Dagrofa Foodservice lancerer for første gang et stort magasin om fødevaregrossistens CSR-indsatser
En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – lancerer nu et stort CSR-magasin med titlen ’Sammen tager vi ansvar’. Magasinet indeholder en lang række konkrete eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med f.eks. madspildsreduktion, energiforbedringer og kulinarisk uddannelse af kunder i den ansvarlige menu.
’Sammen tager vi ansvar – udforsk vores CSR-indsatser’ er titlen på et nyt 52-siders magasin fra Dagrofa Foodservice.
Magasinet indeholder massevis af eksempler på, hvordan fødevaregrossisten over en bred kam arbejder målrettet med bl.a. den grønne omstilling og at tage et større socialt ansvar.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, er rigtig glad for, at virksomheden nu for første gang har fået skabt en samlet fortælling om de mange forskellige tiltag.
Han udtaler:
- Vi skal som en professionel fødevarepartner bidrage til det samfund, som vi er en del af, og det gør vi bl.a. ved at tage ansvar for at udvikle den danske madscene. Vores CSR-indsats består af initiativer, som går på tværs af hele Dagrofa Foodservice. Nogle af tiltagene er meget kundevendte, som når vi f.eks. afholder masterclasses for vores kunders kokke med fokus den ansvarlige menu. Andre initiativer tager udgangspunkt i vores egen drift, hvor vi bl.a. arbejder målrettet for at mindske madspild og reducere brændstofforbruget.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, siger videre:
- Selvom vi arbejder langt mere systematisk med CSR-området end tidligere, så er vi på ingen måde i mål, men med udgivelsen af ’Sammen tager vi ansvar’ får vi tydeliggjort overfor os selv og vores omverden, at vi gør en forskel. Det er heller ingen hemmelighed, at flere og flere kunder i foodservicemarkedet stiller krav om, at vi som leverandør er både gennemsigtige og ikke mindst ambitiøse i forhold til den grønne omstilling. Det er et meget rimeligt kundekrav, som kun kommer til at vokse i styrke, og det skal vi forsøge at være på forkant med.
’Sammen tager vi ansvar’-magasinet indeholder bl.a. konkrete cases inden for disse temaer:
- Workshops og masterclasses ift. sammensætningen af en ansvarlig og klimabevidst menu
- Optimering af distribution/ruteplanlægning for at sænke brændstofforbruget og dermed CO2-udledningerne
- Installation af nye overskudsvarmeanlæg i Cash & Carry-butikkerne for at mindske energiforbruget
- En mere intens kamp mod madspild i både Cash & Carry-butikkerne og på logistikterminalerne
- Samarbejde med danske producenter og avlere for at få flere lokale råvarer på hylderne
- Øget fokus på at være en inkluderende virksomhed, hvor der er plads til mennesker med udfordringer
Dagrofa Foodservice er en del af Dagrofa-koncernen, og derfor er rygraden i de forskellige tiltag og indsatser koncernens CSR-strategi, der hedder ’Vi hjælper globalt ved at styrke lokalt’.
Strategien løber til og med 2024, og disse tre fokusområder er prioriteret ’Klima og bæredygtig energi’, ’Folkesundhed og ansvarligt forbrug’ og ’Bæredygtig udvikling lokalt’.
Fakta om Dagrofa Foodservice:
- Dagrofa Foodservice er en af de største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark og en del af Dagrofa-koncernen.
- Vi er markedsleder inden for kantiner og hoteller, og vi leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til Michelin-restauranter.
- Vi har 30 Cash&Carry-butikker over hele landet og står bag specialisterne Grambogård, HKI Ost og Grøn Fokus samt Prima Frugt. Hovedsædet er på terminalen i Ishøj, og vi har også logistikterminaler i Middelfart, Aalborg og Thisted.
- Dagrofa – og derigennem Dagrofa Foodservice – tilsluttede sig i 2018 FN-initiativet Global Compact.
- Læs mere på www.dgfs.dk og download ’Sammen tager vi ansvar her’: https://bit.ly/DGFS-CSR-Indsatser-Sammen-tager-vi-ansvar
Kontakter
Lars Hall Bæk FarsøeKommunikationschefDagrofa Foodservice
Tlf:42332811lar@dgfs.dkBilleder
Vedhæftede filer
Om Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Frivillige indsamler mere end 840.000 stykker affald: Især cigaretskodder, cigaretpakker, snus og plastic fylder5.7.2024 11:33:46 CEST | Pressemeddelelse
Det har været en blandet oplevelse, da mere end 3.300 frivillige fra lokale foreninger samlede affald ind via non-profit-projektet Ren Natur i foråret. Supermarkedskæden SPAR har været med seks år i træk, i hele projektets levetid, og butikkerne er samlingspunkt, når frivillige samler affald.
Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm1.7.2024 10:30:09 CEST | Pressemeddelelse
I løbet af september får Østerlars en ny dagligvarebutik, og købmanden er lokal kending. Min Købmand har gennem en gruppe engagerede borgere fået mulighed for at flytte ind i lokaler, der tidligere har huset Dagli’ Brugsen. Byens borgere kan se frem til en købmand, der er en ægte, lokal ildsjæl, som er på fornavn med kunderne og har passion for den gode kundeoplevelse.
Dagrofa Foodservice inviterer til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ – tilmelding er åben27.6.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 11. september danner TAP1 i København rammen for inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag. Messen har fået nyt navn, og det er også første gang, at arrangementet skal afholdes i TAP1. Her bliver det muligt at opleve over 115 leverandører og masser af gastronomiske events.
70 år: Poul Larsen har taget turen fra nystartet mælkekusk til passioneret ostedirektør13.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 14. juni 2024 fylder Poul Larsen 70 år. Han er medejer og direktør i HKI Ost, der er blandt landets førende specialister, når det gælder om at levere højkvalitetsoste til bl.a. Michelin-restauranter, ostehandlere og gourmetbagerier.
MENY og michelinkok Jonathan Berntsen går sammen om at løfte dansk madkultur6.6.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
MENY og michelinkokken Jonathan Berntsen er fælles om kærligheden til mad og det gode håndværk. Derfor har de indledt et samarbejde, hvor Jonathan Berntsen viser, hvordan man med et lille tvist kan løfte velkendte retter til nye højder under overskriften ’á lá Jonathan Berntsen’. I første omgang er der kommet en række opskrifter ud af samarbejdet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum