3 fortsætter positiv vækst og tiltrækker 12.000 nye kunder
Teleselskabet 3 og søsterselskabet OiSTER kommer ud af andet kvartal i 2022 med et tilfredsstillende resultat, der er præget af en let fremgang. Samtidig fortsætter teleselskabet den positive tendens om stigende vækst af kundegrundlaget fra første kvartal.
12.000 flere kunder er der sammenlagt landets hos teleselskabet 3 og søsterselskabet OISTER i andet kvartal af 2022. Den samlede kundebase er nu oppe på 1.518.000.
Dermed fortsætter teleselskabet den positive vækst af kundegrundlaget fra første kvartal, hvor der blandt andet kom 16.000 flere kunder til.
”Vi er glade for, at de positive takter fra første kvartal fortsætter ind i andet kvartal af 2022. Vi kan helt sikkert mærke, at danskerne har fået rejselysten igen, og det har øget interessen for vores kerneprodukt 3LikeHome. Derfor har vi bl.a. skruet ekstra op for datamængderne i EU, så 3’s kunder nemt kan bruge data, især i en tid hvor det er vigtigere end nogensinde før at kunne holde sig orienteret på farten", siger Morten Christiansen, Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark og fortsætter:
”Der er ingen tvivl om, at vi agerer i en verden, hvor der er mange udefrakommende faktorer, der påvirker vores resultat. Med det i mente er resultatet ved for andet kvartal tilfredsstillende. Det er vigtigt, at vi fortsætter arbejdet med at videreudvikle vores produkter og tjenester, så vi stadig tiltrækker flere kunder og fortsætter fremgangen fra det første halvår af 2022.”
I andet kvartal af 2022 omsatte 3 for 700 mio. kr., hvoraf de 472 mio. kr. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet før afskrivninger endte på 172 mio. kr., som er påvirket af højere el-omkostninger.
Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i andet kvartal af 2022 (1. april til 30. juni)[1]:
- Nye kunder: 12.000
- Samlet kundebase: 1.518.000
- Omsætning: 700 mio. kr.
- Serviceomsætning: 472 mio. kr.
- Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 172 mio. kr.
[1] Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2022 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggører i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og internet via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Japan og Grønland tilføjet til 3LikeHome29.4.2024 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan 3’s kunder bekymringsfrit bruge mobilen, når de rejser til Japan og Grønland. Begge lande er nu tilføjet til 3LikeHome, som nu i hele 75 lande giver 3’s kunder mulighed for at bruge mobilen på samme vilkår som hjemme i Danmark uden farer for ekstra gebyrer. Derudover inkluderes også Egypten og Costa Rica til erhvervskunder.
3 vokser med mere end 19.000 kunder i første kvartal af 202418.4.2024 08:27:55 CEST | Pressemeddelelse
Teleselskabet 3 har haft godt gang i kundevæksten i første kvartal - ikke mindst pga. stor fremgang i antallet af internetkunder. Således er det samlede kundetal steget med 19.000 kunder i første kvartal. Kundefremgangen i første kvartal bringer dermed 3’s kundebase op på 1,608 mio. kunder.
Stor rejseaktivitet i påsken – her er danskernes favoritdestinationer3.4.2024 14:34:29 CEST | Pressemeddelelse
Påsken bød traditionen tro på mange helligdage i streg og en hel uges ferie for skolerne. Derfor var der i dén grad en god anledning til at pakke kufferten og benytte de mange fridage til en ferie udenfor landets grænser. Med udgangspunkt i roamingdata fra udlandet, har 3 foretaget en opgørelse over påskens rejsemønstre.
OiSTER lancerer data til USA, Thailand og Tyrkiet19.3.2024 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ærgerligt at mangle data på ferien, når man skal have minderne foreviget og gemt i skyen, dele oplevelser på sociale medier eller finde vej med telefonens GPS. Men nu er det blevet lidt nemmere for OiSTERs kunder at undgå datamangel på rejsen. I dag introducerer OiSTER nemlig OiSTER Travel, der giver mulighed for at få mere data på ferien.
3 og Live Nation indgår partnerskab4.3.2024 05:33:00 CET | Pressemeddelelse
I et nyt partnerskab med Live Nation kan teleselskabet 3 nu tilbyde deres kunder tidlig adgang til billetkøb til nogle af de største musikoplevelser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum