Julius fra Løvens Hule sparker EM-slutrunden i gang med Dannebrogs-is til danskerne

Hulens yngste iværksætter, Julius Van Overeem, har haft travlt siden sin deltagelse i vinter. Han lancerer 5. juni en helt særlig Dannebrogs-is. Isen er lavet til alle de fodboldglade danskere, der snart skal følge herrelandsholdet til EM 2024, og kan købes i alle 7-Eleven i Danmark.

Julius Van Overeem og isen Dannebrog

Hans hverdag er noget anderledes end andre 14-åriges. Når Julius Van Overeem ikke går i skole, dykker han ned i franchisekoncepter, momsregler og mulige business cases. En af dem forelagde han ledelsen hos 7-Eleven, og fra onsdag 5. juni kan Julius’ økologiske, limited edition Dannebrogs-is købes i alle kædens 175 butikker.

Et meningsfuldt samarbejde

For 7-Eleven var det et oplagt samarbejde og præcis den slags samarbejder, kæden leder efter. 7-Eleven har intensiveret fokus på at bruge deres landsdækkende netværk af butikker til at hjælpe iværksættere på vej:

“Vi har tidligere haft gode oplevelser med at arbejde med mindre start-ups, der har et godt produkt. Julius han knokler, han har lavet en is til alle danskerne, og for os giver det enormt meget mening, både samfundsmæssigt og som mennesker, at hjælpe ham ud på markedet med Dannebrogs-isen i vores butikker. Og heldigvis var vores samarbejdspartner, Frisko, hurtige til at sige ja til at bakke ideen op med plads i deres fryser,” fortæller Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven.

Vil være på alle danske fodboldstadier

Trods sin unge alder er is ikke et helt fremmed produkt for Julius Van Overeem at kaste sig over. Tidligere på året lancerede Julius isen ’En Ægte Københavner’ i samarbejde med sin lokale fodboldklub BK FREM i Valby. Men Valby var ikke stor nok for ham:

”Jeg ville gerne lave noget til folk uden for Valby. Med 175 butikker fordelt over hele Danmark er 7-Eleven oplagt,” fortæller Julius, der glæder sig ekstremt meget til at spotte den første på gaden, som går rundt og spiser ’hans’ is.

Siden deltagelsen i Løvens Hule har Julius ud over samarbejdet med 7-Eleven arbejdet intensivt på at udvikle et franchisekoncept, så andre på hans alder kan åbne deres egen bod. Målet er at være på alle danske fodboldstadier i Superligaen, 1. og 2. division.

Julius Van Overeem og isen Dannebrog
Dannebrogs-is 7-Eleven

• 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
  • Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
  • 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.