HULiGENNEM hitter med lydunivers for børn: Nyt public service-medie er tæt på eget mål
På under et halvt år har Danmarks nye lydunivers til børn nået 73 procent af det mål, de selv havde sat sig for 18 måneder. Det viser, at der er et behov for podcasts og lyd til børn – ikke mindst når det er skabt på børnenes præmisser, siger chefredaktør.

Det er ikke helt nemt at få taletid i travle børnefamiliers hverdag, som i forvejen er godt pakket med rutiner og aktiviteter. Alligevel er det lykkedes det nye lydunivers HULiGENNEM at skabe nye vaner i de danske hjem. Det har de gjort ved blandt andet at sende live morgenradio i hverdagen og en række nye formater, der hjælper med putning og søvn.
Selvom der ikke var nogle formelle krav om lyttertal fra Radio- og tv-nævnet, satte HULiGENNEM selv nogle målsætninger for, om det lykkes at nå en målgruppe, der ikke normalt lytter til podcast. De vil gerne nå 34.000 downloads af appen inden for 18 måneder. Og de er nu efter mindre end et halvt år så tæt på målet, at de offentligt går ud med de første lyttertal.
På under et halvt år har man rundet 500.000 afspilninger. Samtidig er appen blevet downloadet knap 25.000 gange, hvilket svarer til hele 73 % af det mål, de havde sat sig for 18 måneder.
"Det er tydeligt, at der er et stort behov for lydindhold, som er skabt på børns præmisser – og det er præcis det, vi arbejder med hver dag. Vi har store ambitioner, men det her overgår faktisk vores forventninger,” siger ansvarshavende chefredaktør Christina Marcher Lundegaard.
Lige nu har HULiGENNEM særligt fokus på søvn – et tema, der har ramt plet. De nyeste serier og sendeflader hjælper børn med at finde ro om aftenen og blive klar til at sove, og indholdet bliver rost af både fagpersoner og børnefamilier.
"Det er vigtigt for os, at vi ikke bare underholder, men også skaber indhold med ro, læring og nærvær – og det ser vi heldigvis en stor interesse for”, siger Christina Marcher Lundegaard.
Det fortsætter HULiGENNEM med, og den store efterspørgsel vækker selvfølgelig glæde og giver redaktionen blod på tanden.
”Jeg er utrolig stolt af det arbejde, redaktionen og hele holdet bag HULiGENNEM har lagt i projektet. At opnå så stærke resultater så tidligt vidner om kvalitet og et dybt kendskab til målgruppen. Samtidig er det glædeligt, at der gives støtte til mediemæssig innovation og mangfoldighed – det gør det muligt at udvikle nye idéer og tilbud, som HULiGENNEM er et stærkt eksempel på”, fortæller Michael Aller, adm. direktør for Aller Media Nordic A/S.
Alt indhold kan lyttes til gratis i appen HULiGENNEM og på www.dererhuligennem.dk
Læs mere om HULiGENNEM her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/13880339/aller-media-denmark-og-heartbeats-vinder-nyt-lydunivers-til-born?publisherId=13560882&lang=da
Kontakter
Presse Aller Media DenmarkKommunikation
Tlf:+45 50761687kommunikation-dk@aller.comJennie KnutssonKommunikationschef Aller Media Nordic
Tlf:+46708352888jennie.knutsson@aller.comBilleder
Om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
