Utraditionel Aarhus-historie onsdag aften: Vinder 7 millioner kroner med Danske Spil

Sandsynligheden for jubelråb og sejrsdans har været meget stor i særligt ét, aarhusiansk hjem onsdag aften. Og det var ikke AGF, der hev en storsejr hjem over hestene fra Randers. Det var Danske Spils Joker, der blev udløst i den jyske by. Gevinst: Godt 7 mio. skattefri kroner.

Den navnkundige Joker gav onsdag aften 7 mio. kr. til en heldig aarhusianer.

Hvad kalder man en aarhusianer, der vinder 7 millioner hos Danske Spil? Meget heldig.

En lidt atypisk Aarhus-historie fandt sted onsdag aften, hvor Danske Spil kunne præsentere trækningen af Vikinglotto og Joker. Trækningens udfald betyder formentlig, at onsdag fremover vil være lykkedagen for en helt bestemt, meget heldig aarhusianer. Inden længe vælter der nemlig præcis 7.208.832 skattefri kroner ind på kontoen hos vinderen, som må sidde og knibe sig selv i den aarhusianske arm.

Vedkommende har spillet med via sit PLUS-abonnement, hvor man automatisk spiller med i et eller flere af Danske Spils lotterier. Og i det her tilfælde gav det altså fed, aarhusiansk pote, idet vedkommende ramte plet på aftenens syv magiske vindertal i tillægsspillet Joker.

”Her fra Danske Spil skal der lyde et stort tillykke til aftenens heldige vinder fra Aarhus. Vi synes, det er en kæmpe fest hver gang, en dansker vinder i vores lotterier - også selv om det sker hver evig eneste uge. Vores millionærrådgivere sidder klar til at tage hånd om alle de danskere, der vinder større gevinster hos os, så vi er sikre på, at overgangen fra almindeligt bemidlet til måske mangemillionær går så let og gnidningsfrit som muligt,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag bl.a. Vikinglotto og Joker.

Førstepræmiepuljen i Vikinglotto blev ikke vundet onsdag aften, og pujlen stiger derfor til heftige 158 mio. kr.

Danske Spil har endnu ikke talt med den heldige vinder af Jokeren, men ønsker et kæmpestort tillykke.

Jokertal, onsdag d. 28/8:
1, 7, 3, 2, 5, 4, 4

Vikinglotto vindertal, onsdag d. 28/8:
7, 12, 17, 25, 28, 39

Vikinglotto vikingtal, onsdag d. 28/8:

Om Joker
Siden år 2000 har man kunne spille med Joker, som kan tilkøbes på Vikinglotto og Lotto. Joker koster 10 kr. og giver dig altid en ekstra vinderchance på min. 2 mio. kr. Den højeste gevinst blev vundet i 2015, hvor en heldig spiller fra Frederiksberg løb afsted med 50.000.000 kr.

Om Vikinglotto
Vikinglotto startede 17. marts 1993 (fra februar 2001 til maj 2017 var navnet Onsdags Lotto). Vikinglotto er et fælles spil, hvor Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Estland, Letland, Litauen, Slovenien og Belgien spiller om en fælles 1. præmiepulje og 2. præmiepulje. Spillet går ud på at gætte 6 rigtige Hovedtal ud af 48 mulige og 1 rigtigt Vikingtal ud af 5 mulige. Rammer man 6 rigtige Hovedtal og det rigtige Vikingtal, kan man godt begynde at juble, for førstepræmiepuljen i Vikinglotto er altid mindst 19 millioner kr.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk