Julius fra Løvens Hule sparker EM-slutrunden i gang med Dannebrogs-is til danskerne
Hulens yngste iværksætter, Julius Van Overeem, har haft travlt siden sin deltagelse i vinter. Han lancerer 5. juni en helt særlig Dannebrogs-is. Isen er lavet til alle de fodboldglade danskere, der snart skal følge herrelandsholdet til EM 2024, og kan købes i alle 7-Eleven i Danmark.
![Julius Van Overeem og isen Dannebrog](/data/images/public/13561400/13882460/14c3ce8b-fa17-4626-8dbe-255da9a372bb-w_720.jpg)
Hans hverdag er noget anderledes end andre 14-åriges. Når Julius Van Overeem ikke går i skole, dykker han ned i franchisekoncepter, momsregler og mulige business cases. En af dem forelagde han ledelsen hos 7-Eleven, og fra onsdag 5. juni kan Julius’ økologiske, limited edition Dannebrogs-is købes i alle kædens 175 butikker.
Et meningsfuldt samarbejde
For 7-Eleven var det et oplagt samarbejde og præcis den slags samarbejder, kæden leder efter. 7-Eleven har intensiveret fokus på at bruge deres landsdækkende netværk af butikker til at hjælpe iværksættere på vej:
“Vi har tidligere haft gode oplevelser med at arbejde med mindre start-ups, der har et godt produkt. Julius han knokler, han har lavet en is til alle danskerne, og for os giver det enormt meget mening, både samfundsmæssigt og som mennesker, at hjælpe ham ud på markedet med Dannebrogs-isen i vores butikker. Og heldigvis var vores samarbejdspartner, Frisko, hurtige til at sige ja til at bakke ideen op med plads i deres fryser,” fortæller Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven.
Vil være på alle danske fodboldstadier
Trods sin unge alder er is ikke et helt fremmed produkt for Julius Van Overeem at kaste sig over. Tidligere på året lancerede Julius isen ’En Ægte Københavner’ i samarbejde med sin lokale fodboldklub BK FREM i Valby. Men Valby var ikke stor nok for ham:
”Jeg ville gerne lave noget til folk uden for Valby. Med 175 butikker fordelt over hele Danmark er 7-Eleven oplagt,” fortæller Julius, der glæder sig ekstremt meget til at spotte den første på gaden, som går rundt og spiser ’hans’ is.
Siden deltagelsen i Løvens Hule har Julius ud over samarbejdet med 7-Eleven arbejdet intensivt på at udvikle et franchisekoncept, så andre på hans alder kan åbne deres egen bod. Målet er at være på alle danske fodboldstadier i Superligaen, 1. og 2. division.
Kontakter
Anja HellbergPressekontakt
Tlf:28588076anja@fday.dkBilleder
Om 7-Eleven
- 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere. Købmændene på togstationerne er ansat af DSB.
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af bl.a. Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitangruppen, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
Ny ultrablå Pepsi fås kun i to butikker fra på mandag21.6.2024 11:17:10 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne elsker sukkerfri sodavand, og nu får de mulighed for at smage en ny variant af den populære Pepsi Max i alle 7-Elevens butikker. De, der vil være blandt de allerførste, kan få en unik Pepsi-oplevelse ved at besøge de to eksklusive butikker på Nørrebrogade i København og Banegårdspladsen i Aarhus, der er dedikeret til at fejre den nye Pepsi Max Electric Blue.
7-Eleven blandt de første i Danmark, som kan tilbyde hypet chokoladebar30.4.2024 08:23:39 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 10. maj kan danskere få fat i en af verdens mest hypede chokoladebarer i 7-Eleven-butikker landet over. Det er den verdenskendte Youtuber, Mr. Beasts ”Feastables”, der lanceres i en ny ”blue wave”-version i Danmark som første land i Europa.
7-Eleven lander rekordregnskab15.4.2024 14:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience Denmark, der driver 7-Eleven, kom ud af 2023 med en omsætning på 2,7 milliarder kr. Det er rekord for convenience-kæden. 2023 var blandt andet præget af både ekspansion på strategisk vigtige lokationer, introduktion af nye samarbejder og produkter med bæredygtighed i fokus samt frasalg af datterselskab. 7-Eleven forventer i 2024 at styrke sin position i markedet yderligere med nye butikker og øget fokus på udvikling af ’madkategorien’.
7-Eleven færdiggør offensiv i Københavns Lufthavn2.4.2024 15:37:23 CEST | Pressemeddelelse
I dag slog 7-Eleven dørene op for en ny butik i Københavns Lufthavn. Det er samtidig sidste led i en offensiv for convenience-kæden, som nu har hele 11 butikker, en café og 89 selvbetjeningsautomater godt fordelt over hele lufthavnen. ”Resultaterne i CPH kan bane vej for nye initiativer andre steder i landet,” siger Jesper Østergaard, CEO i 7-Eleven Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum