BroBizz A/S

Danskerne kårer BroBizz som bedst til kundeoplevelser i 2019

Del

KPMG har spurgt 2.500 danskere om, hvilke brands der leverer den bedste kundeoplevelse. Danskerne har talt, og årets vinder er BroBizz. En målrettet indsats inden for den digitale kundeoplevelse har bl.a. været med til at føre BroBizz til tops.

En omfattende undersøgelse foretaget af revisions- og rådgivningshuset KPMG giver et indblik i, hvilke danske brands som er danskernes foretrukne. Med en score på 8,0 ud af 10,0 sætter BroBizz en helt ny standard for prioritering af kundeoplevelsen og bliver kundernes foretrukne brand i 2019.

BroBizz startede i 1998 som et betalingsmiddel udelukkende på Storebælt, men der er sket meget med den dengang store og hvide boks. I dag er BroBizz et vigtigt betalingsmiddel for mange danskere, når de skal betale for at passere broer, tage færgen, parkere eller få vasket bilen – både herhjemme og i udlandet.

- En del af vores succes hænger sammen med, at vi gennem årene har opbygget en tilfreds og loyal kundeskare, som gerne vil anbefale vores produkt til andre. Det er vi utrolig stolte over, og det hænger tæt sammen med vores mantra om, at kunden altid er i centrum hos os. Vi har i mange år gjort det både nemmere og billigere at komme rundt i landet og i Norden som bilist – og det kvitterer kunderne for, fortæller Kasper Ørtvig, CEO i BroBizz.

Gode digitale løsninger – gode kundeoplevelser

Fælles for de brands, som ligger i toppen af KPMGs liste, er, at de alle har forstået at udnytte de teknologiske muligheder til deres kunders bedste – også kaldet den digitale kundeoplevelse.

- Specielt inden for det seneste halvandet år har vi i BroBizz investeret massivt i ny teknologi og forbedrede digitale kundeløsninger. Undersøgelsen fra KMPG understreger vigtigheden af vores fokus og investering i de gode kundeoplevelser, siger Kasper Ørtvig.

Et eksempel på BroBizz øgede fokus på ny teknologi er den digitale betalingsløsning PayByPlate, hvor kunder kan betale med bilens nummerplade.

- Lanceringen i 2018 af PayByPlate, sammenholdt med lanceringen af vores app med over 100.000 aktive brugere, har betydet, at eksisterende og nye kunder let og hurtigt kan oprette sig, og allerede 20 min. efter oprettelsen betale med bilens nummerplade. Det har 350.000 kunder allerede fundet interessant siden lanceringen i 2018, forklarer Kasper Ørtvig.

Nye partnerskaber – nye muligheder

BroBizz’ ambition er at være det naturlige valg for skandinaviske bilister på vej ud i Europa.

- For at nå vores ambition skal vi hele tiden indgå nye partnerskaber, så vi kan tilbyde vores kunder nye fordele. Vi holder os løbende opdateret på kundernes behov, og hvad der sker inden for vores egen og andre transportrelaterede brancher i både Danmark og udlandet. På den måde bliver vi klogere på, hvad det er for nogle tiltag, der kan tilføre værdi, fortæller Kasper Ørtvig.

Med over 1 mio. BroBizz-enheder i brug, 350.000 PayByPlate-kunder samt en placering som nummer 1 på dette års KPMG-liste er det tydeligt, at BroBizz er blevet et anerkendt brand hos danskerne.

Fakta om undersøgelsen:

  • Over 2.500 danskere er blevet interviewet om deres oplevelser med kendte B2C brands fra ti forskellige sektorer.
  • På baggrund af evalueringerne bliver brands målt på seks forskellige parametre, som de får en samlet score ud fra. De seks parametre er: Personalisering, integritet, forventninger, løsningsparathed, empati samt tid og indsats.
  • Det er andet år i træk, at undersøgelsen bliver udført i Danmark. Sidste års vinder scorede en tilfredshed på 7,5 blandt de adspurgte forbrugere, mens vinderen i 2019 scorede 8,0 blandt de adspurgte.
  • Hele 30 pct. af de deltagende brands i år lå over niveau med vinderen fra 2018.

Læs hele rapporten fra KPMG.

Læs mere om mulighederne med BroBizz eller PayByPlate.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om BroBizz A/S

BroBizz A/S
BroBizz A/S
Vester Søgade 10
1601 København V

+45 70 20 70 49https://brobizz.com/dk

BroBizz A/S er 100 pct. ejet af Sund & Bælt Holding A/S. Vi udvikler og administrerer BroBizz-, EuroBizz- og PayByPlate-konceptet, der bruges til automatisk betaling på blandt andet veje, broer, færger, vaskehaller og parkeringsanlæg i Skandinavien og Europa. BroBizz A/S har i dag ca. 300.000 PayByPlate-aftaler, og mere end 1 million BroBizz-enheder i brug. Vores vision er at gøre BroBizz til det naturlige valg – på vej ud i Europa.

Følg pressemeddelelser fra BroBizz A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra BroBizz A/S

9 ud af 10 Brobizz-kunder vælger i dag nummerpladebetaling frem for en fysisk bizz11.7.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sommerferien er i gang og hundredetusinde danskere forventes at krydse Storebælt og Øresund de kommende seks uger. Og når de skal passere betalingsanlæggene, vil det i højere grad ske med en nummerpladebetaling, viser tal fra Brobizz. De seneste tre år har 9 ud af 10 af alle nye Brobizz-kunder nemlig valgt at bestille en nummerpladebetaling frem for en fysisk bizz. Faktisk udgør fysiske bizzer kun 6 procent af alle nye bestillinger i 2024 frem til i dag. Ifølge Helene Holm Heitmann, der er chef for Brobizz Privat, er udviklingen positiv og helt forventelig. - Nummerpladebetaling har været kundernes foretrukne betalingsløsning i flere år og skyldes nok især, at den er både gratis at oprette og kan benyttes allerede efter 20 minutter på Storebælt – og 24 timer efter på Øreundsbron. Det flugter med vores ambition om at gøre det nemt for trafikanterne at betale. Desuden er det også mere bæredygtigt, da vi sparer på elektronikken, fortæller Helene Holm Heitmann. Med en nummerpladebetaling k

Første nummerpladeforsikring på vej til danske bilister30.10.2019 12:37:02 CET | Pressemeddelelse

Et nyt samarbejde mellem BroBizz og GF Forsikring giver PayByPlate-kunder en særlig forsikring, der dækker, hvis bilens nummerplader bliver stjålet eller skal udskiftes. BroBizz lancerede tilbage i marts 2018 betalingsløsningen PayByPlate. Det har betydet, at bilens nummerplade i dag er meget mere end en registrering af bilen. Den er blevet et vigtigt betalingsmiddel for mange danskere, når de skal betale for at køre over broer, tage færgen, parkere eller få vasket bilen. Forsikringerne har derimod ikke fulgt udviklingen. Indtil nu har de fleste bilister fået dækket deres nummerplader via bilens kaskoforsikring, men forsikringen har typisk en selvrisiko, der er højere end prisen for et sæt nye standardplader. Nu tilbyder BroBizz og GF Forsikring via det nye samarbejde den første forsikring, som alene dækker bilens nummerplade. - Vi arbejder hele tiden på at tilbyde vores kunder flere attraktive muligheder gennem nye partnerskaber. Samarbejdet med GF Forsikring giver vores mere end 350.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye