Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.

Lidl udvider direktionen og styrker kundefokus med Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Hun kommer fra en rolle som Vice President for Categories, Marketing og Consumer Experience hos Danish Crown Global og får ansvaret for at sætte den strategiske retning for branding og marketing.
Mette Schacht Færch har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image og mange brands og positionere koncernen i en ny virkelighed med stigende forventninger til både bæredygtighed og samfundsansvar. Nu bliver det Lidl, der får glæde af den stærke profil.
”Det er en stor og spændende rolle, som jeg både ydmygt og ambitiøst går til. Lidl er måske en af de mindste i Danmark, men en af de største i Europa – og dét potentiale glæder jeg mig til at være med til at udnytte og omsætte til et endnu stærkere brand, der giver mening for den danske forbruger. Ambitionen er, at Lidl skal blive danskernes foretrukne valg – vi skal gøre kunderne til endnu større fans,” siger Mette Schacht Færch.
Skal styrke kunderejsen
CEO i Lidl Danmark, Georgios Tokatlis, ser frem til at få en stærk profil med ombord i direktionen, der blandt andet skal bidrage til at skabe en mere sammenhængende kunderejse – lige fra første møde med Lidl-brandet til varerne lander i indkøbskurven.
”Med ansættelsen af Mette Schacht Færch som Chief Customer Officer tager vi et vigtigt skridt i arbejdet med at styrke hele kunderejsen. Vi vil være top-of-mind blandt danskerne, når det gælder friskhed, frugt og grønt, høj kvalitet og lave priser. Samtidig skal vi være et brand man holder af. Det kræver, at vi tænker kunden ind i alt, hvad vi gør, og det er præcis den tilgang, Mette kommer med,” siger han.
Lidl tager ansvar for danskernes sundhed
Mette Schacht Færch har især bemærket, at Lidl har haft modet til at tage ansvar og sætte handling bag holdninger. Hun fremhæver blandt andet Lidls udfasning af tobaks- og nikotinprodukter etablering af Bælgfrugtspartnerskabet og aldersgrænse på energidrikke som eksempler på en virksomhed, der tør tage samfundsansvar.
"Vi er i en tid, hvor dagligvarekæder forventes at tage ansvar for at påvirke danskernes vaner i en sundere retning. Derfor glæder jeg mig til at understøtte de mange gode initiativer, Lidl tager på sundhed og skabe en rød tråd på tværs af brandet, så flere danskere får øjnene op for alle de kvaliteter der er i Lidls brand. I sidste ende handler det om, at flere får muligheden for at vælge friske, sunde råvarer, der ikke går på kompromis med pris eller kvalitet," siger Mette Schacht Færch.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum