Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
Kunderne var hurtige på aftrækkeren, da 7-Eleven i slutningen af august lancerede Neighborhood IPA, en limited edition-øl brygget af det anerkendte Jacobsen-bryggeri. Øllen, der kombinerer den klassiske IPA med et syrligt tvist fra rabarberpulp fra Tuxens produktion af Craft Lemonade, fløj nærmest ud af butikkerne – og nu er den allerede udsolgt i de fleste butikker. Det er væsentligt hurtigere end sidste år, da 7-Eleven havde et tilsvarende samarbejde med Jacobsen.
"Vi kigger naturligvis på flere parametre, når vi evaluerer en lancering. Faktorer som design og lanceringstidspunkt spiller f.eks. også en vigtig rolle, men det er alligevel kommet bag på os, så hurtigt det er gået," fortæller Maria Otto, kommerciel direktør hos 7-Eleven.
Eksklusivitet lokker forbrugerne
Limited edition-produkter har de seneste år vundet stort indpas hos forbrugerne. Ifølge organisationen Innova, som leverer globale indsigter om forbrugeradfærd, er limited edition-lanceringer i kategorien snacks og drikke steget med 14,8 procent de seneste fem år, med det vestlige Europa som markedsleder*.
”7-Eleven skal være et spændende sted at handle, og vi stræber konstant efter at give vores kunder en oplevelse; noget, de ikke kan få andre steder. Det er meget tydeligt at se på både vores salg og den feedback, vores personale får, at folk er begejstrede for limited editions. Det flugter meget godt med internationale undersøgelser, der viser, hver anden kunde vil være tilbøjelig til at impulskøbe, hvis der er tale om et limited edition-produkt,” siger Maria Otto.
Flere samarbejder på vej
Kunderne kan glæde sig til flere spændende nyheder i 7-Eleven fremadrettet. Den store succes med både denne og den tidligere Cornerstore IPA, samt limited edition-produkter i andre fødevarekategorier, har vist, at der er en stigende interesse for eksklusive produkter, som kun kan fås i en begrænset periode.
"Vi arbejder allerede på flere spændende lanceringer. Danskerne er altid på udkig efter noget nyt og anderledes, og det skal de naturligvis kunne finde hos os," siger Maria Otto.
Kontakter
Anja HellbergPressekontakt
Tlf:28588076anja@fday.dkOm 7-Eleven
- 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Overvældende interesse for nyt iværksætterforløb10.10.2024 16:20:48 CEST | Pressemeddelelse
Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb. Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.
7-Eleven baner vejen for nye iværksættere: ”Brug vores hylder til at kickstarte dit eventyr”6.9.2024 14:22:55 CEST | Pressemeddelelse
OPDATERET UDGAVE: Direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde og professionel sparring – ja tak! Drømmen for mange iværksættere kommer nu et stort skridt tættere på, når 7-Eleven dette efterår lancerer et nyt setup for nye ideer inden for fødevarer. ”Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med bl.a. True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie,” siger kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, Maria Otto.
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
Ny ultrablå Pepsi fås kun i to butikker fra på mandag21.6.2024 11:17:10 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne elsker sukkerfri sodavand, og nu får de mulighed for at smage en ny variant af den populære Pepsi Max i alle 7-Elevens butikker. De, der vil være blandt de allerførste, kan få en unik Pepsi-oplevelse ved at besøge de to eksklusive butikker på Nørrebrogade i København og Banegårdspladsen i Aarhus, der er dedikeret til at fejre den nye Pepsi Max Electric Blue.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum