Verdo klar med varmeprisen for 2025: Randers stadig blandt landets billigste

Fjernvarmekunderne i Randers kan for første gang siden energikrisen se frem til en mindre prisstigning. Prisen ligger dog så lavt, at Verdo tror på, at endnu flere husstande i Randers vil vælge fjernvarmen til.

Med prisstigningen, der træder i kraft fra årsskiftet, følger Verdo den generelle tendens i energisektoren.

Prisen stiger fra 522,2 kr. til 541,8 kr. inkl. moms for en MWh i Randers. Det betyder, at varmeprisen for et såkaldt ’standardhus’, der er Energistyrelsens definition på et hus med et årsforbrug på 18.100 kWh (inkl. abonnement, bidrag og moms), samlet går fra 11.251 kr. til 11.607 kr. om året. Altså en prisstigning på 356 kr. for hele 2025.

Trods prisstigningen er forventningen, at Verdo med den nye varmepris i Randers vil være blandt de allerbilligste i landet. Derfor er der også tilfredshed hos divisionsdirektør for Energi og Forsyning, Jesper Møller Larsen:

”Set i forhold til den generelle prisudvikling i energisektoren ligger vi godt, og det er jeg glad for. Vi ved, at prisen har stor betydning for de borgere, der overvejer at skifte den klimaskadelige gas ud med grøn fjernvarme, så det er afgørende for, at vi kan fortsætte succesen med at koble nye husstande på fjernvarmen,” siger Jesper Møller Larsen.

I dag er der omkring 37.000 fjernvarmekunder i Randers. Antallet har været kraftigt stigende i de seneste år, hvor hundredvis af boligejere i Over Hornbæk, Neder Hornbæk, Stevnstrup, Romalt og Harridslev er blevet tilsluttet fjernvarmen. En udvikling, som de højere gaspriser har været medvirkende til.

Samlet forsyner Verdo mere end 76.000 kunder med varme i Herning og Randers.

Jesper Møller Larsen, Divisionsdirektør Energi og Forsyning, Verdo
Foto: Jakob Lerche.