Ny skole- og børnedirektør i Lolland Kommune
Lolland Kommune får igen en direktion på fire medlemmer, når Jesper Ulrich tiltræder 1. januar.
Jesper Ulrich Jørgensen bliver den nye skole- og børnedirektør i Lolland Kommune. Han kommer fra en stilling som undervisnings-, fritids- og kulturchef i Ringsted Kommune.
Den nye direktør får ansvaret for skole- og børneområdet. Det betyder konkret, at han får ledelsesansvar for sektorerne Skole og Dagtilbud samt Børn, Unge og Familie.
"Jeg glæder mig til at blive en del af fællesskabet i Lolland Kommune og ser frem til at samarbejde med politikere, ansatte og borgere om at skabe de bedst mulige rammer for trivsel og læring for alle børn og unge i fremtiden”, siger Jesper Ulrich Jørgensen.
”Det står klart for mig, at kommunen allerede er velfungerende og hviler på et solidt fundament, som giver mulighed for at indfri de store ambitioner, der er for fremtidens Lolland. Lolland Kommune rummer både store potentialer og krævende udfordringer, og jeg går til opgaven med respekt for det eksisterende arbejde og med en klar ambition om at bidrage til en fortsat positiv udvikling".
Det var et enigt ansættelsesudvalg, der pegede på Jesper Ulrich Jørgensen. Han har en længere karriere bag sig i Ringsted Kommune, hvor han var skoleleder, indtil han i 2017 blev skolechef. Fra oktober 2023 fik han også ansvar for kultur- og fritidsområdet.
”Vi ser frem meget frem til samarbejdet med Jesper,” siger kommunaldirektør Thomas Knudsen. ”Kvalitet i skoler, dagtilbud og hele børne- og ungeområdet er vigtigt. Derfor er der stor bevågenhed om området, og derfor er det godt, at der nu kommer øget ledelseskraft til at løfte det.”
Jesper Ulrich Jørgensen bor i Haslev sammen med Tanja. Han har en udeboende søn på 21 år og en hjemmeboende datter på 13 år. Og så har han et sommerhus i Bredfjed.
Nøgleord
Kontakter
Thomas KnudsenKommunaldirektør, Lolland Kommune
Tlf:24 67 26 88Billeder

Følg pressemeddelelser fra Lolland Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lolland Kommune
LollandBibliotekerne sætter fokus på bæredygtighed26.3.2025 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
Sammen med lokale foreninger og organisationer markerer LollandBibliotekerne UGE17, som er en landsdækkende temauge omkring FN’s 17 verdensmål. Det sker med en række forskellige og inspirerende aktiviteter om bæredygtighed. Et af ugens første arrangementer bliver en debataften tirsdag den 22. april kl. 19:00-21:30 på Nakskov Bibliotek. Her mødes 12 lokale kandidater til kommunalvalget for at diskutere udfordringer og løsninger på vejen hen mod en grøn fremtid for Lolland Kommune.
Nye tal fra DI Byggeri: Markant kortere ventetid på byggesager i Lolland Kommune12.3.2025 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
Ventetiden på at få behandlet byggesager i Lolland Kommune er nu nede på gennemsnitligt 40 dage. Det er mere end en halvering siden 2023, hvor ventetiden i kommunen var 99 dage, og det er 18 dage hurtigere end landsgennemsnittet. Tallene stammer fra DI Byggeris netop offentliggjorte rapport.
Flere unge i Lolland Kommune har et fritidsjob10.3.2025 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
Lolland Kommune er blandt de kommuner i landet, hvor flest unge mellem 13 og 17 år har et fritidsjob. Det viser en opgørelse fra Danmarks Statistik. At så mange unge er i job, hænger tæt sammen med kommunens og de lokale virksomheders indsatser, og det er positivt for både de unge selv og for det lokale arbejdsmarked.
Bymidtefond har løftet bykernen i Nakskov – nu kan man igen søge penge til istandsættelser12.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I Nakskov er bykernen blevet løftet markant, efter at tomme butikslokaler er blevet omdannet til boliger og facaderne på de historiske huse er blevet istandsat. Det er sket med penge fra Nakskov Bymidtefond, som efter en ny bevilling fra Realdania nu igen åbner for ansøgninger.
Brud på datasikkerhed: Medarbejder læste følsomme personoplysninger uden gyldig grund27.1.2025 14:35:08 CET | Pressemeddelelse
Lolland Kommune har i en intern kontrol fundet uretmæssige opslag i et af kommunens fagsystemer. En medarbejder på ældre- og sundhedsområdet har over en længere periode tilgået personfølsomme oplysninger på minimum 33 borgere, uden at det har haft et relevant arbejdsmæssigt formål.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum