EM-feberen raser: Salget af danske landsholdstrøjer slår alle rekorder

Del

Med kun få dage til EM-slutrunden i Tyskland oplever hummel og DBU en historisk høj efterspørgsel på de danske landsholdstrøjer. Salget har nu oversteget den tidligere rekord med over 70 procent, og hummel forventer at melde udsolgt på den officielle landsholdsshop inden for de kommende uger. 

Efter to testsejre over vores skandinaviske naboer fra Sverige og Norge har EM-feberen for alvor ramt de danske fodboldfans. Og det kan mærkes på interessen for den rød-hvide landsholdstrøje.

Ifølge landsholdets tøjsponsor hummel har efterspørgslen på den nye trøje været så overvældende, at der er solgt over 70 procent flere trøjer end på det tilsvarende tidspunkt i 2021, da de danske drenge spillede EM på hjemmebane.

Den ekstraordinære interesse har nu medført, at hummel forventer at melde udsolgt af trøjer på den officielle landsholdsshop allerede inden gruppespilskampene er færdigspillet.

”Vi husker alle den fantastiske stemning fra EM på hjemmebane i 2021. Derfor har det også overgået alle vores forventninger, at vi på nuværende tidspunkt har solgt over 70 procent flere trøjer sammenlignet med den tilsvarende periode fra dengang. Som sponsor er det fantastisk at mærke den støtte og opbakning til landsholdet, og vi er stolte over at kunne klæde alle de danske fans på til en magisk fodboldsommer,” udtaler hummels CEO, Lars Stentebjerg.

Hos DBU vækker den massive interesse for den nye landsholdstrøje også stor glæde hos administrerende direktør, Erik Brøgger Rasmussen:

”Vi glæder os til kæmpe EM-fest og til at samle og begejstre hele landet. Landsholdstrøjen er i høj grad blevet et symbol på national samling og forventningens glæde, og vi er utrolig glade og stolte for den opbakning, som vi oplever fra de danske fans. Sammen med hummel ser vi frem til en fantastisk slutrunde i Tyskland, hvor vi forhåbentlig kan skabe en masse gode og mindeværdige oplevelser iklædt den rød-hvide landsholdstrøje,” siger DBU-direktøren.

Den høje efterspørgsel på landsholdstrøjer har allerede nu fået hummel til at igangsætte en ny produktion af trøjer, der forventes at være online sidst på sommeren.

Hverken hummel eller DBU ønsker at kommentere på konkrete salgstal af den nye landsholdstrøje.

Kontakter

Om Hummel

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Hummel

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Hummel

Trods utilfredsstillende resultat i 2023: hummel fastholder ambition om at blive top-10 sportsbrand i verden10.6.2024 10:00:18 CEST | Pressemeddelelse

Det danske sportsbrand hummel kommer ud af 2023 med en ny omsætningsrekord på 2,225 mia. kr., mens en realisering af varelageret, udfordrende kundeforhold og en stigende rente giver røde tal på bundlinjen. Et utilfredsstillende resultat, mener hummels CEO, Lars Stentebjerg, der dog forventer at være tilbage i sorte tal i 2024. Ambitionen på sigt er fortsat at blive blandt de 10 største sportsbrands i verden.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye