3 kommer ud af 2021 med fortsat vækst
Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER har accelereret kundevæksten i sidste kvartal af 2021. 11.000 nye kunder er det blevet til, og med en samlet kundebase på nu 1.490.000 er 3 dermed meget tæt på sit erklærede mål om 1,5 mio. glade kunder.
”Markedet er præget af heftig priskonkurrence, og af oplagte årsager har der ikke været meget plads til vækstambitioner de sidste to år. På trods af det har vi vækstet kundebasen nogenlunde fornuftigt, og corona-pandemien må heller ikke blive en sovepude for os. Vi ved, vi kan gøre det endnu bedre i 2022 og løber ind i det nye år i fuld fart,” siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark.
Alt imens kundebasen vækster hos 3, har selskabet ligeledes ramt en anden milepæl, idet 25% af alle 3’s master nu er opgraderet til 5G-netværk. Heraf er en stor del aktive med det superhurtige såkaldte C-bånd – 3,5 GHz – der kan give hastigheder i Gbit-størrelsen. Parallelt opgraderes 4G-netværket med henblik på at fordoble kapaciteten, og der er planlagt etablering af 1.000 nye mastepositioner, hvoraf de 100 allerede er sat op. ”Vi kommer til at levere et sublimt mobilt netværk med meget høje hastigheder,” siger Morten Christiansen. ”Kvaliteten af vores netværk er fundamentalt for brugeroplevelsen og dermed afgørende for 3’s fremtid og vores fortsatte vækstdrømme. Så det kan man godt forvente, vi lægger rigtig mange kræfter i.”
I fjerde kvartal af 2021 omsatte 3 for 730 mio. kr., hvoraf de 458 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 216 mio. kr. På hele året landede omsætningen på 2.787 mio. kr. – en vækst på 46 mio. kr. i forhold til 2020.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i fjerde kvartal af 2021 (1. oktober til 31. december)[1]:
- Nye kunder: 11.000
- Omsætning: 730 mio. kr.
- Serviceomsætning: 458 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 216 mio. kr.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen 2021 (1. januar til 31. december):
- Nye kunder: 27.000
- Samlet kundebase: 1.490.000
- Omsætning: 2.787 mio. kr.
- Serviceomsætning: 1.839 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 711 mio. kr.
Mediekontakt:
Pia Hammershøy Splittorff, VP Corporate Affairs, 3
Mail: pia.splittorff@3.dk
Mobil: 31 200 400
3’s pressetelefon: 31 200 202
[1] Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2021 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G, 4G+ og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 72 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Japan og Grønland tilføjet til 3LikeHome29.4.2024 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan 3’s kunder bekymringsfrit bruge mobilen, når de rejser til Japan og Grønland. Begge lande er nu tilføjet til 3LikeHome, som nu i hele 75 lande giver 3’s kunder mulighed for at bruge mobilen på samme vilkår som hjemme i Danmark uden farer for ekstra gebyrer. Derudover inkluderes også Egypten og Costa Rica til erhvervskunder.
3 vokser med mere end 19.000 kunder i første kvartal af 202418.4.2024 08:27:55 CEST | Pressemeddelelse
Teleselskabet 3 har haft godt gang i kundevæksten i første kvartal - ikke mindst pga. stor fremgang i antallet af internetkunder. Således er det samlede kundetal steget med 19.000 kunder i første kvartal. Kundefremgangen i første kvartal bringer dermed 3’s kundebase op på 1,608 mio. kunder.
Stor rejseaktivitet i påsken – her er danskernes favoritdestinationer3.4.2024 14:34:29 CEST | Pressemeddelelse
Påsken bød traditionen tro på mange helligdage i streg og en hel uges ferie for skolerne. Derfor var der i dén grad en god anledning til at pakke kufferten og benytte de mange fridage til en ferie udenfor landets grænser. Med udgangspunkt i roamingdata fra udlandet, har 3 foretaget en opgørelse over påskens rejsemønstre.
OiSTER lancerer data til USA, Thailand og Tyrkiet19.3.2024 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ærgerligt at mangle data på ferien, når man skal have minderne foreviget og gemt i skyen, dele oplevelser på sociale medier eller finde vej med telefonens GPS. Men nu er det blevet lidt nemmere for OiSTERs kunder at undgå datamangel på rejsen. I dag introducerer OiSTER nemlig OiSTER Travel, der giver mulighed for at få mere data på ferien.
3 og Live Nation indgår partnerskab4.3.2024 05:33:00 CET | Pressemeddelelse
I et nyt partnerskab med Live Nation kan teleselskabet 3 nu tilbyde deres kunder tidlig adgang til billetkøb til nogle af de største musikoplevelser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum