Danske LEGO-blomster går viralt under OL
"Det en fantastisk måde at få lokket de unge ind i vores pavillon, hvor de så har mulighed for at lære noget om vores lille nation,” siger Ghita Scharling Sørensen, markedschef i VisitDenmark.
Hver formiddag kl. 11 er der kø ned ad den kendte shoppinggade Champs-Élysées i Paris. Folk venter på at komme ind i Den danske pavillon, hvor man til LEGO-workshop kan bygge sin egen rose.
Køen er kun blevet længere efter, at opslag på TikTok og Instagram er gået viralt. Her fortæller flere brugere deres følgere, at de kan kigge forbi til gratis LEGO-bygning og få blomsten med hjem efterfølgende.
”Vi har helt klart mærket en stigning i interessen hos de unge mennesker efter de her virale opslag på TikTok og Instagram,” siger Ghita Scharling Sørensen, markedschef for Frankrig og Italien i VisitDenmark.
”Og det jo en fantastisk måde at få dem lokket ind i vores pavillon, hvor de så har mulighed for at lære noget om vores lille nation,” fortsætter hun.
Gæster i pavillonen sidder omkring et stort langbord, hvor legoklodserne er samlet midt på bordet. Det understreger det danske element, da det handler om at være kreative i fællesskab.
Og det er ikke kun ved danske pavilion at LEGO-blomsterne er populære.
Til en talk mellem udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen og the LEGO Group's Chief Product & Marketing Officer Julia Goldin den 2. august i Den danske pavilion, kunne Julia Goldin fortælle om LEGO-blomsternes internationale succes - en succes, der rammer helt nye målgrupper blandt unge mennesker og voksne:
“Det er vores mest sælgende produkt. Det er kun lykkedes, fordi vi lavede en masse research på, hvad folk interesserer sig for og forstod, at blomster er noget, som folk er passionerede omkring - fx gennem blomsterbinding og at give blomster som gaver,” siger Julia Goldin, the LEGO Group's Chief Product & Marketing Officer.
Der bliver bygget flere end 100 LEGO-blomster i Den danske pavillon hver dag. Pavillonen har åbent til og med den 11. August og fremviser dansk kultur, turisme og grønne løsninger for de besøgende under OL.
Kort om Den danske pavillon i Paris
Under OL i Paris kan gæster fra hele verden gratis besøge et lille stykke Danmark ved Danmarkshuset på Champs-Élysées. Her kan man møde danske idéer, som bidrager til at skabe et bedre liv og en bedre verden. VisitDenmark står sammen med Erhvervsministeriet i spidsen for fremstødet, der skal fremme udlandets kendskab til Danmark. Initiativet er blandt andet støttet af Realdania, Konsul George Jorck og Hustru Emma Jorck’s Fond og The Trade Council.
Nøgleord
Kontakter
Lasse Emil KristiansenPR & Press Manager, VisitDenmark
Tlf:+45 31415390laekri@visitdenmark.comBilleder
Links
Om VisitDenmark:
VisitDenmark er Danmarks nationale turismeorganisation, der markedsfører Danmark i udlandet for at tiltrække ferie- og mødeturister med det mål at bidrage til at skabe udvikling, velfærd og vækst i hele landet. Den internationale markedsføring sker i tæt samarbejde med destinationsselskaber, udviklingsselskaber, virksomheder og andre centrale aktører i både ind- og udland. VisitDenmark har hovedkontor i København samt otte markedskontorer i Europa, USA og Asien og er certificeret Green Tourism Organisation.
Følg pressemeddelelser fra VisitDenmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra VisitDenmark
Fransk morgen-tv hylder dansk kultur under OL6.8.2024 16:53:12 CEST | Pressemeddelelse
Den franske version af Go' Morgen DK kippede med Dannebrog tirsdag morgen.
Den danske pavillon i Paris er en succes2.8.2024 18:23:47 CEST | Pressemeddelelse
Under OL har VisitDenmark taget et lille stykke Danmark med til hjertet af Paris. Pavillonen inviterer hver dag under OL gæster ind fra gaden til workshops, talks og for at få indblik i dansk kultur og danske idéer. Efter den første uge er Den danske pavillon i Paris en succes.
En royal åbning af Den danske pavillon i Paris25.7.2024 20:13:07 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag eftermiddag åbnede Deres Majestæter Kong Frederik og Dronning Mary officielt Den danske pavillon ved Maison du Denmark i hjertet af Paris. Her vil offentligheden kunne opleve et unikt vindue til Danmark, mens de 33. Olympiske Lege finder sted. VisitDenmark er værter for Den danske pavillon, og det var CEO for VisitDenmark Katja Moesgaard, som – sammen med Danmarks ambassadør i Frankrig Michael Starbæk Christensen – bød det kongelige par velkommen ved indgangen. DR Pigekoret bragte pavillonen til live, før talerne gik på scenen, og Deres Majestæter klippede båndet til pavillonen, som vil være åben for alle i løbet af de 17 dage, de Olympiske Lege varer. I sin åbningstale påpegede Katja Moesgaard, hvordan pavillonen har til formål at inspirere besøgende fra hele verden med danske idéer, innovation og livsstil. "Danmark er et lille land med plads til store idéer. Det er en nation af innovative tænkere dedikeret til at gøre en forskel – stor som lille. Vi fejrer de idéer, der inspi
Operasanger Jens-Christian Wandt synger for i Paris25.7.2024 16:37:14 CEST | Pressemeddelelse
Fællessang i Den danske pavillon under OL får professionel hjælp, når Jens-Christian Wandt synger for på terrassen i næste uge.
Oplevelser i Den danske pavillon i Paris24.7.2024 15:54:21 CEST | Pressemeddelelse
Gå ikke glip af en perlerække af danske oplevelser i Paris under OL.