GF Forsikring

Fire årtier i tro tjeneste hos GF Forsikring: Jubilar ser tilbage

Del

ODENSE: Siden 1984 har 59-årige Charlotte Lundehøj, Slagkrogen i Odense SØ, været en fast del af GF Forsikring, hvor hun har hjulpet skaderamte medlemmer. Her har hun været vidne til en vild teknologisk udvikling – lige fra skrivemaskiner til brug af kunstig intelligens. Men det er især fleksibiliteten og fællesskabet, der har gjort GF Forsikring til hendes arbejdsplads gennem 40 år.

Da Charlotte Lundehøj startede i GF Forsikring i 1984, foregik kommunikationen med medlemmerne på en noget anden måde end i dag. Den 12. november kan hun fejre sit 40 årsjubilæum i GF Forsikring - og hun kan se tilbage på fire årtier med en enorm teknologisk udvikling. (Foto: GF Forsikring/Anders Boe)
Da Charlotte Lundehøj startede i GF Forsikring i 1984, foregik kommunikationen med medlemmerne på en noget anden måde end i dag. Den 12. november kan hun fejre sit 40 årsjubilæum i GF Forsikring - og hun kan se tilbage på fire årtier med en enorm teknologisk udvikling. (Foto: GF Forsikring/Anders Boe)

En novemberdag i 1984 bankede det på døren på Karlavej i Odense, hvor det medlemsejede GF Forsikring havde til huse dengang. Det var 19-årige Charlotte Lundehøj, der søgte job som piccoline.

- Jeg kendte en, der arbejdede som piccoline i GF – og da jeg selv stod og manglede en læreplads, tænkte jeg, at det var et sted at starte. Så jeg kom faktisk ind direkte fra gaden og er blevet hængende lige siden, siger hun.

Dengang startede Charlotte i Bilskade – og i dag, 40 år senere, arbejder hun stadig i afdelingen, nu dog som skadebehandler. Undervejs har hun bl.a. uddannet sig på Forsikringsakademiet.  

Fra skrivedamer til kunstig intelligens

Lad os skrue tiden 40 år tilbage. Charlotte fortæller, at alt dengang foregik på skrift – og at kommunikationen med medlemmerne i det hele taget foregik på en noget anden måde end i dag.

- Vi indtalte brevene på en diktafon, og så havde vi nogle ”skrivedamer” ansat, som skrev brevene ind på skrivemaskine. Derefter blev brevene sendt ud til medlemmerne med almindelig post. Postvæsenet var lidt hurtigere dengang, så medlemmerne kunne godt få svar fra dag til dag. siger hun.

Charlotte fortæller videre, at der kun var én telefon og én computer i afdelingen, som primært blev brugt til at fakturere værkstederne og indtaste skadeanmeldelser på. Hun sætter her ord på den udvikling, hun har været vidne til igennem sin tid i GF.

- I dag er det primære arbejdsredskab telefonen – men i 1984 var der ingen, der havde mobiltelefon. Man kunne ikke bare ringe til medlemmerne i dagtimerne, hvor de var på arbejde, så alt foregik på skrift. Jeg har været vidne til en enorm teknologisk udvikling lige fra mobiltelefoner og computere til internettet, digitalisering og nu senest kunstig intelligens. Det har været spændende at følge med i – og de unge mennesker griner jo, når jeg fortæller om, hvordan det foregik, da jeg startede i 1984, siger hun.  

Familien betyder alt

Privat bor Charlotte med sin mand, Dennis, i et hus i Odense SØ. Sammen har de to voksne børn.

- Min familie betyder alt – det er dem, jeg får energi af og lader op sammen med. Igennem mine 40 år i GF har jeg oplevet en stor fleksibilitet og en god balance mellem arbejds- og familieliv – fx havde jeg mulighed for at flexe om morgenen og arbejde lidt længere om eftermiddagen, da børnene var små, siger hun og fortsætter:

- Fleksibiliteten i arbejdet er bare noget af det, der gør, at jeg kan lide mit arbejde og er blevet hængende i 40 år. Jeg håber, jeg kan få lov til at være her i mange år endnu.

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra GF Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra GF Forsikring

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye