Aller MediaAller Media

Aller Media bliver en nordisk integreret medievirksomhed - Aller Media Nordic

Aller Media Nordic bliver nu fuldt ud til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024

Dag Sørsdahl
Dag Sørsdahl Yvonne Wilhelmsen

"Vi har virkelig mærket styrken i vores nordiske organisation i det sidste halve år og har lært mange medarbejdere i alle lande at kende. Vi har en enorm styrke i vores dedikerede medarbejdere og over 60 stærke brands. Når vi nu fuldt ud tager skridtet til én nordisk organisation, får vi sammen helt nye muligheder for at indtage stærke digitale positioner både i vores forbrugerforretning og på reklamemarkedet med udgangspunkt i vores kerne af journalistik og storytelling. Jeg ser frem til at tage denne rejse sammen med vores medarbejdere rundt omkring i Norden", siger Dag Sørsdahl, Group CEO Aller Media Nordic A/S.

Den nye nordiske organisation vil blive ledet af en nordisk ledelse bestående af Dag Sørsdahl, Group CEO Aller Media Nordic A/S, Alexandra Beverfjord, EVP Media Brands (CMBO), Bente Klemetsdal, EVP Commercial (CCO), Peter Frey, Group CTO, Dennis Kilian Group CFO, Sara Prosell, Chief People & Culture (CPC), Mikael Makkonen, EVP AI, Michael Aller, EVP Strategy M&A og Christopher Aller, EVP Strategy M&A.

Alle i den nordiske organisation vil tilhøre de teams, der ledes af den nordiske ledelse, uanset landetilhørsforhold.

"I en tid med rivende teknologisk udvikling og skiftende forbrugeradfærd er det afgørende for os at tilpasse os og nå vores forbrugere digitalt og med det indhold, de ønsker. Vi har allerede en stærk position i Norden inden for både nyheder, underholdning, kendisser og livsstilsindhold, frem for alt mod den kvindelige målgruppe, hvor vi allerede når ud til halvdelen af alle de nordiske kvinder. Fremadrettet er vi nødt til at uddybe vores digitale tilbud og samtidig styrke relationerne til vores annoncører og partnere. Samtidig skal vi passe på vores gamle forretning, printet, på den allerbedste måde", siger Dag Sørsdahl.

I forbindelse med den organisatoriske transformation har de tidligere landedirektører Lotta Cederbom og Charlotte Riparbelli valgt at forlade deres stillinger efter henholdsvis 15 og 22 succesfulde år i virksomheden. Dag Sørsdahl, adm. direktør i Aller Media Nordic A/S, er pr. 1. oktober adm. direktør i Aller Media Sverige og Aller Media Denmark.

"Vi er meget taknemmelige for alt det, som Lotta og Charlotte har bidraget med gennem årene. De har ledet deres respektive organisationer med sikker hånd, og de har både fejret succeser og truffet svære beslutninger. Vi respekterer virkelig, at de nu vælger at gøre noget andet, når vi ændrer organisationsstrukturen og styringsmodellen. Vi ønsker dem begge held og lykke fremover", siger Bettina Aller og Katinka Aller

Mikael Makkonen, tidligere administrerende direktør i Finland, vil tiltræde en ny rolle som EVP AI og arbejde tæt sammen med kommercielle og teknologiske teams i den nordiske organisation.

For mere information kontakt venligst:
Dag Sørsdahl, koncernchef Aller Media Nordic A/S
dag.sorsdahl@aller.com, +47 924 03 319

Aller Media Nordic

Med 150 års historie sætter Aller Media en ære i at levere stærke fortællinger og oplevelser på tværs af platforme, publikationer og events til deres nordiske brugere. Med visionen om at berige kvinders liv når Aller Media ud til næsten halvdelen af alle nordiske kvinder (5,1 millioner kvinder ugentligt) gennem deres næsten 60 kvalitetsbrands. Aller Media Nordic har 1200 medarbejdere. Sammen skaber de bred og nichepræget journalistik og indhold inden for nyheder, underholdning, kendisser og livsstil.

Charlotte Riparbelli har valgt at forlade Aller Media Denmark, der nu bliver til Aller Media Nordic12.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som den første kvinde i Aller Media Denmarks historie overtog Charlotte Riparbelli i marts 2020 posten som administrerende direktør efter en periode som konstitueret direktør. Nu, efter næsten fem år i direktørstolen, har Charlotte Riparbelli besluttet at fratræde sin stilling som administrerende direktør i Aller Media Denmark. Det sker i forbindelse med, at Aller Media Nordic fuldt ud bliver til "One Company" ved at gå fra fire landeorganisationer til en fælles organisationsstruktur, der er baseret på integrerede funktioner. Den nye organisationsstruktur træder i kraft den 1. oktober 2024