Danske Spil har gransket data og statistik og melder ud: Denne skuespillerinde vinder Vild med dans 2024

Årets Vild med dans spås at blive en meget tæt affære. Alligevel skiller skuespillerinden May Lifschitz sig ud som favorit hos Oddset, hvor bakkesangerinden Dot Wessmann omvendt forventes at få det meget svært. Her er Danske Spils eksperters bud på top og bund i konkurrencen.

May Lifschitz er Danske Spils favorit til at vinde Vild med dans 2024.

Så er det igen tid til piruetter, kendisser og spidse sko – og benhård konkurrence. Der er nye deltagere, en ny vært og nye dommere. Vild med dans er tilbage, og vil fra fredag d. 20. september løbe over skærmen med ti nye deltagere – i hvert fald til en start. For konkurrencen er, udover en popularitetskonkurrence, også et udskillelsesløb, hvor deltagerne stemmes ud, til der kun står ét, funklende dansepar tilbage. Og det par vil Danske Spils oddssætter og ekspert, Mathias Reimer Larsen, gerne lægge hovedet på blokken og udpege allerede nu.

”Vi har glædet os umanerligt meget til præsentationen af de nye dansepar, og vi har gransket vores data fra de tidligere 20 sæsoner for at kunne give en kvalificeret vurdering af, hvor deltagerne står. Data er det eneste, vi rigtig har at støtte os til, inden deltagerne rammer gulvet første gang om tre uger. Vi kan se i tallene, at det især er skuespillere, derefter sportsfolk, der vinder dansekonkurrencen, og det bestyrker os i, at den meget scenevante og populære skuespillerinde May Lifschitz med Mads Vad som partner er store favoritter i år. Mads Vad er tilbage efter to års fravær, og er mere kendt end de fleste af deltagerne. Han har vundet to gange tidligere, og vi forventer, at de to går hele vejen eller meget tæt derpå,” siger Mathias Reimer Larsen.

Skuespillere sejrer oftest
Statistikken for vinderne af 20 sæsoners Vild med dans ser sådan ud:
Skuespillere/skuespillerinder: 9 sejre

Sportsfolk: 7 sejre

TV-værter: 4

”Der er et klart billede af, hvilke erhverv deltagerne har op imod en eventuel favoritværdighed og odds. I og med, at Vild med dans i den grad også er en popularitetskonkurrence, ser vi selvfølgelig også på, hvor mange følgere, de enkelte deltagere har på sociale medier – altså hvor bredt de når ud, og hvor mange danskere, der potentielt kunne vælge at stemme på dem. Her er ”Influencere” et godt eksempel på en ny type af erhverv, som rammer en bred målgruppe og som har fat i det yngre segment. Sidste år fik influencer Frederik Trudslev således en fortjent 2. plads i konkurrencen,” fortæller Mathias Reimer Larsen.

I år er der mange deltagere i gruppen lige efter favoritten, hvilket gør det vanskeligt for Danske Spils eksperter præcist at bedømme, hvem der er foran hvem i popularitet. Så man må sige, at ballet åbent. Efter May Lifschitz kommer Anna Munch (influencer og skuespillerinde), Kamal Hassan (populær radio/TV/podimo vært) og sportsjournalist og Go’ Morgen Danmark-vikar Rasmus Staghøj. Herefter følger:

Morten Hemmingsen tryllebandt danskerne i Badehotellet og giftede sig med Fie, og forventes at lande midt i feltet af håbefulde dansere.

Den danske reality-konge Philip May kan også være en underdog på grund af sin store popularitet.

Victor Aasmul var senest til OL og står knivskarpt, og er eneste atlet/sportsmand i årets felt, hvorfor han også kan komme langt.

Rachel fra årgang 0 danser med Vild med dans-darling Thomas Evers, som man aldrig må afskrive.

Sara Lygum har hjulpet danskerne med at finde drømmehjemmet i 16 sæsoner af 3x Beliggenhed, og hun er derfor et kendt ansigt i de fleste danske hjem.

Rosinen i pølseenden er alderspræsident Dot Wessman, bakkesangerinden, som nok trods alt er mere kendt for sit giftermål. Danske Spil forudser, at hun får det svært.

Se oversigten over Danske Spils odds på Vild med dans her, og følg med på TV2 d. 20 september kl. 20.00.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk