kan glæde os til at høre live, er ude i starten af 2022.

Pauline:

En helt ny artist, som gjorde sin festival debut på Øresound i 2021, er 25årige Pauline, og i 2022 er hun altså tilbage på selv samme festival plads.

Hvis navnet ringer en klokke hos dig, er det nok fordi Pauline der gjorde sin musikalske debut med singlen Ny og Næ”, blandt andet har været kåret som ugens uundgåelige på P3, med netop samme single, og at hendes seneste single ”Noget for Nogen” er i rotation På P3 og P4.

Pauline er en af de slags artister, der slår benene væk under dig, uden du vidste du havde brug for det. Efter hendes succes koncert i 2021, er det slet ikke til at få armene ned over at hun vender tilbage igen næste år.

Tobias Rahim:

1

Manden bag sange som ”STOR MAND”, ”Jesus”, og senest hittet ”BURHAN G” hvor han fik fint selskab af CHEFF records rapperen Kidd, og sangeren bag titlen Burhan G, Tobias Rahim har med sine reggaeundertoner og provokerende sangtitler, skabt debat i dansk musik regi som kunstner, provokatør og ikke mindst har han vist sig som et musikalsk geni. Tobias Rahim har en tidligere karriere bag sig som storsucces i Ghana, man har altså gennem de sidste par år,

arbejdet sig op til en slående karriere i på nationalt basis Danmark.

ArtigArdit + Lamin Mørkhøj rapperen ArtigeArdit, der de seneste par år har taget Danmark med storm gennem sin særprægede monotone lyd og ærlige tekster gæster også næste års Aiasound Festival. Med sig har rapperen taget musikerkollegaen Lamin, der skal hjælpe med at give publikum en helt unik oplevelse. Lamin, der har lavet musik med store navne herhjemme fra som KESI og SIVAS, er kendt for at levere et show der får publikum til at gå amok. Sammen har de to unge rappere udgivet sangene ”humør” og desuden ”Finde på” der også har rapperen Sivas med på beatet. For første gang

nogensinde skal de to rappere give koncert sammen. Er det nødvendigt at sige at vi glæder os?

Hans Philip:

Tidligere ”Ukendt kunster” sanger Hans Philip, har haft tid til at finpudse den

AiaSound Festival har et mål om at blive Nordens mest bæredygtige festival. Derfor arbejder vi udfra et koncept, som vi kalder ”de grønne ringe i vandet”, hvor vi sætter bæredygtige krav til os selv og vores samarbejdspartnere gennem hele forsyningskæden. Som festivalarrangør vil vi gå forrest ved at sætte vores grønne aftryk på klimaet og jordkloden. Som en dråbe der spreder ringe i vandet, vil vi forsøge at påvirke ikke blot vores gæster, men hele branchen i en positiv retning, og være med til at placere klima og bæredygtighed øverst på samfundets dagsorden.

Dette kommer til syne i AiaSounds beslutninger om indkøb, investeringer, indretning, ressourceforvaltning, velgørenhed og udbud af mad og drikke under hele festivalen.