Vestfyn repræsenteret helt i top i Europa

Niclas Aarestrup fra Assens vil i næste uge repræsentere KristenDemokraterne, når EPP (Det Europæiske Folkeparti) afholder Political Assembly i Europa-Parlamentet, hvor vigige diskussioner om Europas fremtid og 14 af de nye kommissærer finder sted.

Transportordfører Niclas Aarestrup står og spejder fortan bus med udstigningsdøren åben.
Transportordfører Niclas Aarestrup spejder efter bedre tider KristenDemokraterne Fri anvendelse

I næste uge rejser Niclas Aarestrup fra Assens til Bruxelles for at repræsentere KristenDemokraterne ved EPP's (European People's Party) Political Assembly i Europa-Parlamentet. Dette møde er sammenligneligt med hovedbestyrelsen i et af de danske partier, blot på europæisk niveau, hvor det er det største parti i Europa-Parlamentet. Herfra kommer blandt andre prominente ledere som Ursula von der Leyen, formand for EU-Kommissionen, og Roberta Metsola, formand for Europa-Parlamentet.

Ved dette møde vil 14 af de foreslåede kommissærer præsentere sig, og der vil blive diskuteret både aktuel og fremtidig politik på europæisk plan. Derudover skal der træffes vigtige beslutninger om Europas fremtidige retning.

Som KristenDemokraternes transportordfører, medlem af energi- og klimaudvalget, samt en af skribenterne på hjemmesiden udlandstog.dk, er det naturligt for Niclas at tage toget både til og fra Bruxelles. Togrejsen reducerer ikke blot CO2-aftrykket markant sammenlignet med flyrejser, men det var også den billigste rejseform, da han skulle booke turen.

"Jeg ser frem til at deltage i diskussionerne om Europas fremtidige politik og til at få mulighed for at deltage og på europæisk plan og møde kollegaer fra det øvrige Europa. Det er en unik mulighed for at repræsentere KristenDemokraterne og Vestfyn i dette forum," siger Niclas Aarestrup om sin kommende rejse.

Om KristenDemokraterne

KristenDemokraterne i Danmark er et borgerligt parti, som fokuserer på samfundet gennem familien. Vi har et stort hjerte for naturen, miljøet, klimaet, de mest sårbare i samfundet og mener, at Danmark skal være et positivt bidrag til de svageste - også udenfor vores grænser. Vi bliver kaldt social-konservative og røde-borgerlige, men vi er baseret på en stærk og helt egen kristendemokratisk ideologi. Vi er medlemmer af EPP, som er den største gruppe i Europa-parlamentet.

Det manglende CO2 - og enklere togrejser.27.8.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

KristenDemokraterne deltager fra den 29. til 31. august i Klimafolkemødet i Middelfart, hvor vi præsenterer vores vision for et grønnere Danmark og Europa. I bod 58 kan besøgende møde miljø- og energipolitisk ordfører Karlo Brondbjerg og transportordfører Niclas Aarestrup, og endelig gæstes vi af Poul Kattler fra Rådet for Bæredygtig Trafik, som fredag kl. 14-15 vil præsentere projektet udlandstog.dk, der gøre bæredygtige togrejser til udlandet enklere til både ferie- og forretningsrejser.

KristenDemokraterne præsenterer Kristian Andersen som borgmesterkandidat i Ringkøbing-Skjern Kommune13.8.2024 14:27:05 CEST | Pressemeddelelse

Kristian Andersen, et erfarent og respekteret medlem af Ringkøbing-Skjern Kommunes byråd siden 2010 og nuværende 2. viceborgmester, stiller op som KristenDemokraternes borgmesterkandidat ved det kommende kommunalvalg. Kristian, der er kendt for sin stærke sociale profil og sit kristne menneskesyn, er klar til at lede kommunen med fokus på menneskelige værdier og lokal udvikling.

KristenDemokraterne kritiserer regeringen for bestillingsarbejde22.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

To medlemmer fra Udvalget for en mere værdig død, har trukket sig, fordi de oplever udvalgets arbejde som bestillingsarbejde fra regeringen. Jesper Grud Rasmussen og Emma Helledie har fremført deres kritik i et åbent brev til sundhedsministeren, publiceret i Kristeligt Dagblad. De oplever, at der aldrig var et ønske om at skabe en åben dialog om emnet, men at udvalget skulle lave en plan for implementering af aktiv dødshjælp i Danmark. KristenDemokraterne finder det beskæmmende at være vidne til det magtspil, regeringen fører, hvor man udadtil lægger op til åben debat, men indadtil forventer en eksekvering af en allerede besluttet plan.