Adm. direktør Claus Bering genvalgt som formand for Dansk Byggeris bestyrelse

På repræsentantskabsmødet i Dansk Byggeri onsdag den 15. maj blev adm. direktør Claus Bering fra CRH Concrete A/S genvalgt som formand for Dansk Byggeris bestyrelse for en to årig periode.

Dansk Byggeris bestyrelse.  Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S, Murermester Christian Dahl Pedersen fra Murermester J. Ole Pedersen A/S, Koncernchef Morten Lindholt, CG Group A/S, Seniorrådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S, Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, Vice adm. direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S, Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S, Indehaver Michael Ræbild Lund, Michael Lund A/S, Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S og Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S
Dansk Byggeris bestyrelse. Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S, Murermester Christian Dahl Pedersen fra Murermester J. Ole Pedersen A/S, Koncernchef Morten Lindholt, CG Group A/S, Seniorrådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S, Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, Vice adm. direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S, Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S, Indehaver Michael Ræbild Lund, Michael Lund A/S, Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S og Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S

Ny i bestyrelsen er snedkermester Mads Raaschou fra Raaschou Inventarsnedkeri A/S i Rødovre. Som formand for blandt andet Dansk Byggeri Hovedstaden og Snedkersektionen er Mads Raaschou et kendt ansigt i Dansk Byggeri. Han er valgt for to år.

Der var genvalg til Indehaver Michael R. Lund, Michael Lund A/S, senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S, direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S og tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S.

Dansk Byggeris bestyrelse:

Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S

Næstformand

Murermester Christian Dahl Pedersen, Murermester J. Ole Pedersen A/S

Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S

Senior rådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S

Viceadministrerende direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S

Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S

Indehaver Michael R. Lund, Michael Lund A/S

Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S

Koncernchef Morten Lindholt Laursen, CG Group A/S

Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark

Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S

Snedkermester Mads Raaschou, Raaschou Inventarsnedkeri A/S

Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri, telefon 21 24 47 02

Billeder

Mads Raaschou, nyt medlem af Dansk Byggeris bestyrelse

Lige stor mangel på opgaver og medarbejdere i byggeriet30.7.2020 10:47:49 CESTPressemeddelelse

Virksomhedernes forventninger til fremtiden bliver ganske langsomt mere positive ovenpå corona og det historiske dyk i april. Det fremgår af Danmarks Statistiks konjunkturbarometer for juli. Lidt overraskende er især industrivirksomhederne blevet mere optimistiske henover sommeren. I byggeriet er virksomhederne nu tilbage ved den samme situation som umiddelbart før coronakrisen, hvor der er lige stor mangel på efterspørgsel og arbejdskraft.

Brug penge fra EU’s genopretningsfond til energieffektiviseringer23.7.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Størstedelen af de 14 milliarder kroner, som Danmark står til at modtage fra EU’s nye fond til genopretning af økonomien oven på coronakrisen, bør bruges på isolering, nye vinduer, intelligent styring af energiforbruget og andre energieffektive tiltag. Det vil både skabe arbejdspladser, hjælpe den grønne omstilling i gang og skabe eksportmuligheder for danske virksomheder i EU, vurderer Dansk Byggeri.