Sommerferie er højsæson for Brobizz-svindel

Del

Brobizz har over en million aktive privatkunder. Det udnytter kriminelle til at forsøge at svindle kunderne med falske phishingmails. I sommerferien stiger risikoen for svindel.

Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen Sund & Bælt

I weekenden skydes skolernes sommerferie i gang. Det betyder, at mange tusinde Brobizz-kunder vil krydse enten Øresund eller Storebælt den kommende tid. 

Det udnytter kriminelle ved at sende tusindvis af phishingmails ud til tilfældige danskere og håber dermed på, at de rammer nogle af de kunder, der har en Brobizz-aftale. 

Hos Brobizz ser man desværre, at svindlen intensiveres op til – og under – ferier, fordi rigtig mange danskere skal krydse enten Storebæltsbroen eller Øresundsbron på vej mod deres feriedestination. Oftest vil svindlerne forsøge at få kunderne til at opdatere deres betalingsoplysninger ved at sende falske mails eller SMS’er, om at ens betalingskort er udløbet. 

For at komme svindlen til livs har Brobizz iværksat forskellige tiltag, der skal forhindre, at kunderne bliver snydt. Èt af de vigtigste er automatisk opdatering af betalingskort. Har man tilknyttet enten et Visa- eller Mastercard, vil det for de fleste opdateres automatisk.

”Vi har mange kunder, som kun bruger nummerpladebetaling eller bizz et par gange om året. Og så kan det være svært at huske, om man har fået opdateret sine betalingsoplysninger. Derfor er det vigtigt for os at gøre vores kunder opmærksomme på, at har de et Visa- eller Mastercard, får man ikke længere en e-mail om at opdatere sit betalingskort”, siger Helene Holm Heitmann, chef for Brobizz Privat.

Vær på vagt
Hos Brobizz kan man nu også logge ind via den velkendte og sikre loginløsning MitID, ligesom du på Brobizz.com kan finde hjælpeartikler, der hjælper kunderne til at kunne kende forskel på de ægte og falske mails og hjemmesider. 

Svindlerne er nemlig meget kreative, så det er vigtigt, at man som kunde er opmærksom.

”Har man modtaget en mail, hvor man er bare det mindste i tvivl om, hvorvidt der er tale om svindel, skal man ikke trykke på linket i mailen. Vi opfordrer i stedet til, at man selv åbner sin internetbrowser og logger ind på sin profil via Brobizz.com", siger Helene Holm Heitmann

Som et ekstra tiltag har Brobizz også indført en såkaldt brand protection service fra e-mærket, som hele tiden overvåger hjemmesider, der indeholder Brobizz i deres domæne, og som disse phishingmails henviser til. Via denne service bliver de falske sider hurtigt lukket ned.

Hvis man fortsat er i tvivl, om der er tale om svindel, kan man også kontakte Brobizz’ kundeservice og få afklaret, om ens Brobizz-aftale er aktiv, og fungerer som den skal.

Kontakter

Billeder

Brobizz har mere end 1 million aktive privatkunder, som enten benytter en bizz eller nummerpladebetaling.
Brobizz har mere end 1 million aktive privatkunder, som enten benytter en bizz eller nummerpladebetaling.
Brobizz
Download
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen efter solnedgang.
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen efter solnedgang.
Sund & Bælt
Download
Storebæltsbroen
Storebæltsbroen
Sund & Bælt
Download
Hver dag benytter tusindvis af køretøjer ekspresbanerne i Storebælts betalingsanlæg med en bizz- eller nummerpladebetaling fra Brobizz.
Hver dag benytter tusindvis af køretøjer ekspresbanerne i Storebælts betalingsanlæg med en bizz- eller nummerpladebetaling fra Brobizz.
Sund & Bælt
Download
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen
Sund & Bælt
Download
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen
Betalingsanlægget ved Storebæltsbroen
Sund & Bælt
Download

Om Brobizz

BroBizz A/S er 100 pct. ejet af Sund & Bælt Holding A/S og udvikler og administrerer Brobizz-konceptet, der sikrer automatisk betaling ved bl.a. broer, færger og afgiftsbelagte veje. Brobizz har i dag over en million privatkunder med en aktiv Brobizz-aftale i form af enten en nummerpladebetaling eller bizz.

