
Kommunaldirektør glad for nomineringen til "Årets leder"
Med udnævnelsen som kandidat til ”Årets leder” træder Helsingør Kommunes kun 41 årige kommunaldirektør, Stine Johansen, ind i et fint selskab der tæller både den verdenskendte arkitekt Bjarke Ingels og Vestas direktør Anders Runevad.
- Det er helt vildt skønt, at komiteen vælger at nominere en kommunaldirektør og på den måde viser, at de har blik for betydningen og værdien af lederskab i den kommunale sektor. For det er kommunerne, der driver Danmark, og ledelsen af det område er så vigtigt for os alle sammen. Jeg mener vitterligt, at det er i kommunerne, det sker. Det er her velfærdsdanmark bliver udviklet og nytænkt, siger Stine Johansen.
I præsentationen af Stine Johansen skriver Lederne at ”Stine Johansen har blandt andet erfaring fra Grønland, hvor hun i perioden 2009-2013 var ansat som kommunikationsdirektør og siden fungerende kommunaldirektør i Sermersooq, der er Grønlands hovedstadskommune omfattende blandt andet Nuuk. Hun er uddannet cand. mag. i visuel kultur og MBA fra Henley Business School. I starten af året blev hun af ugebrevet Mandag Morgen udpeget som en af 10 kvindelige ledere i det offentlige, der shiner mest og går nye veje til inspiration for andre”.
Men det vigtigste for Stine Johansen er ikke hvorvidt hun bliver nomineret eller ”shiner” som Ugebrevet mandag morgen skriver. Det vigtigste for hende er lederskabet, for det er det der påvirker menneskerne der arbejder i organisationen.
- Jeg håber, at jeg leverer et lederskab, som sprudler af engagement, nærvær og åbenhed. Og forhåbentlig smitter det jeg, så stilen, der bliver lagt for dagen, spreder sig ud i organisationen, fortæller Helsingørs kommunaldirektør.
Hun mener at en af grunderne til at hun er blevet nomineret er, at hun repræsenterer en ny måde at være kommunaldirektør på.
- Jeg er måske en ny art inden for faget, men jeg kan se, at der er flere på vej. Tidligere var kommunaldirektører måske lidt gråklædte bogholdere, det er jeg ikke, og det bliver der lagt mærke til. Så jeg er en repræsentant for et skifte inden for kommunal topledelse, siger Johansen.
Kontakter
Petter Åttingsberg, kommunikations konsulent, 5365 6373
Information om Helsingør Kommune
Følg pressemeddelelser fra Helsingør Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Helsingør Kommune
9 borgmestre: Drop kludetæppet af lovgivning og fokuser på hjælpe udsatte borgere16.3.2018 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Borgmestrene fra Helsingør, Ballerup, Allerød, Fredensborg, Frederiksund, Furesø, Gribskov, Hillerød og Halsnæs står sammen om et nyt opråb til innovationsminister Sophie Løhde: Vi skal af med det nuværende kludetæppe af lovgivning, der spænder ben for kommunernes arbejde og komplicerer borgernes hverdag
1800 ledige job ved Helsingør-Helsingborg jobmesse7.2.2018 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fælles jobmesse mellem Helsingør og Helsingborg kommuner byder på i alt 1800 ledige job. Hele 1600 på den svenske side af Øresund.
Nationalpark Kongernes Nordsjælland bliver nu til virkelighed15.12.2017 11:08:36 CET | Pressemeddelelse
Danmarks femte nationalpark, Nationalpark Kongernes Nordsjælland, bliver nu til virkelighed. Det har forligskredsen bag nationalparkloven nu besluttet. Nationalparken kommer til at strække sig over de fem kommuner Gribskov, Fredensborg, Halsnæs, Hillerød og Helsingør og bliver med sine 26.250 hektar Danmarks 2. største nationalpark.
HH-gruppen hilser dansk/svensk analyse af HH-forbindelsen velkommen26.6.2017 15:56:08 CEST | Pressemeddelelse
HH-gruppen er meget tilfredse med nyheden om at undersøge fordelene ved endnu en øresundsforbindelse. Perspektiverne i øget regional integration er markante, lyder det fra HH-gruppens formand
Benedikte Kiær: Stort potentiale i fast forbindelse26.6.2017 11:34:09 CEST | Pressemeddelelse
Helsingør Kommunes borgmester Benedikte Kiær er glad for, at der nu laves en forundersøgelse af en fast forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg. Skal det fulde potentiale udnyttes, kræver det dog, at der bygges til både biler og tog.