TV 2 Danmark

Danmark sender Herrelandsholdet til EM - liveshow på TV 2 fra Tivoli

Tusindvis af rød-hvide fodboldfans, EM-sang og præsentation af Herrelandsholdet på Plænen i Tivoli. Det er indholdet i et liveshow med titlen 'Danmark sender Herrelandsholdet til EM', hvor DBU, TV 2 og Tivoli sammen med de danske fans sender trænere og spillere fra Herrelandsholdet godt afsted til EM-slutrunden i Tyskland. Musikken leveres af Pil, og Malte Ebert optræder med sin nye EM-sang. Det finder sted 10. juni med optakt på TV 2 fra klokken 17 og liveshow fra Tivoli fra klokken 20, hvor værterne Camilla Martin og Melvin Kakooza interviewer landsholdsspillere og styrer showet, der også byder på overraskelser.

Danmark er i disse dage ved at iklæde sig rødt og hvidt, for Herrelandsholdet skal til EM i Tyskland og spille om hæder og ære. På Plænen i Tivoli præsenteres landstræner Kasper Hjulmand og alle spillerne i Herrelandsholdets EM-trup med interviews og særlige indslag. Fodboldfans kan også følge TV 2-optakten på storskærm i Tivoli frem til liveshowet.

Masser af aktivitet

Mens gæsterne og fodboldfans venter på Herrelandsholdet, vil der fra Tivoli åbner klokken 11.00 være masser at give sig til i Fanzonen tæt på plænen, hvor DBU´s partnere sørger for aktiviteter for alle størrelser, og efter først-til-mølle-princippet bliver der uddelt flag. Alle gæster opfordres til at komme i god tid til Tivoli. Det koster almindelig entré at få adgang til fodboldfesten, som forhåbentlig bliver startskuddet på en større EM-folkefest de kommende uger.

Herrelandsholdets anfører, Simon Kjær, glæder sig til en festlig aften, inden holdet rejser til Tyskland dagen efter:
"Det er de danske fans, vi spiller for, og de støtter os altid i medgang og modgang. Det betyder alt for os at mærke folkets opbakning, og derfor glæder vi os også helt enormt til at opleve en rød-hvid-Plænen i Tivoli og give noget tilbage til børn og glade fans, inden vi tager afsted til EM. Jeg er sikker på, at det bliver en stor dag."

TV 2 dækker Herrelandsholdet op

TV 2 sender tre timers optakt til showet og er med fra første parket, når landsholdsspillerne klokken 17 begynder rejsen mod EM fra deres hotel i Helsingør og kører til Tivoli.

Sammen med Morten Ankerdal ser TV 2s fodboldeksperter Nicoline Sørensen, Lars Jacobsen, Mads Junker og Nicklas Bendtner frem mod slutrunden, mens Jonas Hebo og Jon Pagh, som skal dække den danske EM-lejr i Tyskland, er med i to af bilerne med landsholdsspillere hele vejen ind til Tivoli. Undervejs vil der også være gennemstillinger til Freudenstadt i Tyskland, hvor Herrelandsholdet får base under slutrunden.

Medvært Camilla Martin siger:
"Vi glæder os til en festlig aften i fodboldens tegn og ser frem til at tale med spillerne på scenen. Vi har også en række overraskelser i ærmet på selve aftenen."

Kristian Hyldgaard, TV 2s indholdschef udtaler:
"Vi er glade for, at vi har fået DBU og Tivoli med på idéen, da slutrunder som EM er med til at samle os danskere. TV 2 viste kvalifikationen til EM, så det er helt naturligt for os også at være med til at sætte EM-festen i gang med en masse fans og sammen sende Herrelandsholdet godt afsted med et rygstød af folkelig opbakning. Og vi glæder os til at dække det danske hold under slutrunden og vise EM på vores platforme".

Kulturdirektør i Tivoli Frederik Wiedemann siger:
”Vi glæder os til at danne rammen om en folkefest, så vi sammen kan sende Herrelandsholdet afsted til Tyskland med selvtillid og godt humør. Vi opfordrer fans til at komme i god tid inden showet på Plænen og tage del i de fodboldaktiviteter, der foregår i Haven”.

Program på dagen

11.00 En fodbolddag i Tivoli

17.00 Storskærmsvisning fra Plænen: Herrelandsholdet kører fra træningslejr i Helsingør til Tivoli

18.00 Herrelandsholdet ankommer til Tivolis Hovedindgang

18.15 Storskærmsvisning fra Plænen: Direkte fra TV 2-studiet i Tivoli

18.45 Opvarmning fra Plænen med DJ

20.05 Kæmpe liveshow på Plænen: Danmark sender Herrelandsholdet til EM

Kom i god tid, og Tivoli forbeholder sig som altid ret til at begrænse adgangen til Plænen, hvis det skønnes nødvendigt. Det bliver i så fald kommunikeret tættere på eventet.

Tilmelding & pressekontakt senest 7. juni:

Tivoli: Torben Plank, tpl@tivoli.dk22 23 74 40

TV 2: Jacob Panum, japa@tv2.dk25 37 04 55

DBU: Mia Kjærgaard, miak@dbu.dk26 17 28 16

Der er mulighed for tv, skrivende journalister samt fotografer at få adgang til Tivoli på dagen.

Alle interviewforespørgsler på Herrelandsholdets spillere skal sendes direkte til presseansvarlig for Herrelandsholdet, Martin Borre, mabo@dbu.dk senest 7. juni. Forhåndsaftalte interviews vil foregå i et allokeret område med udvalgte spillere under showet.

Akkreditering til eventet for alle medier kan ansøges her: www.dbu.dk/akkreditering. Bemærk deadline 7. juni.

Melvin Kakooza og Camilla Martin er værter på liveshowet 'Danmark sender Herrelandsholdet til EM'. (Foto: Ulrik Jantzen/TV 2)

TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.

Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

TV 2 går 'all in' på OL i Paris 202431.5.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter EM i fodbold og Tour de France bliver det tid til kronen på værket - verdens største sportsevent - de olympiske lege 2024. De finder sted i Paris fra 26. juli til 11. august. TV 2 dækker OL massivt og går all in på TV 2 Play, TV 2, TV 2 Sport og TV 2 Sport X samt på tv2.dk og på TV 2s digitale platforme. Camilla Martin, Stine Bjerre Mortensen og Morten Ankerdal er klar i studiet ved Eiffeltårnet i 'Byernes by', der bliver fast holdepunkt under transmissionerne.