Handyhand køber Happy Helper

Danmarks største markedsplads for serviceydelser til hjemmet, Handyhand, køber Happy Helper, der siden begyndelsen af april har været under rekonstruktion. Medarbejdere og leverandører fortsætter i den nye konstruktion, og dermed kan Happy Helper fortsat tilbyde markedets mest brugervenlige platform med billig og sikker adgang til rengøring i hjemmet.

Happy Helper fortsætter som Danmarks førende platform for rengøring i private hjem. Det står klart efter, at Handyhand har overtaget virksomheden oven på intense og konstruktive forhandlinger som følge af, at Happy Helper i begyndelsen af april blev taget under rekonstruktion.

”Det er lykkedes at gennemføre en virksomhedsoverdragelse, der indebærer, at medarbejderne og driften af Happy Helper fortsætter. Der har været forhandlinger med flere køberemner, og i forhold til selskabets rekonstruktion har kreditorerne anset Handyhands overtagelse for at være den bedst mulige løsning efter omstændighederne,” siger rekonstruktør og partner i Horten, Nicolai Dyhr.

CEO i Handyhand, Saxo Merrild Agdestein, overtager ledelsen af Happy Helper fra virksomhedens stifter og hidtidige direktør, Dennis Forchhammer, der indtræder som bestyrelsesmedlem.

”Jeg er glad for, at jeg kan være med til at hjælpe Happy Helper videre. Jeg har fulgt virksomheden tæt siden 2021, og jeg kan se nogle spændende synergier mellem Happy Helper og Handyhand. De to platforme deler både potentielle købere og produkter, og mens Handyhand har et stærkt produkt til enkeltstående ydelser, har Happy Helper et stærkt produkt i forhold til gentagne ydelser,” siger Saxo Merrild Agdestein.

Tidligere aktionærer i Happy Helper tilbydes at investere i Handyhand
Siden Happy Helper blev stiftet i 2015, har virksomhedens flere end 700 Happy Helpere udført over 418.000 rengøringer. Happy Helper har på den måde været med til at både ændre og løfte markedet for privat rengøring, og med Handyhands overtagelse vil den udvikling fortsætte under de nye ejere.

Handyhands overtagelse af Happy Helper har dog også den konsekvens, at det tidligere selskab går konkurs, og at de tidligere aktionærer i Happy  Helper mister deres investering. I den kommende tid vil de dog få tilbud om at blive en del af den nye konstruktion.

"Jeg ved, at Happy Helper har hentet betydelig finansiering fra eksterne investorer gennem tiden. Jeg har stor respekt for de investorer, som har satset på en industri, som jeg også selv tror rigtig meget på. Derfor får de en mulighed for at komme med på den videre rejse i det samlede Happy Helper og Handyhand,” siger Saxo Merrild Agdestein.

Kontakt:
Saxo Merrild Agdestein, CEO i Handyhand og Happy Helper: +45 2280 1348, saxo@handyhand.dk

Om Handyhand
Handyhand er en digital platform, der forbinder private med lokale altmuligmænd og -kvinder. Platformen har i dag flere end 150.000 medlemmer og er tilgængelig i hele landet.

Om Happy Helper
Happy Helper er ligeledes en digital platform, der forbinder private med rengøringsmedarbejdere. Virksomheden blev stiftet i 2015, og har sikret rengøring af cirka 30.000 danske hjem.

Nem sammenligning af priser guider dig til den billigste TV pakke9.5.2024 12:08:43 CEST | Pressemeddelelse

Digital underholdning er blevet en fast del af vores dagligdag, men mange over for udfordringen med at vælge den rette TV pakke. Med et stort antal udbydere og forskellige pakkeløsninger kan det være svært at navigere i mulighederne og sikre sig den mest fordelagtige pris. Tvpakkerpriser.dk tilbyder en løsning på dette problem ved at give brugerne mulighed for nemt at sammenligne priser og pakker fra forskellige leverandører. Læs med og se hvordan du nemt finder den bedste og billigste TV pakke til dit behov og budget.

Følg med i sportsverdenen med nutidens TV løsninger2.5.2024 11:05:50 CEST | Pressemeddelelse

Den måde mange oplever og ser sport på, har forandret sig drastisk gennem de seneste år. Tidligere var det en familiebegivenhed at samles omkring husets fjernsyn for at se favoritholdet spille. I dag kan der streames direkte til ens smartphones, er det blevet mere tilgængeligt for fans over hele Danmark at følge med i deres yndlingssport, lige fra fodbold til håndbold. Tv- og streamingtjenester har selvfølgelig spillet en central rolle i denne udvikling.