GF Forsikring

Østjyde bliver nyt bestyrelsesmedlem i GF Forsikring

HORSENS: Christian Hermansen, formand for GF Horsens, Skanderborg og Silkeborg, er valgt til bestyrelsen i det medlemsejede GF Forsikring, der har mere end 350.000 medlemmer over hele landet.

56-årige Christian Hermansen blev på den årlige generalforsamling valgt til bestyrelsen i GF Forsikring. Han ser frem til via bestyrelsesarbejdet at bidrage til den positive udvikling, som GF Forsikring er inde i. (Foto: GF Forsikring/Anders Boe)

56-årige Christian Hermansen blev på den årlige generalforsamling lørdag den 27. april valgt til bestyrelsen i GF Forsikring. Han har været formand for GF Horsens, Skanderborg og Silkeborg de seneste 15 år, hvor han sammen med afdelingsdirektør Alice Lundager har været med til at udvikle GF i lokalområdet - blandt andet ved at åbne lokale kontorer i Skanderborg og Silkeborg. Han ser frem til via bestyrelsesarbejdet at bidrage til den positive udvikling, som GF Forsikring er inde i.

- Jeg er rigtig glad for at blive valgt ind i bestyrelsen. GF Forsikring er inde i en positiv gænge, og det er også noget, vores medlemmer mærker. Det gør de fx ved, at vi for andet år i træk ikke har hævet priserne på vores forsikringer ekstraordinært, samtidig med at vi deler overskuddet. Den positive udvikling vil jeg glæde mig til at være med til at videreføre som en del af bestyrelsen, siger han.

Christian Hermansen har de seneste 30 år arbejdet i HACO, der producerer dele til vindmølleindustrien, og de erfaringer tager han sig med ind i bestyrelsesarbejdet.

- Jeg kommer med en indsigt i det private erhvervsliv og erfaringer med store aftaler. Det er bestemt noget af det, jeg vil kunne bruge i min nye rolle som bestyrelsesmedlem i GF Forsikring. Jeg glæder mig til for alvor at komme i gang med arbejdet, siger han.

Lokal GF’er ind til benet
GF Forsikring betyder noget helt særligt for Christian Hermansen, hvis far var med i GF helt fra begyndelsen i 60’erne.

- For mig handler det ikke kun om en bestyrelsespost. GF er mit hjerteblod, og jeg brænder for at bringe de østjyske medlemsøjne ind i bestyrelsesarbejdet. Vi har været igennem en kæmpe udvikling både teknologisk og lovgivningsmæssigt, men vi har bevaret vores lokale GF-dna. Det er jeg stolt af, siger han.

Christian Hermansen er en af de 12 bestyrelsesmedlemmer i GF Forsikring, der hører til blandt de største medlemsejede forsikringsselskaber i Danmark. GF har siden starten været kendt for sin overskudsdeling, og alene i år deler selskabet mere end 215 mio. kroner med medlemmerne.

Privat bor Christian Hermansen i Horsens sammen med Anja. Han har to voksne døtre på 24 og 26 år fra et tidligere ægteskab.

Følg pressemeddelelser fra GF Forsikring

Flere pressemeddelelser fra GF Forsikring