TDC Erhverv henter international Microsoft-profil til at accelerere salg af end-to-end løsninger

Danmarks førende leverandør af ICT- og sikkerhedsløsninger til erhvervslivet opruster med en markant international topprofil: Annbritt Andersen skal transformere salget af end-to-end løsninger og advanced services til enterprise og public-kunder, så TDC Erhverv kan cementere det horisontale lederskab i markedet ved at levere på tværs af alle teknologier. Hun kommer fra et topjob i Microsoft, som EMEA-direktør for Device Partner Sales herunder salg af Microsoft Teams & Devices. Ifølge direktør John Henriksen understreger ansættelsen, at TDC Erhverv nu kan tiltrække de største IT-profiler til at være med på den strategiske rejse fra telco til techco.

Annbritt Andersen, Senior Vice President hos TDC Erhverv
Annbritt Andersen, Senior Vice President hos TDC Erhverv PR

Mandag den 1. juli åbner Annbritt Andersen lågen til et nyt kapitel i en IT-ledelseskarriere, der de sidste 15 år kun har haft pil opad, når hun stiller sig i spidsen for Enterprise Salg i TDC Erhverv med titel af Senior Vice President. Annbritt Andersen er headhuntet fra et topjob i Microsoft, som en af de højest placerede danskere nogensinde i den globale techgigant.

Med ansættelsen har B2B-markedslederen formået at tiltrække en international topprofil, der skal vækste salget af end-to-end løsninger og advanced services til enterprise-segmentet og den offentlige sektor. Og at valget er faldet på TDC Erhverv, er der ifølge Annbritt Andersen en særlig grund til:

"TDC Erhverv er et stærkt og ikonisk brand, som er på en spændende og ambitiøs transformationsrejse, hvilket gør det interessant at vende hjem til Danmark. Min passion og styrke ligger i at transformere organisationer gennem moderne forandringsledelse, så det gør en mærkbar forskel internt i virksomhedskulturen og bidrager til at styrke vores kunders digitale rejse og forretningsresultater. Jeg glæder mig til at fordybe mig på det danske marked og bidrage til at styrke vores fokus på at udbrede end-to-end værdibaserede digitale og AI-løsninger til gavn for det danske samfund," siger Annbritt Andersen.

Horisontale lederskab i B2B-markedet

Ambitionen er klar: Med Annbritt Andersen i spidsen som Enterprise Lead skal TDC Erhverv cementere det horisontale lederskab som den eneste leverandør, der kan levere på tværs af alle teknologier i et B2B-marked med intens konkurrence om kunderne.

”TDC Erhverv har en unik mulighed for at omdanne forretningen til et PowerHouse, hvor kunderne kan få bredere og dybere strategiske partnerskaber og end-to-end-værdi. Vi skal være den strategiske partner, der kan levere sammenhængende løsninger på alle enheder på tværs af kommunikationsteknologi, digitalt samarbejde og cybersikkerhed, så vi kan reducere kompleksitet og kunderne kan vælge én i stedet for flere forskellige leverandører for at opfylde deres ICT-behov,” uddyber Annbritt Andersen.

Kan nu tiltrække de største IT-profiler

Annbritt Andersen haft flere fremtrædende lederroller både i Danmark og internationalt herunder stillinger hos Atea og Lenovo. Hos Microsoft var hun en del af Global Partner Sales (GPS)-organisationen, hvor hun stod i spidsen for Enterprise-, Education- og Incubation-salget for Device Partner Sales-teamet i hele EMEA-regionen, der omfatter 119 lande. Hendes portefølje omfattede salget af Windows Commercial PC, Modern Endpoint Management, Microsoft Teams & Devices og Modern Hybrid Cloud Infrastructur. At hun nu vælger TDC Erhverv, som det næste skridt i karrieren er ifølge direktør John Henriksen et bevis på, at virksomheden har rykket sig mærkbart, og nu kan tiltrække de største IT-profiler:

”Vi er utroligt glade for at kunne ansætte Annbritt Andersen i en absolut nøglestilling i TDC Erhverv. Det understreger, at vi nu kan tiltrække de største IT-profiler til at være med på den strategiske rejse fra telco til techco. Med hendes omfattende internationale track record kommer Annbritt Andersen til at bidrage med et stærkt personligt og autentisk lederskab samt unikke kompetencer for at sælge advanced services, som jeg ser frem til vores organisation og vores enterprise- og public-kunder får glæde af,” siger John Henriksen, direktør i TDC Erhverv.

Om Annbritt Andersen

Seneste stillinger:

• EMEA DPS Regional Director, Solution Areas, Microsoft - 01.07.2023 til 30.06.2024
  • EMEA DPS Regional Director, Teams & Devices, Microsoft - 01.01.2021 til 30.06.2023
  • General Manager, EMEA Smart Collaboration, Lenovo - 01.09.2019 til 31.12.2020
  • Senior Director, Atea A/S - 01.09.2014 til 31.08.2019

Privat:

Bor i Næstved sammen med hendes tre børn og værdsætter tid med familie og venner. I fritiden nyder hun god mad samt tid i naturen, særligt ved at vandre i bjergene.

TDC Erhverv tilbyder en bred portefølje af løsninger inden for kommunikationsteknologi, digitalt samarbejde og it-sikkerhed. Med end-to-end løsninger, der dækker virksomheders behov uanset størrelse og kompleksitet, forbinder TDC Erhverv kunder, medarbejdere og omverden. Også når de digitale behov ændrer sig i takt med udviklingen og ambitionerne, giver TDC Erhverv virksomheder, store som små, friheden til at se fremad.

TDC Erhverv vil sætte nye cyberstandarder: Introducerer branchens mest komplette sikkerhedsportefølje til virksomheder20.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Cybertruslen mod danske virksomheder stiger og stiger. For at holde hackerne på afstand er der behov for investering i integrerede og mere omfattende sikkerhedsløsninger. Derfor udvider TDC Erhverv nu deres cybersikkerhedsforretning og lancerer TDC Erhverv Security Suite, for at kunne tilbyde den mest komplette beskyttelse til virksomheder, der dækker alt fra internet-forbindelsen til brugerne i applikationerne.

Nu lancerer TDC Erhverv fremtidens netværk 5G+23.5.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Næste generation af 5G er klar: Som den første leverandør i Danmark lancerer TDC Erhverv 5G+. Et landsdækkende netværk, som er uafhængig af 4G infrastruktur, kan realisere det fulde potentiale i 5G-teknologien og vil rykke grænserne for, hvad der er muligt for dansk erhvervsliv. I næste måned åbner TDC Erhverv op for adgang til 5G+ netværket, og de første digitale løsninger til virksomheder på netværket er snart klar til at blive udrullet.