xCarlsberg Danmark A/S

Hvedeøl hitter i sommervarmen

Når sommervarmen rammer Danmark drikker flere hvedeøl, der især er populær som velkomst eller til forretten og fisken.
Jacobsen Weissbier

Den klassiske hvedeøl stammer fra Tyskland og har et bredere publikum end specialøllet generelt set har. Den lidt friskere smag tiltaler også mange kvinder, og den er populær alene eller som velkomstdrink. Madmæssigt er den god til forretten og lette retter som fisk, salater og tapas.

Med det hurtigt voksende udbud af specialøl i Danmark er der kommet mange bud på forskellige hvedeøl. Husbryggeriet Jacobsen har netop lanceret sin version, der helt igennem er brygget som den klassiske hvedeøl, der kendes fra det sydlige Tyskland.

Den klassiske smag tiltaler danskerne, for Jacobsen Weissbier topper salgslisten i detailhandelen over hvedeøl i både marts og april.

”Vi har valgt at lave en meget enkel hvedeøl. Først havde vi en tanke om at tilsætte den noget nordisk, men vi endte med en helt klassisk hvedeøl, og det er faldet i danskernes smag”, siger brygmester Morten Ibsen, Husbryggeriet Jacobsen. Han har udviklet hvedeøllen i samarbejde med Carlsbergs tysk-amerikanske brygmester Wolfgang Lindell.

Hvedeøl nydes bedst ved 5-7o C.

Jacobsen Weissbier

Information om xCarlsberg Danmark A/S