Simon Mosegaard Fibiger bliver ny CEO for Orkla Danmark

Del

Orkla Danmark har ansat Simon Mosegaard Fibiger som ny administrerende direktør med tiltrædelse den 1. august 2025.

Simon Fibiger
Simon Fibiger

Simon Mosegaard Fibiger kommer med solid ledelseserfaring og har arbejdet med nogle af de allerstørste FMCG-brands, senest som direktør for Carlsberg Tyskland. Tidligere har Simon Mosegaard Fibiger haft centrale roller inden for ledelse, marketing, salg og forretningsudvikling – både i og udenfor Danmark, med et særligt fokus på at skabe stærke relationer mellem forbrugere, brands og vækst.

“Det føles som at komme hjem. Jeg har mødt en organisation og nogle mennesker, der hurtigt overbeviste mig om, at her er en stærk kultur med mennesket i centrum. Orkla Danmark har fantastiske brands – nogle jeg selv kender fra mit eget køkken og fra min barndom. Det er brands, der vækker noget i mennesker, og som har en stærk platform at udvikle videre fra. Det giver os noget at tale med forbrugerne og hinanden om,” siger Simon Mosegaard Fibiger.

Orkla Danmark udvikler, producerer, markedsfører og sælger kendte mærker som KiMs, Bähncke, Beauvais, Easyfood og Den Gamle Fabrik – produkter, der findes i 90 % af de danske hjem. Orkla Danmark er en del af de to porteføljeselskaber Orkla Foods og Orkla Snacks.

“Simon er først og fremmest en dygtig leder, der ved, at det er dygtige mennesker, der skaber gode virksomheder og stærke brands – ikke omvendt. Han har stor erfaring med at udvikle kendte brands med en stor historie og kombinerer det med et stærkt fokus på mennesker, vækst og salg. Det gør ham til den ideelle til opgaven,” siger Aku Vikström, CEO, Orkla Foods.

Inden tiden i Carlsberg var Simon Mosegaard Fibiger en del af det internationale konsulenthus McKinsey og bringer en solid værktøjskasse inden for strategi og forretningsudvikling med sig.

“Simon har stor værdifuld erfaring fra FMCG-branchen og en stærk kommerciel baggrund, hvor han har arbejdet med førende mærkevarer. Hans erfaring med forretningsmodeller og metoder, der ligner dem vi arbejder med i Orkla Snacks, vil være en stor kilde til inspiration og værdifuld viden. Det handler i sidste ende om at vinde på markedet med stærke, lokale mærker og engagere vores forbrugere," siger Ingvill Tarberg Berg, CEO for Orkla Snacks.

Nordjyden Simon er 40 år og bor i dag i Hamborg med hustruen Sanne og deres fire børn. Familien flytter til Danmark i løbet af sommeren. Fra den 1. august afløser han Carsten Hänel, der efter mere end 25 år i Orkla har valgt at fokusere på familien og andre projekter.

"Jeg har kendt Simon siden vores tid sammen i Carlsberg, og jeg er overbevist om, at han er den rette til at føre Orkla Danmark videre. Det har været et privilegium at stå i spidsen for en virksomhed med så dedikerede medarbejdere og stærke brands. Markedet er udfordrende i øjeblikket, men med sin erfaring fra både det danske marked og vores vigtigste eksportmarkeder har Simon både modet og de rette redskaber til at tage Orkla Danmark til næste niveau,” siger Carsten Hänel.

Nøgleord

Kontakter

For yderligere information, kontakt:

Kommunikationschef
Kim Ege Møller
Tlf: 29387655

Kim.ege.moeller@orkla.dk

Om Orkla Danmark

Everyday life made better: I Orkla Danmark producerer og markedsfører vi nogle af Danmarks mest kendte fødevarer og snacking-brands, og vi fremstiller innovativt kvalitetsbagværk til convenience-kategorien. Orkla Danmark består af tre forretningsben: Orkla Confectionery & Snacks Danmark, Orkla Foods Danmark og Orkla Danmark Food Solutions.

I 90% af de danske køkkenskabe finder du vores brands, Bl.a; Den Gamle Fabrik, Kims, Naturli', Beauvais og Bähncke. Vores kvalitetsbagværk fra Danish Bakery og Easyfood er også udbredt i hele convenience-sektoren. Som en af de førende producenter i fødevare- og snackingindustrien ønsker vi at være blandt de fremmeste i udviklingen af nye bæredygtige produkter og produktionsmetoder.

Med faciliteter i Kolding, Skovlund, Skælskør og Søndersø, samt et hovedkontor i Vallensbæk, stræber Orkla Danmark efter at være en inkluderende og mangfoldig arbejdsplads. Med omkring 630 medarbejdere er vi forpligtet til at skabe et miljø, hvor alle kan trives og udvikle sig.

Følg pressemeddelelser fra Orkla

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Orkla

Danskerne skal have hjælp til at spise mere grønt.25.9.2024 15:07:48 CEST | Pressemeddelelse

Mere end to tredjedele af danskerne vil gerne spise mere grønt, når familierne samles omkring middagsbordene. Kun få er lukkede om deres madvaner, og de fleste forventer ikke at afskaffe kød som del af menuen. Mange er nysgerrige – også kaldet plante-curious – men savner inspiration til lækre alternativer til bøffen og kødstrimlerne. Det skal smage godt. Ikke som en efterligning, men i egen ret. Og så må det ikke være alt for besværligt at tilberede. Det gør Beauvais nu noget ved. Det kendte fødevaremærke lancerer to nye økologiske produkter uden tilsætningsstoffer – grøntsagsbøffer og -strimler. Med fermenteret rug og grøntsager herunder gulerødder, rød peber, broccoli og løg får maden smag, bid og saft. Som vi forventer det af et godt måltid. De nye produkter er netop blevet tilgængelige i frysediskene i hele landet, hvor forbrugerne nu kan finde de nyeste smagsoplevelser på hylderne i deres lokale butikker. Med dem følger grønne opskrifter på let og velsmagende mad til både familier

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye