Adm. direktør Claus Bering genvalgt som formand for Dansk Byggeris bestyrelse

På repræsentantskabsmødet i Dansk Byggeri onsdag den 15. maj blev adm. direktør Claus Bering fra CRH Concrete A/S genvalgt som formand for Dansk Byggeris bestyrelse for en to årig periode.

Dansk Byggeris bestyrelse.  Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S, Murermester Christian Dahl Pedersen fra Murermester J. Ole Pedersen A/S, Koncernchef Morten Lindholt, CG Group A/S, Seniorrådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S, Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, Vice adm. direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S, Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S, Indehaver Michael Ræbild Lund, Michael Lund A/S, Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S og Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S
Dansk Byggeris bestyrelse. Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S, Murermester Christian Dahl Pedersen fra Murermester J. Ole Pedersen A/S, Koncernchef Morten Lindholt, CG Group A/S, Seniorrådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S, Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S, Vice adm. direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S, Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S, Indehaver Michael Ræbild Lund, Michael Lund A/S, Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S og Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S

Ny i bestyrelsen er snedkermester Mads Raaschou fra Raaschou Inventarsnedkeri A/S i Rødovre. Som formand for blandt andet Dansk Byggeri Hovedstaden og Snedkersektionen er Mads Raaschou et kendt ansigt i Dansk Byggeri. Han er valgt for to år.

Der var genvalg til Indehaver Michael R. Lund, Michael Lund A/S, senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark A/S, direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S, ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S og tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S.

Dansk Byggeris bestyrelse:

Adm. direktør Claus Bering, CRH Concrete A/S

Næstformand

Murermester Christian Dahl Pedersen, Murermester J. Ole Pedersen A/S

Adm. direktør Erik Nimb, Botica Entreprise A/S

Senior rådgiver Jette Rohde, Sten & Grus Prøvestenen A/S

Viceadministrerende direktør Lars M. Carlsen, Per Aarsleff A/S

Tømrermester Michael Ancher, E. Anker & Søn A/S

Indehaver Michael R. Lund, Michael Lund A/S

Ejer og daglig leder Morten Knudsen, MP Construction A/S

Koncernchef Morten Lindholt Laursen, CG Group A/S

Senior Vice President Palle Bjerre Rasmussen, NCC Danmark

Direktør Søren Rasmussen, Bo Michelsen A/S

Snedkermester Mads Raaschou, Raaschou Inventarsnedkeri A/S

Pressechef Helen Jensen, hje@danskbyggeri, telefon 21 24 47 02

Billeder

Mads Raaschou, nyt medlem af Dansk Byggeris bestyrelse

Bygge- og anlægsbranchen er klar til klimakamp14.11.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Hvordan kan bygge- og anlægsvirksomhederne bringe udledningen af CO2 ned, når de fremstiller og bruger byggematerialer? Og hvordan kan man gøre Danmarks boliger og bygninger mere energieffektive? Det bliver de to store spørgsmål, som det nye Klimapartnerskab for bygge- og anlægsbranchen skal tage fat på. Formand for partnerskabet adm. direktør Jesper Kristian Jacobsen fra Per Aarsleff A/S og Dansk Byggeri, der er sekretariat, glæder sig til at finde svarene.

Ny undersøgelse: Unge vil iscenesætte sig selv i døden14.11.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

Ældre mennesker har ikke nogen drøm om, at der skal gøres en masse stads ud af dem, når først de er døde. Omvendt har de unge det. De vil gerne sikre sig et eftermæle med et gravsted, hvor deres livshistorier bliver fortalt via en QR-kode. Mere end hver femte unge synes, at personlige QR-koder på gravsteder er en god idé. Det viser en ny undersøgelse foretaget af A&B Analyse for Stenhuggerlauget Danmark i Dansk Byggeri.

Der bor nu flere på Sjælland end i Jylland8.11.2019 08:59:13 CETPressemeddelelse

For ti år siden boede der næsten 100.000 flere personer i Jylland end på Sjælland, men for første gang siden starten af 1970'erne er antallet af indbyggere på Sjælland større end i Jylland. Samtidig har Vejle skubbet Esbjerg fra pladsen som Danmarks femte største by, viser tal fra Danmarks Statistik. Behovet for nye boliger stiger i de større byer, og det skal politikerne være opmærksomme på, påpeger Dansk Byggeri.