Tscherning

Tscherning ansætter Dagrofa-profil som ny økonomidirektør

Inger Marie Hansen starter pr. 1. oktober 2024 som ny økonomidirektør i Tscherning. Hun kommer fra en stilling som økonomidirektør i Dagrofa Foodservice.

Inger Marie Hansen

Det er med stor begejstring, at G. Tscherning A/S byder Inger Marie Hansen velkommen som ny økonomidirektør.

Tschernings bestyrelse, ledelse og medarbejdere glæder sig over, at det er lykkedes at tiltrække en så stærk kompetence til at udfylde funktionen.

Inger Marie Hansen kommer senest fra Dagrofa Foodservice, hvor hun har bestridt posten som økonomidirektør i otte år. Inden da var hun knapt ni år hos Semler Retail som økonomichef og har tidligere haft andre økonomiroller hos Sonofon og A Post.

”Inger Marie kommer med solid erfaring i CFO-rollen og kan bidrage positivt til den fortsatte udvikling af vores virksomhed. Der sker en spændende og vigtig udvikling i netop økonomifunktionen i disse år, hvor især effektivisering, digitalisering og ikke mindst CO2-rapportering er kerneområder. Jeg er sikker på, at Inger Marie er den rette til at stå i spidsen for dette,” siger Søren Tscherning, administrerende direktør i Tscherning.

”Da jeg første gang trådte ind ad døren i Tscherninghuset, var jeg i den grad blown away af husets detaljer og arkitektur, og af Sørens innovative ambition om at drive den grønne omstilling fremad. Jeg glæder mig helt enormt til at være en del af teamet og bidrage aktivt til det konsekvente fokus på miljø og mennesker, som gennemsyrer hele virksomheden,” siger Inger Marie Hansen, ny økonomichef i Tscherning.

Om Tscherning

Tscherning er en dansk entreprenør, der beskæftiger sig med nedrivning, miljøsanering, anlægsarbejde og byggepladsservice. Først og fremmest når det gælder genbrug og cirkulært byggeri.

Virksomheden blev grundlagt i 1975 af Georg Tscherning. Et generationsskifte i 1997, hvor Søren Tscherning overtog posten som administrerende direktør fra sin far, blev startskuddet til en vækstrejse, og Tscherning har i dag en af Danmarks største kapaciteter på området.

I de forgangne to år har Tscherning renoveret sit nye hovedkontor med ca. 90% genbrugsmaterialer. Materialer og inventar er genbrugt fra Tschernings egne nedrivninger og upcyclede bæredygtige produkter.