Følg pressemeddelelser fra BroBizz A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra BroBizz A/S

9 ud af 10 Brobizz-kunder vælger i dag nummerpladebetaling frem for en fysisk bizz11.7.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sommerferien er i gang og hundredetusinde danskere forventes at krydse Storebælt og Øresund de kommende seks uger. Og når de skal passere betalingsanlæggene, vil det i højere grad ske med en nummerpladebetaling, viser tal fra Brobizz. De seneste tre år har 9 ud af 10 af alle nye Brobizz-kunder nemlig valgt at bestille en nummerpladebetaling frem for en fysisk bizz. Faktisk udgør fysiske bizzer kun 6 procent af alle nye bestillinger i 2024 frem til i dag. Ifølge Helene Holm Heitmann, der er chef for Brobizz Privat, er udviklingen positiv og helt forventelig. - Nummerpladebetaling har været kundernes foretrukne betalingsløsning i flere år og skyldes nok især, at den er både gratis at oprette og kan benyttes allerede efter 20 minutter på Storebælt – og 24 timer efter på Øreundsbron. Det flugter med vores ambition om at gøre det nemt for trafikanterne at betale. Desuden er det også mere bæredygtigt, da vi sparer på elektronikken, fortæller Helene Holm Heitmann. Med en nummerpladebetaling k

Første nummerpladeforsikring på vej til danske bilister30.10.2019 12:37:02 CET | Pressemeddelelse

Et nyt samarbejde mellem BroBizz og GF Forsikring giver PayByPlate-kunder en særlig forsikring, der dækker, hvis bilens nummerplader bliver stjålet eller skal udskiftes. BroBizz lancerede tilbage i marts 2018 betalingsløsningen PayByPlate. Det har betydet, at bilens nummerplade i dag er meget mere end en registrering af bilen. Den er blevet et vigtigt betalingsmiddel for mange danskere, når de skal betale for at køre over broer, tage færgen, parkere eller få vasket bilen. Forsikringerne har derimod ikke fulgt udviklingen. Indtil nu har de fleste bilister fået dækket deres nummerplader via bilens kaskoforsikring, men forsikringen har typisk en selvrisiko, der er højere end prisen for et sæt nye standardplader. Nu tilbyder BroBizz og GF Forsikring via det nye samarbejde den første forsikring, som alene dækker bilens nummerplade. - Vi arbejder hele tiden på at tilbyde vores kunder flere attraktive muligheder gennem nye partnerskaber. Samarbejdet med GF Forsikring giver vores mere end 350.

Danskerne kårer BroBizz som bedst til kundeoplevelser i 20192.9.2019 14:12:02 CEST | Pressemeddelelse

KPMG har spurgt 2.500 danskere om, hvilke brands der leverer den bedste kundeoplevelse. Danskerne har talt, og årets vinder er BroBizz. En målrettet indsats inden for den digitale kundeoplevelse har bl.a. været med til at føre BroBizz til tops. En omfattende undersøgelse foretaget af revisions- og rådgivningshuset KPMG giver et indblik i, hvilke danske brands som er danskernes foretrukne. Med en score på 8,0 ud af 10,0 sætter BroBizz en helt ny standard for prioritering af kundeoplevelsen og bliver kundernes foretrukne brand i 2019. BroBizz startede i 1998 som et betalingsmiddel udelukkende på Storebælt, men der er sket meget med den dengang store og hvide boks. I dag er BroBizz et vigtigt betalingsmiddel for mange danskere, når de skal betale for at passere broer, tage færgen, parkere eller få vasket bilen – både herhjemme og i udlandet. - En del af vores succes hænger sammen med, at vi gennem årene har opbygget en tilfreds og loyal kundeskare, som gerne vil anbefale vores produkt til

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye