Aarhusianer blev millionær og kunne ikke sove: ”der stod pludselig 1 million på min saldo”

En yngre mand fra Aarhus havde det store held at blive udtrukket i Millionærgarantien hos Danske Spil. Maldiverne kalder, hvis det står til vinderens hustru. Samtidig er der et hus, der skal bygges ud.

En småbørnsfar fra Aarhus-egnen fik en dejlig overraskelse en stille aften, da der var faldet ro på hjemmet. Han havde spillet Lotto i flere år, men regnede bestemt ikke med, at han ville vinde.

”Fruen var gået i seng med den bette, og så ville jeg lige tjekke tallene på appen. Der var mit navn og så videre, og så stod der pludselig 1 million på min saldo! 1 million og 120 kroner stod der, og jeg tænkte bare, hvad er det for noget?” fortæller manden grinende.

Efterfølgende kørte tankerne, og han lå og tænkte på det hele natten. Dagen efter kunne hans kone heller ikke begribe det, og de måtte ringe til Danske Spil for at få den gode nyhed bekræftet.

”Vi havde indtil da været i det der uvirkelige stadie, men så kunne vi tale om, hvordan vi skulle bruge pengene. Vi sidder ikke super stramt i det, men har to børn og købte hus for to år siden, så vi talte om at fremtidssikre. Vi skal også have bygget ud på et tidspunkt, så vi talte helt fornuftigt om tingene,” siger manden.

En anden følelse i maven
Følelsen i maven ændrer sig for de fleste, når de vinder en stor gevinst, og i den lille familie kan man også mærke en forskel på før og efter.

”Jeg har faktisk lige været inde og få rykket en tand ud. Det kostede 5.000 kroner, og en af de første tanker, jeg havde, var, at det har jeg jo råd til nu, haha. Det giver lidt mere ro i maven i forhold til det økonomiske med diverse omkostninger og bil og tandlægeregninger – jeg er sådan en, der tænker meget over de ting, så det giver lidt ekstra ro,” siger aarhusianeren grinende.

Udover ro i maven ligger der også en rejse i kortene, når nu der er rullet en rund million ind på kontoen.

”Vi vil gerne på en længere rejse, inden børnene starter i skole – der skal være varmt, og der skal være strande. Fruen havde en ide om Maldiverne,” siger vinderen med et smil.

Parret har ikke planer om at lave de store ændringer i hverken hverdag eller job på grund af gevinsten, men har aftalt, at de får 10.000 kroer hver til at bruge på noget, de har drømt om. Hvad drømmen er, melder historien endnu ikke noget om.

Om Millionærgarantien
Millionærgarantien fra Danske Spil sikrer, at der hver uge er to Lotto millionærer, uagtet resultatet af selve trækningen. De heldige vindere trækkes ud fra alle spillede rækker den pågældende uge. Der har indtil videre – siden den blev indført - været mere end 200 vindere af Millionærgarantien, og der udtrækkes fortsat to nye hver uge.

I tillæg til Millionærgarantien udtrækkes der i hele juni måned i det, der hedder Sommer Lotto, 20 ekstra millioner, så der også er garanteret fem Sommer Lotto millionærer hver uge.