Elgiganten lancerer kampagne for at sætte fokus på reparation af elektronik
Produktion af nye produkter kræver store mængder ressourcer og energi. Derfor er det afgørende for en bæredygtig fremtid, at vi forlænger levetiden på de produkter, vi allerede har. Elgiganten har sat sig for at ændre på "brug-og-smid-væk"-kulturen ved at lancere initiativer, produkter og services, der skal sikre at produkterne får en længere levetid. Nu er tiden kommet til en kampagne, der sætter fokus på reparation af elektronik.

Reparér din elektronik og få en julegave
Som markedsleder vil Elgiganten tage ansvar og gå forrest, når det kommer til at finde måder at reducere, genbruge, genanvende og reparere – til gavn for pengepung og vores omverden. Derfor belønner Elgiganten nu de kunder, der vælger at reparere et produkt, i stedet for at købe nyt.
Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, forklarer: ”Elektronikaffald udgør en væsentlig del af klimaudfordringerne, og vi ved, at vi er en del af problemet. Som markedsleder inden for elektronik, har vi både et stort ansvar og stor indflydelse overfor millioner af kunder. Derfor arbejder vi også på at blive en del af løsningen. Vi ønsker at lede branchen væk fra ’brug-og-smid-væk”-kulturen mod en cirkulær økonomi, hvor vi udnytter hvert produkt bedst muligt.
Mange af vores kunder ved ikke, at vi tilbyder autoriserede reparationer på et bredt udvalg af produkter – også dem, der ikke er købt hos os. Med denne kampagne ønsker vi at skabe opmærksomhed omkring vores reparationsservice og hjælpe kunderne med at forlænge levetiden på deres produkter. Som en ekstra julegestus belønner vi i december de kunder, der vælger at reparere deres produkter, med en ekstra gave.”
Elgiganten vil være kundernes destination for reparationer
"Vores ambition er at blive det foretrukne sted for kunder, der har brug for reparation af elektronik, og hjælpe dem med at få mest muligt ud af deres produkter. Vi har et stærkt udgangspunkt med Elcare, Skandinaviens største reparationsservice inden for elektronik. Med Elcare kan vi håndtere både garantisager og reparationer for de fleste mærker og typer af elektronik. Samtidig vil vi gøre det nemmere for kunderne – enten på egen hånd eller med vores hjælp – at udskifte reservedele, så produkterne kan bruges og nydes i længere tid. Via Elcare tilbyder vi adgang til millioner af reservedele til alt fra små elektroniske enheder som kaffemaskiner og mobiltelefoner til store apparater som TV og vaskemaskiner," fortæller Peder Stedal.
Elgiganten har desuden autoriserede Apple-reparatører i udvalgte varehuse. Her kan kunder komme ind og få repareret Apple-produkter på stedet med reparationstider helt ned til et par timer. Denne reparationsservice tilbydes i følgende Elgiganten-varehuse: Strøget KBH, Tilst, Glostrup, Odense, Ålborg.
Info om kampagnen:
Indlevér din elektronik til reparation i et af Elgigantens varehuse, og få et gavekort på 10% af reparationsbeløbet til dit næste køb.
Kampagnen gælder 1/12 - 31/12 2024 ved betaling af reparationer. Gavekortet kan ikke bruges til betaling af den reparation, hvor gavekortet udstedes. Gavekortet kan anvendes ved køb af en vare eller service i både butik og online. Gavekortet udstedes først, når reparationen er fuldt betalt. Hvis en reparation annulleres eller fortrydes, vil værdien af gavekortet blive modregnet returbeløbet.
Kontakter
Elgigantens pressekontakt
presse@giganten.dkBilleder
Om Elgiganten
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag 2.300 medarbejdere fordelt på 48 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.
Fra brug-og-smid-væk til cirkulær økonomi
Elektronikbranchen er under forandring og vi er ved at løbe tør for de materialer, der indgår i produktionen af ny teknologi. For planeten betyder det tabte ressourcer – for branchen er det et spørgsmål om at overleve: Hvis vi skal have produkter at sælge i morgen, skal vi reparere og genbruge den elektronik, vi sælger i dag. Det er derfor Elgigantens ansvar at fremhæve de produkter med lavest energiforbrug og produkter, som påvirker miljøet mindst muligt – og hjælpe kunder med at træffe oplyste valg, så produkter opdateres, opgradere og repareres frem for at blive smidt i skraldespanden. Og når produkterne ikke kan anvendes mere, skal de genbruges.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Elgiganten oplever eksplosivt salg af laptops14.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
-”Salget af laptops er steget eksplosivt i oktober, og det viser tydeligt, at danskerne reagerer på både Windows 10-udfasningen og de nye AI-funktioner som Co-pilot,” fortæller Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten. Salget af laptops i Danmark er steget eksplosivt i oktober, drevet af to klare faktorer: Windows 10-udfasningen den 14. oktober, som betyder, at ældre computere ikke længere modtager sikkerhedsopdateringer, og nye AI-funktioner som Microsoft Co-pilot, der gør moderne hardware mere attraktiv for forbrugere, der ønsker bedre digitale oplevelser og sikkerhed. -”Mange danskere opgraderer nu for at sikre deres data og samtidig kunne udnytte den nyeste teknologi fuldt ud,” fortsætter Peder. Sikker genanvendelse af gamle computere Mange danskere lader stadig gamle computere ligge i skuffen, fordi de er bekymrede for, hvor deres data ender. Hos Elgiganten kan kunderne aflevere deres elektronik i Secure Collect-containere, som er aflåste og plomberede. Data slettes først af autor
Beauty tech boomer8.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Skønhedsmarkedet fortsætter sin vækst i 2025, og Elgiganten mærker en tydelig stigning i interessen for beauty-produkter - salget i denne kategori er fordoblet sammenlignet med samme periode sidste år.
Elgiganten investerer i medarbejderudvikling: 400 ansatte deltog i årets største produktkursus.30.9.2025 12:55:36 CEST | Pressemeddelelse
Elgiganten har netop afholdt årets største produktkursus, hvor knap 400 medarbejdere fra hele landet var samlet til to dages træning og inspiration. Formålet var at styrke medarbejdernes kompetencer og give dem en unik indsigt i den nyeste teknologi og de nyeste hvidevarer - en investering i både faglighed, motivation og kundeoplevelsen.
Tusindvis af danskere bør opgradere PC’en i efteråret24.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra den 14. oktober 2025 stopper Microsoft al support til Windows 10. Dermed mister omkring 45% af de danske PC’er den løbende sikkerhedsopdatering, der i dag beskytter mod digitale trusler. Elgiganten oplever, at mange danskere stadig mangler at tage stilling - og tilbyder rådgivning, så overgangen bliver så enkel som mulig.
Odense først i Danmark: komponent-premiere trak folk til – fejringen fortsætter hele ugen9.9.2025 10:59:28 CEST | Pressemeddelelse
Elgiganten i Odense åbnede i fredags dørene til kædens første butik med et helt nyt gaming-univers dedikeret til PC-komponenter og gaming. Interessen var stor, da både gamere og nysgerrige kunder lagde vejen forbi for at opleve produkterne, aktiviteterne og de særlige åbningstilbud.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum