7-Eleven Danmark

7-Eleven åbner hospitalsbutik på Bispebjerg Hospital

Del

7-Eleven har slået dørene op til endnu en hospitalsbutik. Med den nye butik på Bispebjerg Hospital styrker conveniencekæden sin tilstedeværelse på hospitaler, som er et vigtigt vækstområde for 7-Eleven. I spidsen for butikken på Bispebjerg Hospital står franchisetager Amanda Svendsen, der især glæder sig til den tætte kundekontakt, som kendetegner en hospitalsbutik.

Franchisetager Amanda Svendsen foran den nye butik.
Franchisetager Amanda Svendsen foran den nye butik.

I morges åbnede 7-Eleven en ny butik på Bispebjerg Hospital. I spidsen for den nye butik står franchisetager Amanda Svendsen, som har arbejdet i 7-Eleven siden 2016 og blev franchisetager i 2022 som 25-årig. I dag driver hun fire butikker i København på henholdsvis Østerbrogade, Vesterbrogade, Nørrebrogade – og nu også på Bispebjerg Hospital.

Mere end bare en butik
Selvom butikken og sortimentet i høj grad ligner andre 7-Eleven butikker, adskiller det sig at drive butik på et hospital betydeligt fra eksempelvis en citybutik.

”I city-butikker skal kunderne ofte hurtigt have noget med på farten, så de kommer og går relativt hurtigt. På hospitalet møder vi derimod patienter, pårørende og medarbejdere, som nogle gange har lidt mere tid, og det giver os mulighed for at være nærværende og personlige i mødet med dem. For mange er turen ned i butikken ikke kun et indkøb, men også et lille pusterum. Her vil vi møde kunder, der står i forskellige situationer, og det kræver, at vi er gode til at læse mennesker og møde dem, hvor de er. Netop det gør også arbejdet meningsfuldt for mig,” siger Amanda Svendsen, franchisetager i 7-Eleven.

Den nye butik tilbyder et bredt sortiment af mad, snacks og drikkevarer. Som noget nyt introduceres også en kiosk-vogn, der kører rundt til de psykiatriske afdelinger på Bispebjerg, Frederiksberg og Gentofte Hospital, så patienter, der ikke selv kan komme til butikken, også kan få glæde af udvalget.

Et vigtigt forretningsområde for 7-Eleven
7-Eleven er i dag til stede på syv hospitaler fordelt over hele landet – Rigshospitalet, Hvidovre, Herlev, Aalborg, Gødstrup, Viborg og nu på Bispebjerg. De store sygehuse udgør et af kædens vækstområder.

”Vi vil gerne være til stede på landets største hospitaler, og det er en integreret del af vores strategi. Vi ønsker både at gøre hverdagen lettere og give alle, der opholder sig på hospitalerne, mulighed for at få fat i det, de har brug for. Vi oplever, at mange sætter pris på, at de kan få sundere måltider, men nogle gange har man også bare lyst til klassikere – og der skal der være plads til begge dele,” fortæller Jesper Østergaard, administrerende direktør i 7-Eleven.

Ud over den nye butik har Bispebjerg Hospital også fået flere 7-Eleven vendingmaskiner.

”Vi har stor succes med vores vendingmaskiner i Københavns Lufthavn, og den viden bruger vi nu på hospitalerne. På store hospitaler, hvor afdelingerne kan ligge langt fra hinanden, fungerer automaterne rigtig godt og giver kunderne nem adgang til både snacks og drikkevarer, når de ikke kan nå butikken eller har brug for noget hurtigt,” siger Jesper Østergaard.

Kontakter

Billeder

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

Reitan Convenience lancerer nyt innovationsprogram for at skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen18.6.2025 09:57:03 CEST | Pressemeddelelse

Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig vækst. To af de udvalgte er Anders Fiskbæk Kragh og Tania Hartmann Jacobsen fra Reitan Convenience Danmark.

Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse

I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye