BroBizz A/S

9 ud af 10 Brobizz-kunder vælger i dag nummerpladebetaling frem for en fysisk bizz

Brobizz A/S

Sommerferien er i gang og hundredetusinde danskere forventes at krydse Storebælt og Øresund de kommende seks uger. Og når de skal passere betalingsanlæggene, vil det i højere grad ske med en nummerpladebetaling, viser tal fra Brobizz.

De seneste tre år har 9 ud af 10 af alle nye Brobizz-kunder nemlig valgt at bestille en nummerpladebetaling frem for en fysisk bizz. Faktisk udgør fysiske bizzer kun 6 procent af alle nye bestillinger i 2024 frem til i dag.

Ifølge Helene Holm Heitmann, der er chef for Brobizz Privat, er udviklingen positiv og helt forventelig.

- Nummerpladebetaling har været kundernes foretrukne betalingsløsning i flere år og skyldes nok især, at den er både gratis at oprette og kan benyttes allerede efter 20 minutter på Storebælt – og 24 timer efter på Øreundsbron. Det flugter med vores ambition om at gøre det  nemt for trafikanterne at betale. Desuden er det også mere bæredygtigt, da vi sparer på elektronikken, fortæller Helene Holm Heitmann.

Med en nummerpladebetaling kan man, ligesom med en bizz, benytte ekspresbanerne på Storebæltsbroen og Øresundsbron.

Fakta om Brobizz:

• Nummerpladebetaling kan bestilles gratis på Brobizz.com og benyttes efter 20 minutter på Storebæltsbroen og 24 timer efter på Øresundsbron.
  • En Brobizz-aftale giver automatisk rabat på Storebæltsbroen. Der kan opnås rabat på Øresundsbron ved at tilkøbe en ØresundGO-aftale.
  • I 2022 og 2023 var 93 procent af alle nye bestillinger hos Brobizz’ privatkunder nummerpladebetaling. I 2024 frem til i dag er tallet 94 procent.

Om Brobizz

BroBizz A/S er 100 pct. ejet af Sund & Bælt Holding A/S. Vi udvikler og administrerer Brobizz-konceptet, der sikrer automatisk betaling ved bl.a. broer, færger og afgiftsbelagte veje.

Følg pressemeddelelser fra BroBizz A/S

Flere pressemeddelelser fra BroBizz A/S

Første nummerpladeforsikring på vej til danske bilister30.10.2019 12:37:02 CET | Pressemeddelelse

Et nyt samarbejde mellem BroBizz og GF Forsikring giver PayByPlate-kunder en særlig forsikring, der dækker, hvis bilens nummerplader bliver stjålet eller skal udskiftes. BroBizz lancerede tilbage i marts 2018 betalingsløsningen PayByPlate. Det har betydet, at bilens nummerplade i dag er meget mere end en registrering af bilen. Den er blevet et vigtigt betalingsmiddel for mange danskere, når de skal betale for at køre over broer, tage færgen, parkere eller få vasket bilen. Forsikringerne har derimod ikke fulgt udviklingen. Indtil nu har de fleste bilister fået dækket deres nummerplader via bilens kaskoforsikring, men forsikringen har typisk en selvrisiko, der er højere end prisen for et sæt nye standardplader. Nu tilbyder BroBizz og GF Forsikring via det nye samarbejde den første forsikring, som alene dækker bilens nummerplade. - Vi arbejder hele tiden på at tilbyde vores kunder flere attraktive muligheder gennem nye partnerskaber. Samarbejdet med GF Forsikring giver vores mere end 350.

Danskerne kårer BroBizz som bedst til kundeoplevelser i 20192.9.2019 14:12:02 CEST | Pressemeddelelse

KPMG har spurgt 2.500 danskere om, hvilke brands der leverer den bedste kundeoplevelse. Danskerne har talt, og årets vinder er BroBizz. En målrettet indsats inden for den digitale kundeoplevelse har bl.a. været med til at føre BroBizz til tops. En omfattende undersøgelse foretaget af revisions- og rådgivningshuset KPMG giver et indblik i, hvilke danske brands som er danskernes foretrukne. Med en score på 8,0 ud af 10,0 sætter BroBizz en helt ny standard for prioritering af kundeoplevelsen og bliver kundernes foretrukne brand i 2019. BroBizz startede i 1998 som et betalingsmiddel udelukkende på Storebælt, men der er sket meget med den dengang store og hvide boks. I dag er BroBizz et vigtigt betalingsmiddel for mange danskere, når de skal betale for at passere broer, tage færgen, parkere eller få vasket bilen – både herhjemme og i udlandet. - En del af vores succes hænger sammen med, at vi gennem årene har opbygget en tilfreds og loyal kundeskare, som gerne vil anbefale vores produkt til