OK åbner lynladepark i Ikast ved Herningmotorvejen

Til efteråret forventer OK at åbne en ny lynladepark i Ikast. Ladeparken opføres på Jyllandsgade ved Herningmotorvejens afkørsel 37, hvor 12 biler kommer til at kunne oplade samtidigt

Foto: Nodo Arkitekter.

Med en ny lynladepark på Jyllandsgade 30 i Ikast bliver det nemmere for ladetrængende elbilister at få strøm på bilen, når de kører langs Herningmotorvejen. Kun få hundrede meter fra afkørsel 37 vil man snart kunne finde OK’s 12 nye lynladepunkter.

”I OK glæder vi os over snart at kunne åbne endnu en ladepark. Vi er allerede at finde på lokationen med vores tankanlæg og svanemærket bilvask, og derfor giver det rigtig god mening, at vi udvider yderligere med ladestandere,” siger Kenneth R. Korsgaard, OK’s markedsdirektør på e-mobilitet.

Ved den nye ladepark bliver der etableret et opholdsrum med bordbænkesæt, hvor man kan tage sig en velfortjent pause. Desuden vil elbilisterne kunne forsyne sig med mad og drikke ved den nærliggende McDonald's restaurant.

Flere ladeparker på vej

Lynladerne på Jyllandsgade er ikke de eneste ladestandere, som OK planlægger at sætte strøm til i den kommende tid. Der arbejdes hver dag på at udvide ladenetværket til gavn for det stigende antal elbilister på vejene.

”Med ladeparken i Ikast er vi oppe på at have åbnet fire ladeparker i 2024, og vi forventer at åbne yderligere tre-fire ladeparker inden årets udgang. Derudover har vi planer om at åbne op imod 15 nye ladeparker i løbet af 2025,” siger Kenneth R. Korsgaard.

OK's ladeparker har mindst 10 lynladepunkter og er placeret ved trafikale knudepunkter, hvor der ofte er adgang til mad, drikke og toiletfaciliteter. Ladeparkerne supplerer OK's andre ladestandere ved nuværende og kommende OK-lokationer, Coops butikker, Elgigantens varehuse, Bauhaus' varehuse samt andre virksomheder og foreninger.

Fakta om ladeparken:

• Ladeparken i Ikast forventes at åbne til efteråret 2024.
  • Der bliver etableret seks lynladere af 400 kW med to ladeudtag på hver stander. Det vil sige, at 12 biler kan oplade samtidigt.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk

Foto: Nodo Arkitekter.
  • OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK er desuden en af de største elleverandører i Danmark
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.
  • OK omfatter mere end 685 tankstationer, mere end 230 vaskehaller samt mere end 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.