Adm. direktør Claus Bering genvalgt som formand for Dansk Byggeris bestyrelse

På repræsentantskabsmødet i Dansk Byggeri onsdag den 15. maj blev adm. direktør Claus Bering fra CRH Concrete A/S genvalgt som formand for Dansk Byggeris bestyrelse for en to årig periode.

Dansk Byggeris bestyrelse.  Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S, Murermester Christian Dahl Pedersen fra Murermester J. Ole Pedersen A/S, Koncernchef Morten Lindholt, CG Group A/S, Seniorrådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S, Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, Vice adm. direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S, Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S, Indehaver Michael Ræbild Lund, Michael Lund A/S, Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S og Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S
Dansk Byggeris bestyrelse. Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S, Murermester Christian Dahl Pedersen fra Murermester J. Ole Pedersen A/S, Koncernchef Morten Lindholt, CG Group A/S, Seniorrådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S, Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, Vice adm. direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S, Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S, Indehaver Michael Ræbild Lund, Michael Lund A/S, Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S og Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S

Ny i bestyrelsen er snedkermester Mads Raaschou fra Raaschou Inventarsnedkeri A/S i Rødovre. Som formand for blandt andet Dansk Byggeri Hovedstaden og Snedkersektionen er Mads Raaschou et kendt ansigt i Dansk Byggeri. Han er valgt for to år.

Der var genvalg til Indehaver Michael R. Lund, Michael Lund A/S, senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S, direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S og tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S.

Dansk Byggeris bestyrelse:

Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S

Næstformand

Murermester Christian Dahl Pedersen, Murermester J. Ole Pedersen A/S

Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S

Senior rådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S

Viceadministrerende direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S

Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S

Indehaver Michael R. Lund, Michael Lund A/S

Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S

Koncernchef Morten Lindholt Laursen, CG Group A/S

Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark

Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S

Snedkermester Mads Raaschou, Raaschou Inventarsnedkeri A/S

Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri, telefon 21 24 47 02

Billeder

Mads Raaschou, nyt medlem af Dansk Byggeris bestyrelse

Lejere i 4.400 nordsjællandske almene boliger får besøg af håndværkeren2.6.2020 05:00:00 CESTPressemeddelelse

Der er godt nyt til lejerne i almene lejligheder og rækkehuse i de nordsjællandske kommuner. Mere end 4.400 almene boliger i Nordsjælland vil blive renoveret inden for de næste par år, viser en opgørelse, som Dansk Byggeri har lavet på baggrund af tal fra Landsbyggefonden. Rudersdal, Furesø og Frederikssund er topscorere. Her kan lejere i hhv. 959, 684 og 602 almene boliger se frem til, at deres hjem bliver forbedret.

Investeringer i veje kan redde arbejdspladser og forbedre infrastrukturen29.5.2020 07:11:41 CESTPressemeddelelse

Statens og kommunernes investeringer i veje og broer er på fem år faldet med 29 procent, viser en ny analyse. Derfor er det ifølge Dansk Infrastruktur positivt, at kommunerne nu har mulighed for at fremrykke anlægsinvesteringer for 2,5 mia. kr. Det kan redde arbejdspladser under coronakrisen og samtidig forbedre infrastrukturen. Men der er brug for flere investeringer i årene fremover, lyder vurderingen.