Coop Danmark A/S

1200 butikker sælger bæreposer til fordel for Danmarks Indsamling

Del
Coops kæder går for fjerde år i træk sammen om at sælge en bærepose, som kan give tre mio. kroner til hjælp i en række udviklingslande
Coops kæder sælger i hele januar måned en særlig pose som støtter Danmarks Indsamling
Coops kæder sælger i hele januar måned en særlig pose som støtter Danmarks Indsamling

I hele januar måned kan kunderne i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, LokalBrugsen, Irma, fakta og faktaQ købe en bærepose, som er produceret specielt til Danmarks Indsamling.

Bæreposen koster 5 kroner, hvoraf 2 kroner går til Danmarks Indsamling. Salget af poserne kan indbringe op mod 3 millioner kroner.

Hele indsamlingen kulminerer med det store indsamlingsshow, som vises på DR1 lørdag den 1. februar 2014.

Her vil beløbet fra salget af posen blive overrakt til de 12 organisationer, som sammen med DR står bag Danmarks Indsamling for at skabe varige forbedringer indenfor FN’s 2015-mål i udviklingslandene i Afrika, Asien og Latinamerika.

”Ved at sælge denne særlige bærepose i alle vores butikker, skaber vi stor synlighed om Danmarks Indsamling og giver vores kunder en nem mulighed for at støtte det store arbejde som de 12 organisationer bag indsamlingen gør”, siger specialkonsulent i CSR, Brian Sundstrup, Coop.

Ved Danmarks Indsamling i 2013 solgte Coops kæder samlet 925.157 poser. Coop rundede donationen op med 2 kroner pr. solgt Savannah produkt i løbet af ugen op til Danmarks Indsamling og afleverede dermed en check på 2.105.982 kroner – den næststørste enkeltdonation ved indsamlingen.

Fotos til redaktionens frie afbenyttelse i forbindelse med omtale af posen.

Fotograf: Simon Knudsen

Nøgleord

Kontakter

Yderligere information:


Specialkonsulent i CSR, Brian Sundstrup, Coop, tlf.: 3091 9245

Billeder

Coops kæder sælger i hele januar måned en særlig pose som støtter Danmarks Indsamling
Coops kæder sælger i hele januar måned en særlig pose som støtter Danmarks Indsamling
Download
Coops kæder sælger i hele januar måned en særlig pose som støtter Danmarks Indsamling
Coops kæder sælger i hele januar måned en særlig pose som støtter Danmarks Indsamling
Download

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye