Spirii indgår omfattende ladesamarbejde med Audi

Spirii har indgået samarbejde med Audi, hvilket første omgang indebærer, at Audis tyske lynladestationer overgår til Spiriis ladeplatform. Med Spirii som samarbejdspartner får Audi blandt andet adgang til de nyeste og mest avancerede ladeteknologier – herunder Plug&Charge – via Spiriis platform.

Audi charging hub

Den danske ladeoperatør og ladeplatform Spirii, har indgået samarbejde med den tyske bilkoncern Audi med henblik på at forbedre ladeoplevelsen på Audis lynladestationer.

Med samarbejdet får Audi blandt andet adgang til Plug&Charge via Spiriis platform, hvilket indebærer, at elbiler bliver opladt automatisk, når ladekablet tilsluttes ladestanderen. Plug&Charge-teknologien kræver en særlig software, som er indbygget i Audis elbiler, samt flere andre elbilmodeller på markedet.

Samarbejdet involverer i første omgang Audis tyske lynladestationer, der er placeret i en række af de største tyske byer, hvor strømforsyningen ofte er begrænset. Ladestationerne er derfor baseret på soldrevne genbrugsbatterier, der lagrer energi om natten, så ladestationerne er rustet til den store efterspørgsel i dagtimerne. Samarbejdet med Spirii giver desuden Audi mulighed for at tilbyde reducerede ladepriser i tidsrum hvor efterspørgslen er lav, så flere elbilister motiveres til at lade uden for de spidsbelastede perioder.

Spiriis CEO og co-founder, Tore Harritshøj, glæder sig meget til at tage hul på samarbejdet med Audi:
"Hos Spirii er vi meget begejstrede for at samarbejde med en så fremsynet virksomhed som Audi, der er fuldt rustet til at tage de nyeste opladningsteknologier som Plug&Charge og variable priser i brug. Jeg er overbevist om, at vi sammen kan forbedre ladeoplevelsen for Audis elbilister markant og sætte helt nye standarder for elbilismen generelt."

Ralph Hollmig, Senior Director Premium Charging hos AUDI AG, tilføjer:

“Hos Audi har vi forpligtet os til at levere elbiler i premiumklassen, og derfor bestræber vi os også på at levere premium ladeoplevelser. Det kræver en back-end-løsning fra øverste hylde, og det har vi fundet hos Spirii, som leverer fremsynede løsninger, der hæver barren for hele elbilsbranchen.”

Audis ladestationer er offentligt tilgængelige lynladere, som er åbne for alle elbilister, uanset bilmærker.

Ladestationerne vil være synlige i myAudi-appen, hvor der er særlige reservationsmuligheder for Audi-bilister, i Spiriis opladningsapp, Spirii Go, i navigationssystemerne i alle VW-koncernens biler og i de fleste opladningsapps og navigationskort på markedet.

Audis ladestationer er desuden en del af partnernetværket hos Elli, en udbyder af e- mobilitetstjenester inden for VW-koncernen.

Spirii:
Karen Marie Jensen
Head of Marketing and Communications
+ 45 53 74 62 71
karenmarie.jensen@spirii.dk

Audi:
Christian Hartmann
Product and Technology Communications, AUDI AG
christian.hartmann@audi.de
www.audi-mediacenter.com

Audi lynladestation i Tyskland
Audi lynladestation i Tyskland

Om Spirii

Spirii, der er en del af Edenred Group, blev grundlagt i 2019 i København og beskæftiger i dag 110 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Barcelona, Hamborg, Nice og London.

Spirii tilbyder ladeløsninger til både virksomheder, flåder og private elbilister, samt en ladeplatform, som virksomheder og ladeoperatører kan bruge til at administrere, drifte og skalere en ladeforretning. Spirii tilbyder også en app, der giver elbilister mulighed for at benytte ladestandere i hele Europa via roaming. Spirii opererer i 18 lande og er den andenstørste ladeoperatør i Danmark.

Spirii samarbejder med en lang række af internationale virksomheder på tværs af sektorer - herunder logistik, flåder, ejendomme og parkeringsselskaber, detailhandel og energiselskaber.

About Edenred

Edenred is a leading digital platform for services and payments and the everyday companion for people at work, connecting more than 60 million users and more than 2 million partner merchants in 45 countries via close to 1 million corporate clients.

Edenred offers specific-purpose payment solutions for food (such as meal benefits), engagement (such as gift cards and engagement platforms), mobility (such as multi-energy solutions, including EV charging, maintenance, toll and parking) and corporate payments (such as virtual cards).

True to the Group’s purpose, “Enrich connections. For good.”, these solutions enhance users’ well-being and purchasing power. They improve companies’ attractiveness and efficiency,and vitalize the employment market and the local economy. They also foster access to healthier food, more environmentally friendly products and sustainable mobility.

Edenred’s 12,000 employees are committed to making the world of work a connected ecosystem that is safer, more efficient and more responsible every day.

In 2023, thanks to its global technology assets, the Group managed €41 billion in business volume, primarily carried out via mobile applications, online platforms and cards.

Edenred is listed on the Euronext Paris stock exchange and included in the following indices: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good and MSCI Europe.

The logos and other trademarks mentioned and featured in this press release are registered trademarks of Edenred S.E., its subsidiaries or third parties. They may not be used for commercial purposes without prior written consent from their owners.

About Audi:

The Audi Group is one of the most successful manufacturers of cars and motorcycles in the premium and luxury segment. The Audi, Bentley, Lamborghini and Ducati brands produce at 27 locations in 12 countries. Audi and its partners are present in more than 100 markets worldwide.

In 2023, the Audi Group delivered around 1.9 million cars of the Audi brand, 13,560 vehicles of the Bentley brand, 10,112 cars of the Lamborghini brand and 58,224 motorcycles of the Ducati brand to customers. In the 2023 fiscal year, the Audi Group generated revenue of €69.9 billion and an operating profit of €6.3 billion. In 2023, an annual average of more than 87,000 people worked for the Audi Group worldwide, including around 53,000 at AUDI AG in Germany. With its attractive brands and a large number of new models, the company is systematically continuing on its path to becoming a provider of sustainable, fully connected premium mobility.