Molslinjen rydder bordet til DDA

Bordet ved Molslinjens delegation ved DDA (Danish Digital Awards) blev fyldt med hæder, da priserne for årets bedste digitale kampagner skulle uddeles torsdag aften. Molslinjen var nomineret i ni kategorier – og vandt i alt syv priser.

Molslinjen blev aftenens store vinder ved Danish Digital Awards, hvor det blev til fem guldpriser, én bronzepris og Juryens Specialpris. Martin Sylvest/Dansk Markedsføring

Molslinjen blev den helt store vinder, da priserne for årets bedste digitale kampagner til aften blev uddelt ved Danis Digital Awards på Tivoli Hotel i København. Danmarks største færgerederi var nomineret i ni kategorier – og endte med at vinde i alt syv priser.

Molslinjen var nomineret i kategorierne Best Cross-channel Campaign, Best in Digital Marketing, Best in Digital Strategy, Best Personalised Marketing, og Best Use Of Data for den beregner, som på hjemmesiden kan fortælle, om en tur med færgen kan betale sig.

Samtidig var Molslinjen nomineret for den AI-løsning, som hjælper med at laste færgerne og sikre de rigtige priser. Denne algoritme er udviklet sammen med firmaet Halfspace. Her var kategorierne Best use of AI, Best use of data, Best in innovative use of technology og Best in digital business development.

Molslinjen og Halfspace vandt for nylig Franz Edelmann Award i USA – en pris som betegnes som "Nobelprisen i Operations Research”. Det skete foran brands som Aldi, American Airlines og McDonald’s i Kina.

Molslinjen vandt fem guldpriser og én bronzepris i disse DDA-kategorier:

1) Best Personalised Marketing

2) Best use of AI

3) Best use of Data

4) Best in Innovative Use of Technology

5) Best in Digital Marketing (bronze)

6) Best in Digital Business Development

Derudover løb Molslinjen også med Juryens Specialpris.

”Vi har et mål om at gøre det nemt for gæsterne og blive det mest digitaliserede rederi i verden, og derfor er vi både glade og stolte, hver gang nogen helt bogstaveligt sætter pris på det arbejde, Molslinjens medarbejdere gør hver dag”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Molslinjen vandt blandt andet guld i kategorien Best Personalised Marketing. Foto: Martin Sylvest/Dansk Markedsføring

Om Molslinjen

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab med en flåde på 21 skibe, som årligt transporterer mere end 15 millioner gæster. Med 19 overfarter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen, Samsølinjen og Øresundslinjen forbinder færgerne Danmark, Sverige og Tyskland.

Bornholmslinjen og Molslinjen betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.

I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.

Mere info: www.molslinjen.dk

Andre sprog