Apollo Rejser

SAS og Apollo underskriver ny aftale til 4,5 milliareder SEK

SAS og Apollo styrker deres strategiske samarbejde ved at underskrive en ny treårig aftale til en værdi af 4,5 milliarder SEK. Aftalen betyder, at SAS fortsat vil være Apollos hovedpartner for charterflyvninger i Skandinavien fra sommeren 2025 til slutningen af sommeren 2027.

I løbet af foråret 2021 indgik SAS og Apollo en dengang rekordstor aftale for charterdrift, der varede frem til 2024. Nu er der underskrevet en ny aftale, hvor SAS skal flyve Apollos kunder til og fra 15 destinationer i Sverige, Danmark og Norge til 24 destinationer i hele Europa. Apollo er fortsat SAS' største partner i chartersektoren.

Herudover planlægger SAS og Apollo at starte direkte flyvninger mellem København og Banjul, Gambia i november 2024. Disse flyvninger vil blive fløjet med SAS' nye Airbus A321LR-fly. SAS vil flyve ruten mellem København og Banjul i cirka fem måneder og tilbyde fleksible forbindelser fra Oslo, Stockholm og Gøteborg. Det er værd at bemærke, at Airbus A321LR, med rejseklasserne Business, Plus och Go cabin, er den samme type fly, som SAS bruger på nogle af sine langdistanceruter, herunder til New York.

"Vi ser frem til at give vores fælles kunder en unik flyveoplevelse i løbet af de næste tre år, når de går ombord på vore SAS-fly fra Danmark, Norge og Sverige. Aftalen med Apollo er en vigtig del af vores strategi om at tilpasse flyvekapaciteten efter sæsonen. Den nye aftale med Apollo bekræfter SAS’ position som en værdsat partner på chartermarkedet,” siger Michael Erixon, Global Sales Director hos SAS.

”For Apollo er det vigtigt at have et holistisk perspektiv på kundeoplevelsen, når vi vælger vores partnere, og vi har allerede et langsigtet samarbejde med SAS, som har en af Europas mest moderne flyflåder med brændstofeffektive fly. Vi er yderst glade for fortsat at kunne tilbyde vores kunder muligheden for at flyve med SAS som en del af deres ferieophold. Vi er især glade for, at Apollo er den første touroperatør i Skandinavien, der tilbyder SAS' meget værdsat longhoul-produkt som en del af vores nye investering i rejser fra Skandinavien til Gambia," tilføjer Tobias Jönsson, CEO, Apollo.

Om Apollo Rejser

Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Tour Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.

Følg pressemeddelelser fra Apollo Rejser

Flere pressemeddelelser fra Apollo Rejser