Middelfart Sparekasse bliver hovedsponsor i Fredericia HK

I de kommende fem år er Middelfart Sparekasse hovedsponsor i den fremadstormende håndboldklub.

Middelfart Sparekasse er allerede i dag en aktiv del af Fredericia HK. Med en ny hovedsponsoraftale øger sparekassen sin involvering i håndboldklubben betragteligt de kommende fem år. Foto: Middelfart Sparekasse

Fredericia HK er for alvor kommet tilbage på håndboldlandkortet i de seneste år, og klubben tilhører nu den absolutte top i dansk herrehåndbold. Den position skal bevares og gerne styrkes yderligere, og Middelfart Sparekasse bliver nu en helt central partner omkring håndboldklubben. Fra den kommende sæson og fem år frem er sparekassen hovedsponsor i Fredericia HK.

- Herreholdet i Fredericia HK sikrer os synlighed i hele landet. Det er blevet ekstra interessant for os, da vi i de seneste år har udvidet vores tilstedeværelse med bl.a. en ny afdeling i København. Samtidig får vi ekstra stor eksponering på hjemmebanen i Fredericia, siger Kristian Gren, direktør for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse.

For håndboldklubbens vedkommende håber han, at den kan give ro til at fokusere helt på det sportslige.

- Med en femårig aftale er vi med til at sikre, at der er sikkerhed omkring klubbens drift. Vi har et fælles mål om, at Fredericia HK skal styrke sin position i toppen af dansk håndbold yderligere. I den sammenhæng må det være en fordel med en vis arbejdsro, siger Kristian Gren.

Aftalen indebærer bl.a., at Middelfart Sparekasses logo kan ses klubbens trøjer, ligesom halkomplekset i Fredericia skifter navn til Middelfart Sparekasse Arena.

- Når folk går til håndbold i Fredericia, skal de ikke være i tvivl om, at Middelfart Sparekasse bidrager med en stor hånd i ryggen, siger Kristian Gren.

En stabil samarbejdspartner

I Fredericia HK er formand Bent Jensen meget tilfreds med den nye aftale.

Vi er både glade og stolte over, at vi har fået Middelfart Sparekasse som hovedsponsor. Særligt den tillid og tiltro, som Middelfart Sparekasse viser os ved at lave en aftale på fem år, betyder utrolig meget for vores forbliven i toppen af dansk håndbold. Det er også et utrolig vigtigt rygstød for Fredericia HK netop nu, hvor vi fra næste sæson påbegynder et nyt europæisk eventyr i klubbens historie.

Den nye sponsoraftale markeres søndag den 5. maj i forbindelse med hjemmekampen mod GOG. Her vil der bl.a. være konkurrencer i pausen, ligesom Bent Jensen som formand for håndboldklubben og Middelfart Sparekasses adm. direktør Martin Baltser fortæller nærmere om tankerne bag sponsoraftalen til gæsterne i ADP Lounge.