7-Eleven baner vejen for nye iværksættere: ”Brug vores hylder til at kickstarte dit eventyr”
OPDATERET UDGAVE: Direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde og professionel sparring – ja tak! Drømmen for mange iværksættere kommer nu et stort skridt tættere på, når 7-Eleven dette efterår lancerer et nyt setup for nye ideer inden for fødevarer. ”Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med bl.a. True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie,” siger kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, Maria Otto.
Er du den næste pionér indenfor mad eller drikke? Så kan 7-Eleven Innovation Corner være dit springbræt til at få din forretning til at vokse – måske endda udenfor landets grænser.
Konceptet er et solidt skulderklap til nye, danske føde- og drikkevareproducenter. Som udvalgt kandidat bliver du en del af et erfarent team, der skyder både viden og netværk i skalering og opstart i din virksomhed.
Nysgerrige på nyt
For 7-Elevens kommercielle direktør, Maria Otto er det naturligt at støtte små danske virksomheder og hjælpe dem med at vokse:
”Innovation og nysgerrighed ligger i vores DNA. Vi synes ganske enkelt, det er sjovt at være stedet, hvor trends starter, og vi vil gerne tilbyde vores kunder noget nyt og spændende. 7-Eleven Innovation Corner understøtter det mindset ved at give små iværksættere lov at ’låne’ både vores hylder, kompetencer og erfaring i håb om at kunne hjælpe dem med en vild vækstrejse.”
Succesfulde samarbejder som inspiration
Flere danske brands har de senere år lagt hjørnestenen til deres salgseventyr gennem et samarbejde med 7-Eleven. De sunde to go-retter og snacks fra The Protein Kitchen sælges nu i flere landsdækkende kæder efter at være blevet udviklet og lanceret gennem 7-Eleven. Også den første pakke plastfri True Gum tyggegummi blev solgt i 7-Eleven Danmark tilbage i 2018. Gennem samarbejdet i Danmark fik de adgang til over 400 butikker i Sverige, og i dag er True Gum konkurrent til verdens største mærker og sælges i over 25 lande verden over. Medstifter og salgsdirektør Morten Ebdrup tøver ikke med at kalde samarbejdet med 7-Eleven for et ’helt afgørende springbræt for True Gum’:
”Jeg tror, der stadig er mange, som ikke har forstået, hvilken rolle 7-Eleven spiller for danske startups inden for fødevarer. Ud over at give os chancen for at komme på hylderne i 175 butikker hjalp de os med at finpudse alt fra æstetik over kommunikation til prissætning. Når vi møder nye, potentielle kunder, fortæller vi stadig, at vi lancerede med 7-Eleven, fordi vi oplever, at det er en kæmpe validering, også globalt. Alle kender jo 7-Eleven.”
Sparring fra de bedste i branchen
Frem til 30. september er der mulighed for at ansøge om at blive en del af 7-Eleven Innovation Corner via 7-Eleven.dk/innovationcorner. Herfra udvælger 7-Eleven de 10 bedste kandidater, der i november får chancen for at pitche og præsentere deres produkt live foran et erfarent panel af forskellige interne og eksterne fageksperter.
Ambitionen er at få de produkter, der udvælges efter sidste pitchrunde, til test i udvalgte 7-Eleven-butikker i løbet af foråret 2025.
De heldige, der udvælges til den videre udviklingsproces, vil blive en del af et mentorforløb med hjælp fra erfarne iværksættere, 7-Elevens egne eksperter inden for convenience, salg og logistik samt fra Simmering Copenhagen, der er specialister i at rådgive virksomheder om produktudvikling og lancering inden for føde- og drikkevarer.
Iværksætteri er en af grundstenene i 7-Elevens forretning, hvis 175 butikker over hele landet bliver drevet af selvstændige franchisetagere. Derudover støtter 7-Eleven Iværksætterlinjen på Niels Brock, ligesom administrerende direktør Jesper Østergaard har holdt indlæg på Jesper Buchs seneste Seedster arrangement i marts 2024.
Praktisk information om Innovation Corner:
- Deadline for tilmelding: 30. september 2024
- Deltagere skal have en dansk virksomhed med CVR-nummer
- Konceptet er tiltænkt nye leverandører til 7-Eleven
- Produkter med bæredygtighedsprofil vil have en klar fordel
- Nye produkter kan f.eks. være inden for mad, bageri, snacks, drikkevarer, konfekture eller en banebrydende ingrediens
- Estimeret test i butik forventes foråret 2025
Læs mere på 7-Eleven.dk/innovationcorner
Kontakter
Anja HellbergPressekontakt
Tlf:28588076anja@fday.dkBilleder
Om 7-Eleven
- 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid21.10.2024 15:00:45 CEST | Pressemeddelelse
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
Overvældende interesse for nyt iværksætterforløb10.10.2024 16:20:48 CEST | Pressemeddelelse
Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb. Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
Ny ultrablå Pepsi fås kun i to butikker fra på mandag21.6.2024 11:17:10 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne elsker sukkerfri sodavand, og nu får de mulighed for at smage en ny variant af den populære Pepsi Max i alle 7-Elevens butikker. De, der vil være blandt de allerførste, kan få en unik Pepsi-oplevelse ved at besøge de to eksklusive butikker på Nørrebrogade i København og Banegårdspladsen i Aarhus, der er dedikeret til at fejre den nye Pepsi Max Electric Blue.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum