3 runder 1,5 mio. kunder
Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER har accelereret kundevæksten i første kvartal af 2022. 16.000 nye kunder er det blevet til, og med en samlet kundebase på 1.506.000 har 3 nået sit erklærede mål om 1,5 mio. glade kunder.
”Ambitionen om 1,5 mio. kunder har vi arbejdet målrettet efter i årevis, og vi er nu lykkedes på trods af svære udfordringer som pandemien og det marked, vi opererer i,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark og fortsætter: ”Dem, der kender os, ved dog også godt, at vi ikke kommer til at hvile på laurbærrene. Vi arbejder videre og er i fuld gang med at sætte nye og ambitiøse mål for vores vækst og position og den virksomhed, vi gerne vil være”.
Alt imens kundebasen vækster hos 3, har selskabet ligeledes ramt en anden vigtig milepæl, nemlig opgraderingen af mast nr. 1.000 til moderniseret 4G og 5G-netværk. Af de 1.000 opgraderede master er en stor del aktive med det superhurtige såkaldte C-bånd – 3,5 GHz – der kan give hastigheder i Gbit-størrelsen. Samtidig med, at 3’s eksisterende netværk med godt 2.200 master bliver opgraderet, bygges der også omkring 1.000 nye mastepositioner til at styrke kapacitet og dækning i netværket.
”Udrulningen af 5G og opgraderingen af vores netværk går planmæssigt, og med 1.000 ’swappede’ master begynder det virkelig at ligne noget. Ved udgangen af 2022 står vi med et sublimt mobilt netværk med meget høje hastigheder. Kvaliteten af vores netværk er fundamentalt for brugeroplevelsen og dermed helt afgørende for 3’s fremtid og vores fortsatte vækstdrømme.” siger Morten Christiansen.
I første kvartal af 2022 omsatte 3 for 694 mio. kr., hvoraf de 459 mio. kom fra serviceomsætningen. En stigning på 11 mio. kr. sammenlignet med første kvartal i 2021. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 167 mio. kr.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i første kvartal af 2022 (1. januar til 31. marts)
- Nye kunder: 16.000
- Omsætning: 694 mio. kr.
- Serviceomsætning: 459 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 167 mio. kr.
Mediekontakt:
Pia Hammershøy Splittorff, VP Corporate Affairs, 3
Mail: pia.splittorff@3.dk
Mobil: 31 200 400
3’s pressetelefon: 31 200 202
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G, 4G+ og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Japan og Grønland tilføjet til 3LikeHome29.4.2024 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan 3’s kunder bekymringsfrit bruge mobilen, når de rejser til Japan og Grønland. Begge lande er nu tilføjet til 3LikeHome, som nu i hele 75 lande giver 3’s kunder mulighed for at bruge mobilen på samme vilkår som hjemme i Danmark uden farer for ekstra gebyrer. Derudover inkluderes også Egypten og Costa Rica til erhvervskunder.
3 vokser med mere end 19.000 kunder i første kvartal af 202418.4.2024 08:27:55 CEST | Pressemeddelelse
Teleselskabet 3 har haft godt gang i kundevæksten i første kvartal - ikke mindst pga. stor fremgang i antallet af internetkunder. Således er det samlede kundetal steget med 19.000 kunder i første kvartal. Kundefremgangen i første kvartal bringer dermed 3’s kundebase op på 1,608 mio. kunder.
Stor rejseaktivitet i påsken – her er danskernes favoritdestinationer3.4.2024 14:34:29 CEST | Pressemeddelelse
Påsken bød traditionen tro på mange helligdage i streg og en hel uges ferie for skolerne. Derfor var der i dén grad en god anledning til at pakke kufferten og benytte de mange fridage til en ferie udenfor landets grænser. Med udgangspunkt i roamingdata fra udlandet, har 3 foretaget en opgørelse over påskens rejsemønstre.
OiSTER lancerer data til USA, Thailand og Tyrkiet19.3.2024 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ærgerligt at mangle data på ferien, når man skal have minderne foreviget og gemt i skyen, dele oplevelser på sociale medier eller finde vej med telefonens GPS. Men nu er det blevet lidt nemmere for OiSTERs kunder at undgå datamangel på rejsen. I dag introducerer OiSTER nemlig OiSTER Travel, der giver mulighed for at få mere data på ferien.
3 og Live Nation indgår partnerskab4.3.2024 05:33:00 CET | Pressemeddelelse
I et nyt partnerskab med Live Nation kan teleselskabet 3 nu tilbyde deres kunder tidlig adgang til billetkøb til nogle af de største musikoplevelser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum