Bellagroup A/S

Internationale brands strømmer til dansk modemesse

Del

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med  caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato.

Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag.

CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de  to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen til en af verdens mest effektive, strømlinede og bekvemme metropoler for modeindustriens aktiviteter. Denne sæson er har de to organisationer arbejdet endnu tættere sammen, for at løfte de fælles høje ambitionerne - nu og i fremtiden.

Cecilie Thorsmark, administrerende direktør for Copenhagen Fashion Week, udtaler:

Københavns byrum og det at skabe noget i fællesskab, der er større end summen af de enkelte dele, er grundlæggende elementer i den danske kultur. Vi ser frem til den kommende sæson og glæder os til at fejre vores tættere samarbejde, som uden tvivl vil gavne både den lokale industri såvel som vores udenlandske besøgende."

Sofie Dolva, direktør for CIFF, siger:

"CIFF fortsætter med at vokse i størrelse, skala og omfang sæson efter sæson og har gjort det gennem de seneste år. I takt med at vi vokser, bliver vi også i stand til at genoverveje, hvordan denne vækst bliver mest udbytterig, og hvordan vi bedst kan tilpasse den til de internationale markeders behov. Hvert skridt fremad skal repræsentere noget nyt og banebrydende, så vi skaber en unik plads og position for CIFF på det europæiske marked.

Vores perspektiv er globalt, og vores vision for fremtiden er et internationalt modefællesskab med København i centrum. Vores ekspansive program denne sommer har været en vigtig del af at bygge bro til andre modehovedstæder rundt om i verden. Vi vil møde branchens folk netop der, hvor de allerede samles. Dette skabe nye muligheder for bedre at støtte op om kreativ sparring, forretningsudvikling og handel - og sikker at alle bliver bragt sammen i Københavns smukke rammer."

Blandt de tilbagevendende top navne er Mark Kenly Domino Tan, Holzweiler, Gestuz, Les Deux, Henrik Vibskov, Mads Nørgaard, Snowpeak, J. Lindeberg, Aiayu, Herskind, Drykorn, Vernon Sport, Max Mara Group og salgsbureauerne Blender, Sjóklint og Balling. Den 63. udgave byder også på den største tilstedeværelse nogensinde fra Tyskland, Holland og vores nabolande, hvilket konsoliderer CIFF og Københavns rolle som Nordeuropas de facto modehovedstad. Denne sæson byder vi også G-Star velkommen tilbage til København efter en kortere pause. Se den udvidede brandliste nedenfor.

Vores mange særlige projekter med internationale partnere, herunder den tyske organisation for talentudvikling, Neudeutsch, styrker vores handelsmæssige og kulturelle relationer i regionen. Samtidig er de med til at konsolidere en fremtid, hvor CIFFs aktiviteter rækker ud over Norden, og hvor vi er etableret som en betydelig europæisk markedsaktør. Modemessen i januar 2024 havde det højeste antal besøgende nogensinde med mere end 17.000 gæster, der inkluderede nøgleaktører fra detailhandlen og pressefolk fra mere end 50 internationale markeder.

Tilbagevendende Brands:

Henrik Vibskov, Mads Nørgaard, Nikben, Mark Kenly Domino Tan, Holzweiler, Mos Mosh, Gestuz, Blender Agency, Sjöklint Agency, Vernon Sport, Aiayu, Neo Noir, Drykorn, Woden, Wood Wood, Envelope1976, Herskind, Lovechild, Dante6, Sessun, Modström, Essentiel Antwerp, Les Deux, Oval Square, American Vintage, Livid, Rue De Tokyo, Another Aspect, Snowpeak, Nudie Jeans, PHEAM Agency, Scandinavian Edition, Neuw, GABBA, Freudian Kicks, Day Birger et Mikkelsen, Anerkjendt, Nümph, NÜ, Sisters Point, Niko June og flere.

Nye udstillere:

G-Star, Bestseller, Molebo, New Amsterdam, Complex Minds, Impossible Objects, Pompeii, Primeboots, Saucony, Camper, Seidensticker Studio, Denim Project, Stamm og flere.

CIFF Village Permanente Showrooms:

CIFF Village: Blanche, Isnurh, Angulus, MLGA, DK Company, Billi Bi, Tamaris, Soya Concept, Marc Cain, Barbour, PWT, Gerry Weber, Esprit, Godske, Micha, Van de Velde, Carl Gross, Fred Perry og mange, mange flere.

Nøgleord

Kontakter

Sophie Noreng, Head of Global Relations, sono@ciff.dk

Billeder

Kort over CIFF 63
Kort over CIFF 63
Download
Direktør i CIFF - Sofie Dolva
Direktør i CIFF - Sofie Dolva
Download

Om CIFF

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.

CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling. 

Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S

CIFF fejrer den nye tyske designbølge med markant showcase kurateret af Julian Daynov10.6.2024 07:42:50 CEST | Pressemeddelelse

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) annoncerer stolt deres partnerskab med det fremadstormende tyske talenter og præsenterer NEUDEUTSCH. Over 30 nye, kreative talenter og brands inden for mode, smykker, interiør, brugskunst, skønhed, kunst og ernæring vil deltage i CIFF's 63. udgave i København fra den 7. til 9. august 2024. Projektet er kurateret af Julian Daynov, modeekspert og forretningskonsulent, og styrker forholdet til Europas mest folkerige land, største økonomi og mest værdifulde marked for import af tøj og sko. Samarbejdet markerer også CIFF’s fortsatte bestræbelser på at skabe stærke kreative og forretningsmæssige samarbejder mellem den danske modehovedstad, København, og resten af verden. "Danmark har altid været et lille land med stor åbenhed overfor innovation; I skiller jer ud med en visionær kultur, der støtter og styrker visionære kreative. I Danmark formår I at forene æstetisk ekspertise, exceptionelt design, udtryksfuld avantgarde, kunstnerisk individualitet

CIFF annoncerer showcases på det italienske marked til Pitti Uomo og Milan Fashion Week som en del af 2024 International Program28.5.2024 09:11:31 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af deres 2024 International Program annoncerer Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) showcases på det italienske marked forud for CIFF 63rd Edition i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august. CIFFs International Program viderefører diskursen omkring Skandinaviens voksende globale rolle inden for mode og tøjindustrien ved at showcase det bedste af regionens kreativitet og brands, skabe rum for mulige samarbejder og udvekslinger samt signalere en ny æra af international ambition med København i hjertet. Scandinavian Manifesto til Pitti Uomo og CIFF’s debut showcase under Milan Fashion Week – med support fra Camera Nazionale della Moda Italiana – indgår som en del af CIFFs fremtidige strategiske mål for at opretholde igangværende forbindelser med den globale industri og fysiske tilstedeværelse de steder, hvor forretningen opstår gennem nøglemarkeder og den verdensomspændende modekalender. “Italien er en af verdens bedste fashion markedspladser, og CIFF er stolte af a

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye