Elgiganten A/S

Elgiganten hjælper danskerne med tekniske udfordringer

Del

I uge 10 og 11 afholder Elgiganten 'Support-uger’, hvor du kan besøge dit lokale varehus og få gratis teknisk support eller hjælp til at udnytte dit produkt bedre.

Problemer med teknikken? Kan du ikke få dit ’smart’-produkt til at virke? Er dine indstillinger forsvundet? Eller er du i tvivl om, hvordan en funktion bruges? Tag dit produkt med til din nærmeste Elgiganten, så hjælper vi dig – uanset hvor produktet er købt.

Sådan lyder opfordringen fra Elgiganten, der i uge 10 og 11 holder ’Support-uger’ med fokus på at hjælpe danskerne med deres it-udfordringer. Derfor tilbydes 30 min. gratis support i alle kædens 48 varehuse. Produkterne behøver ikke være købt i Elgiganten, forklarer Peder Stedal, adm. direktør:

”Mulighederne i den digitale verden er gigantiske, og udviklingen går hurtigt. Men det er også årsagen til, at flere grupper oplever udfordringer og hægtes af. I Elgiganten har vi en ambition om, at den teknologiske verden skal være tilgængelig for alle, og derfor vil vi gerne tilbyde denne gratis hjælp og support i uge 10 og 11 – uanset om produktet er købt hos os eller ej.”

Særligt én målgruppe oplever teknologiske udfordringer

Elgigantens fokus på danskernes teknologiudfordringer er et resultat af indsigterne fra en undersøgelse, som YouGov har gennemført i samarbejde med Elgiganten. Undersøgelsen viser, at de ældre mennesker er blandt dem, der oplever flest udfordringer med teknologi og teknologiens sprog. Det store udvalg af produkter, tjenester og den hastige udvikling er ved at blive svær at håndtere. Mange er afhængige af hjælp og henvender sig til deres familie for støtte.

”Selvom det primært er blandt de ældre, at frygten for digital eksklusion bor, har også andre befolkningsgrupper udfordringer. Vi forsøger at hjælpe alle, og vi mener, at kunderådgivning skal tage udgangspunkt i hver enkelt kundes behov. En ung gamer har typisk brug for en anden rådgivning og et andet produkt end en pensionist, der skal have en ny computer. Vi skal tilrette os kunden, ikke omvendt, og vi har ikke mindst fokus på at tilbyde vejledning til ældre, hvor vi tager udgangspunkt i, at der stadig er mange mennesker, der har oplevet en tid, hvor der hverken fandtes computere eller mobiltelefoner”, fortæller Peder Stedal.

Om kampagnen

Alle kunder kan benytte muligheden for 30 min. gratis teknisk support i uge 10 og 11, i Elgigantens Support-afdeling i alle 48 varehuse. Kan problemet ikke løses inden for 30 min., tilbydes et overslag på, hvad det vil koste at få løst problemet. Teknisk support kan indbefatte alt fra overførsel af data til opkobling af printer eller opsætning af ny computer og andre enheder. Elgiganten kan af juridiske årsager ikke være behjælpelige med personfølsomme data og oplysninger f.eks. MitID. Kampagnen er begrænset til maks. 30 minutter pr. kunde og maks. 30 minutter på et givent produkt eller en given problemstilling.

Læs mere om kampagnen her: https://www.elgiganten.dk/tilbud/support-uger

Fakta om digital eksklusion i Danmark:

  • 60% synes det er sværere at følge med den teknologiske udvikling i dag end for 5 år siden.
  • 41% er blevet bedt om hjælp af enten forældre eller bedsteforældre til digitalt udstyr som smart-tv, telefoner og routere.
  • 19% mener, at adgangen til og kendskabet til teknologi og digitale værktøjer har skabt et klasseskel i dagens samfund.
  • 31% har familiemedlemmer, som ikke kan bruge en smartphone eller internettet.
  • 25% mener, at de ville have mere kontakt med familiemedlemmer over 75 år, hvis de var mere digitale
  • 39% er bekymret for at blive hacket og 58% ved ikke, hvem de skal kontakte, hvis det sker.

Kontakter

Billeder

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten
Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten
Download

Om Elgiganten

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag 2.300 medarbejdere fordelt på 48 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Fra brug-og-smid-væk til cirkulær økonomi
Elektronikbranchen er under forandring og vi er ved at løbe tør for de materialer, der indgår i produktionen af ny teknologi. For planeten betyder det tabte ressourcer – for branchen er det et spørgsmål om at overleve: Hvis vi skal have produkter at sælge i morgen, skal vi reparere og genbruge den elektronik, vi sælger i dag. Det er derfor Elgigantens ansvar at fremhæve de produkter med lavest energiforbrug og produkter, som påvirker miljøet mindst muligt – og hjælpe kunder med at træffe oplyste valg, så produkter opdateres, opgradere og repareres frem for at blive smidt i skraldespanden. Og når produkterne ikke kan anvendes mere, skal de genbruges.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Elgiganten lancerer kampagne for at sætte fokus på reparation af elektronik2.12.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Produktion af nye produkter kræver store mængder ressourcer og energi. Derfor er det afgørende for en bæredygtig fremtid, at vi forlænger levetiden på de produkter, vi allerede har. Elgiganten har sat sig for at ændre på "brug-og-smid-væk"-kulturen ved at lancere initiativer, produkter og services, der skal sikre at produkterne får en længere levetid. Nu er tiden kommet til en kampagne, der sætter fokus på reparation af elektronik.

Elgiganten fastholder omsætning og øger overskud i faldende marked30.10.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det danske salg af forbrugerelektronik faldt sidste år for andet år i træk, men ved at tage markedsandele har Elgiganten i regnskabsperioden fastholdt sin omsætning og samtidigt øget sit overskud med 74% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes langsigtede investeringer, som gør Elgiganten konkurrencedygtig på pris, kvalitet og service, samtidig med at kæden løfter sit ansvar som markedsleder.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye