Simili - et fremtidsværk på Aveny-T

Den 19. oktober har fremtidsværket Simili premiere på Aveny-T. Oplev et håndført algoritmeskabt hyper-sanseligt univers, hvor mennesker og dukker bliver koreograferet til refleksioner over den kropslige tilstedeværelse i en imiteret verden.

Læn dig tilbage, imens performancegruppen AVA langsomt løfter sløret for deres nyeste værk, Simili. Simili står på skuldrene af gruppens tidligere udviklingsarbejde og viser helt nye kunstfærdige simulationer af virkelige menneskers ægte tilstedeværelse, følelser og adfærd. I en sammensmeltning af de ældste former for forstilt levendegørelse og helt nye metoder inden for imiteret liv, vil forestillingen forene mennesket og det kunstige. Man vil opleve funktioner, der ved første øjekast virker velkendte, men som vi lover ikke vil efterlade nogen tvivl, om hvilke muligheder vi står overfor. Med Simili går vi fremtiden i møde.

Simili har premiere som gæsteoptræden på Store Scene på Aveny-T 19. oktober og spiller frem til 26. oktober 2024, hvorefter den skal på turné rundt i hele landet.

VARIGHED 60 min. uden pause
ANBEFALET ALDER 13+

TEKST Gry Stokkendahl Dalgas, Anders Søgaard og Caspar Eric
MEDVIRKENDE Marcus Alexander Roydes og Astrid Kjær Jensen