Et kvart århundrede i Comwell
Frederik Jelstrup, F&B Direktør i den danskejede hotelkæde Comwell Hotels samt hoteldirektør på Comwell Bygholm Park, har 25-års jubilæum.
Den 21. februar 2025 markerer en ganske særlig milepæl for Frederik Jelstrup, hoteldirektør på Comwell Bygholm Park og F&B Direktør i Comwell Hotels. I et kvart århundrede har han været en del af den danskejede hotelkæde, og hans rejse i koncernen har været præget af lysten til at skabe forandring og en stålfast tro på, at når både hotel, medarbejdere og gæster smiler, så går alting op i en højere enhed.

Fra tjener til hoteldirektør og F&B Direktør
Frederiks karriere i Comwell begyndte som tjener hos Comwell Kolding tilbage i år 2000, og før det var Frederik selvstændig med egen café på Sjælland. Her er med andre ord et kig ind i historien hos en mand, der har en stor forkærlighed for gæstfrihed og fremragende serviceoplevelser.
Frederik har haft ledende roller på flere af Comwells hoteller, blandt andet som restaurantchef på Comwell Middelfart og senere Comwell Kellers Park. Sidstnævnte hotel var han i sin tid med til at forvandle til et succesfuldt spa- og konferencehotel.
Efter mange år først som tjener og senere restaurantchef fik Frederik en ny udfordring; at blive hotelchef på Comwell Kongebrogaarden, som ligger smukt placeret med første parkets udsigt over Lillebælt: "Det var en stor drøm, der gik i opfyldelse for mig," fortæller han: ”Her skete et skifte for mig på mange måder. Også på lederfronten. Nu skulle jeg pludselig ’lede et hotel gennem ledere’. Noget, jeg befinder mig godt ved. Comwells medarbejdere er vores vigtigste ressource, og når de forstår deres rolle, så skaber vi en arbejdsplads, hvor vi trives, og gæsterne får den bedste oplevelse."
I dag bærer Frederik ikke udelukkende titlen som hoteldirektør for Comwell Bygholm Park. Han er også F&B Direktør for Comwells hoteller og venues på tværs af landet. En rolle, der er med til at sikre en ensartet, høj kvalitet for mad- og drikkevarer i Comwell Hotels.
Trekanten, der skal smile
Frederiks tilgang til ledelse og det at drive et hotel er baseret på en trekantmodel, hvor medarbejderne, gæsterne og selve hotellet repræsenterer hver sit hjørne.
”Alle tre elementer skal ’smile’”, lyder det fra Frederik. ”Gør de det, så ved jeg, at vi gør det rigtige. Nogle gange roder vi lidt i det ene hjørne, men det smitter ofte positivt af på de andre," slår han fast.
Frederik er ikke bleg for at implementere nye koncepter, og han er også manden, der gerne vil handle hurtigt og effektivt på de idéer, han får: ”Det skaber nogle gange lidt modstand blandt kollegaer,” smiler han. "Forandring tager tid, og modstand er en naturlig del af processen. Men jeg holder fast, hvis idéen giver mening for helheden."
Blandt Frederiks mange initiativer er Comwells flaskefrie koncept, der er implementeret på flere af kædens hoteller. Et koncept, der sparer Comwell og miljøet for betydelige mængder CO2, og det som svarer til 700.000 aluminiumsflasker årligt: "Det er de små, men vigtige skridt, der gør en forskel – både for miljøet og for gæsteoplevelsen," siger Frederik.
En del af noget større
I dag står Frederik i spidsen for Comwell Bygholm Park, hvor han endnu engang er i færd med at skabe en positiv udvikling. "Trekanten skal være ligevægtig. Gæsterne skal være glade, økonomien sund, og mit dygtige team skal trives. Vi er godt på vej," siger Frederik optimistisk, der trives bedst med fremdrift: ”Jeg vil gerne se, at vi ikke står stille. Jeg er ikke så meget til ordinær drift og vedligeholdelse. Jeg vil opleve forbedring og udvikling,” lyder det fra hoteldirektøren.
For Frederik Jelstrup er Comwell mere end en arbejdsplads – det er en form for familie: "Sådan ved jeg, vi er mange i koncernen, der har det. Det er en fornøjelse at have de andre hoteller i ryggen. Vi bakker hinanden op og hjælper, hvor vi kan. Comwell har som arbejdsplads givet mig masser af frihed og tillid gennem årene, og det skaber kæmpe motivation. Min karriere er også beviset på, hvor mange muligheder, der ligger i vores branche – jeg startede som tjener for 25 år siden, og nu er jeg her,” slutter Frederik.
Nøgleord
Kontakter
Signe Kamper KankelborgPR- og Kommunikationschef
Tlf:+45 2332 8577skk@comwell.comOm Comwell
Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med hoteller i hele Danmark og ét i Sverige samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I cirka 55 år har Comwell drevet møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.
Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens trænede MeetingDesignere. Comwell servicerer også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events og råder over cirka 2.800 værelser samt 370 møde- og konferencelokaler.
Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S
Comwell Hvide Hus Aalborg bliver en del af Wyndham Hotels & Resorts26.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Comwell Hotels udvider samarbejdet med det internationale hotelbrand Wyndham Hotels & Resorts. Fra den 1. august 2025 bliver Comwell Hvide Hus Aalborg en del af Wyndham-brandet ’Dolce by Wyndham’.
Comwell skærper sit strategiske ESG-fundament21.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Comwell har i dag offentliggjort hotelkædens ESG-rapport for 2024, som markerer et vigtigt skridt i Comwells ESG-fundamentet og tydeliggør fokusområder i en tid med stigende krav til ansvarlighed og transparens i hele markedet.
Det er aldrig for sent at begynde på et nyt kapitel8.5.2025 12:39:53 CEST | Aktuelt
Ditte Winther skaber gode oplevelser, og hun er dygtig til det. Som tjener har hun serveret, serviceret og sørget for, at møder, konferencer og selskaber forløb med nærvær og professionalisme. Men da hendes knæ sagde stop, blev hun nødt til at finde en ny vej – og den førte hende heldigvis dybere ind i Comwell, hvor hendes erfaring er en gave for både kollegaer og gæster.
Comwell Hotels sætter endnu en omsætningsrekord og styrker ESG-strategien6.5.2025 06:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels offentliggjorde i dag kædens årsresultat for 2024. Comwell går frem på både top- og bundlinje med en omsætning på 1.322,4 mio. kr. mod 1.290,6 mio. kr. i 2023 og et årsresultat før skat på 47,3 mio. kr. mod 34,2 mio. kr. i 2023. Kæden har desuden styrket sit bæredygtighedsfundament og ser lyst på fremtiden, der blandt andet inkluderer flere nye hotelprojekter.
Et årti med stærk strategisk retning for HR og ESG i Comwell1.5.2025 06:00:00 CEST | Nyhed
Mai-Britt Jensen, HR- og Sustainability Direktør i Comwell, fejrer 10- års jubilæum. I dag markerer Comwell Hotels en særlig dag. Den danskejedes hotelkædes HR- og Sustainability Direktør, Mai-Britt Jensen, har nemlig 10-års jubilæum. De sidste 10 år har Mai-Britt defineret en afgørende retning for både mennesker og omgivende miljø.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum