Ny analyse: 9/10 danske kvinder står for indkøb af børneprodukter

En ny analyse af købsmønstre af søvnprodukter til børn viser, at 87% af indkøbene foretages af kvinder. Det understreger kvinders afgørende rolle i beslutningsprocessen omkring produkter, der kan forbedre børns søvn og trivsel.

I Danmark er det tydeligt, at kvinder tager ansvaret for familiens indkøb, når det kommer til køb af søvnprodukter til børn. Det viser en ny analyse fra Moonboon. Indkøbstallene fra de sidste 6 måneder viser således, at hele 87% af købene hos Moonboon i Danmark er foretaget af kvinder.

Hos Moonboon kommer det ikke som den store overraskelse, at kvinder udgør størstedelen af kundebasen, selvom man håber på flere mandlige kunder i fremtiden.

“Hos Moonboon ser vi disse data som en bekræftelse på, hvor vigtigt det er at forstå vores kunders behov. At kvinder udgør størstedelen af vores kundebase overrasker os ikke, men vi ser også en stor mulighed i at tiltrække flere mandlige kunder. Vi arbejder aktivt på at inkludere fædre og andre mandlige omsorgspersoner i vores markedsføring og produktudvikling, da vi mener, at begge forældre spiller en vigtig rolle i børns trivsel”, siger William Sillemann, CMO hos Moonboon.

Samme tendens i nabolande

Den samme tendens ses også tydeligt i nabolandene, hvor kvinder ligeledes dominerer indkøbene af søvnprodukter til børn. I Tyskland står kvinder for 89% af købene, i Sverige er tallet 92% og i Norge ligger det på 90%.

For at se dette indhold fra datawrapper.dwcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Disse data indikerer en bredere nordeuropæisk tendens, hvor kvinder i høj grad tager ansvaret for familiens indkøb, især når det handler om børns sundhed og trivsel.

Hos Moonboon er der dog en forventning om, at der kommer til at ske en udvikling på området, og at flere mænd i fremtiden vil være involveret i højere grad i denne type beslutninger.

“Jeg tror, vi vil se en gradvis ændring i kønsfordelingen i vores kundebase i fremtiden. I takt med at samfundet udvikler sig, og familieroller fortsat ændrer sig, tror jeg, at vi vil se en gradvis stigning i mænds involvering i beslutninger omkring børneprodukter”, siger William Sillemann.

OM MOONBOON

Moonboon er en dansk virksomhed med en passion for at forbedre søvnen for både babyer og forældre. Vores produkter er skabt med omhu og ekspertise og er designet med fokus på sikkerhed, bæredygtighed og dansk designtradition.

Vi er stolte af at være GOTS-certificeret og bruger økologiske materialer for at beskytte miljøet og støtte fair arbejdsforhold.

Vores vision for alle vores produkter er, at de skal have inkorporeret de vigtigste træk ved dansk design - en minimalistisk æstetik, design, der følger funktion, ærlighed i håndværket og opmærksomhed på detaljer.

Det er denne æstetik, der definerer vores design hos Moonboon, og derfor oversætter vi denne vision til smukke, tidløse produkter, med en forbindelse til naturen

Kommunerna som leder inom solenergi: Sveriges bästa solenergiproducenter16.7.2024 10:38:32 CEST | Pressemeddelelse

Sveriges elnät består mest av el från vatten- och kärnkraft, som står för cirka 70% av produktionen. Solenergi utgör än så länge inte ens 2% av Sveriges elproduktion, men antalet installerade solcellsanläggningar växer varje år. I den här analysen rankar vi de kommuner som är bäst på solel och gör statistiken enkel att förstå. Vill du veta hur många timmar du kan dammsuga tack vare solenergiproduktionen i din kommun? Eller vilka kommuner i Sverige som producerar mest solel? Det har 1KOMMA5° tagit reda på!