Bareen vil hjælpe endnu flere børn med ny kampagne
Bareen følger op på succesen fra 2023, og er klar med ny kollektion og kampagne til fordel for FN’s børneorganisation UNICEF.

Bareen og UNICEF lancerer sin nye kollektion på FN’s internationale børnedag den 20. november. Hele overskuddet fra kollektionen går direkte til UNICEFs indsatser for børn, som har akut brug for hjælp i de mest udsatte steder i verden.
Kollektionen består af to hættetrøjer, to t-shirts og en kasket. Tøjet udkommer som limited edition, som man kan skrive sig op til via bareen.dk. På denne måde kan man få tidlig adgang til den limiterede kollektion.
Det er andet år i træk, at Bareen og UNICEF sammen laver en velgørende kollektion, mens Bareen samtidig afholder BLUE WEEK-kampagne, hvor 10 kr. pr. solgte produkt går direkte til UNICEF.
Resultatet af sidste års kampagne endte med, at Bareen kunne sende 250.000 kr. afsted til UNICEF. Og målet er naturligvis at hjælpe endnu flere børn.
”Vi var overvældede over den store opbakning til vores første samarbejde med UNICEF. Så vi var naturligvis ikke i tvivl om, at vi skulle gentage – og allerhelst overgå succesen. Vi er derfor utrolig stolte og glade over at lancere den nye kollektion og kampagne til fordel for nogle af de mange børn, som lige nu har allermest brug for hjælp og støtte,” siger Mathias Rokkjær Klitgaard, Co-founder Bareen.
Resultatet af sidste års kampagne svarer til, at UNICEF midt i en katastrofe ville kunne sikre fødselsudstyr til at bringe flere end 3.800 babyer sikkert til verden eller sørge for rent drikkevand til flere end 50.000 børn i et helt år.
”I UNICEF er vi rigtig glade for at fortsætte samarbejdet med Bareen. Det er fantastisk at opleve det store ansvar og engagement, som Bareen og deres community viser nogle af de børn, som har allermest brug for hjælp. Med de store problemer, vi står overfor ude i verden, er det vigtigt, at alle er med til at løfte opgaven,” siger Susanne Dahl, generalsekretær i UNICEF Danmark.
Bareen og UNICEFs nye kollektion kan købes fra tirsdag den 20. november på bareen.dk. Herudover afholder Bareen en særlig Blue Week kampagne fra den 25. – den 1. december, hvor 10 kr. pr. solgte produkt går direkte til UNICEF og indsatsen for verdens børn.
Kontakter
Morten BredalPartnership Communications ManagerUNICEF Danmark
Tlf:+45 21 48 18 83mbredal@unicef.dkFølg pressemeddelelser fra UNICEF Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra UNICEF Danmark
Nyt dansk offentligt-privat partnerskab vil øge adgangen til kvalitetsuddannelse i Etiopien24.1.2025 16:21:20 CET | Pressemeddelelse
Udenrigsministeriet, LEGO Fonden, Grundfos Fonden og UNICEF går sammen med Etiopiens regering om at kombinere investeringer og ekspertise for at fremme uddannelse og trivsel for flygtninge og internt fordrevne børn i Etiopien.
Udtalelse i forbindelse med meddelelsen om en våbenhvile i Gazastriben15.1.2025 22:29:06 CET | Pressemeddelelse
Udtalelse fra UNICEFs Danmarks generalsekretær Susanne Dahl i forbindelse med meddelelsen om en våbenhvile i Gazastriben: ”UNICEF glæder sig over meddelelsen om en våbenhvileaftale mellem parterne i konflikten i Gazastriben. Den er længe ventet for børn og familier i Gaza, som har udholdt mere end et års bombardementer og afsavn, og for gidslerne i Gaza og deres familier i Israel, som har lidt så meget.” ”Krigen har krævet alt for mange børns liv – estimeret er 14.500 børn døde, tusindvis af sårede, anslået 17.000 børn uledsagede eller adskilt fra deres forældre og næsten en million fordrevet fra deres hjem”. ”Omfanget af de humanitære behov er enormt, og UNICEF og vores partnere er klar til at øge vores indsats. Våbenhvilen skal endelig give de humanitære aktører mulighed for sikkert at udrulle den massive indsats i Gazastriben, som der er så desperat brug for. Vi har brug for uhindret adgang for at nå alle børn og familier med vigtig mad og ernæring, sundhedspleje og psykosocial støt
Louise Isafold ny økonomidirektør i UNICEF Danmark13.1.2025 15:18:58 CET | Pressemeddelelse
Louise Isafold er ny økonomidirektør i UNICEF Danmark og medlem af direktionen.
Årets børne-nytårstaler på TV 2: Vi har brug for gode rollemodeller1.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
15-årige Linnea Minghetti fra Stevns kalder på gode rollemodeller og mere børneinddragelse i sin nytårstale, der bliver vist på TV 2 lige inden statsministerens nytårstale.
UNICEFs årlige appel: Verdens børn oplever hidtil uset kombination af kriser5.12.2024 04:00:00 CET | Pressemeddelelse
UNICEF lancerer i dag sin årlige appel om finansiering af nødhjælpsindsatser for 2025. Med en samlet appel på 70 milliarder kroner er målet at levere livsvigtig hjælp til 109 millioner børn, der er ramt af krige, konflikter og de voksende konsekvenser af klimaforandringer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum